Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-03, 16:19
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, ser man till CIA's track record vad gäller lönnmord/avsättning av folkliga statsmän världen över, ser jag ingen anledning att inte utgå ifrån att de ytterst låg bakom/sanktionerade även mordet på Olof Palme.

Här är kanske hans alltmer radikala vänsterpolitik och närmande till Sovjetunionen och det nära förestående statsbesöket i samma land, den utlösande faktorn?

CIA teorin går väl ut på att Bush, som var dåvarande högste CIA chef, hade samtal med OP och ville använda Bofors smuggelväg (se Iran-Contras skandalen) OP skall ha vägrat och då skall OSG, enligt Gene Tantum (som kom från CIA och blev chef för OSG någon månad efter mordet) ha satt ut ett kontrakt till sydafrikanska (assets)

http://www.leopoldreport.com/JohnA.html

Jag vet inte sanningshalten i detta, verkar ju lite märkligt att en OSG chef skulle "tjalla" men om man läser Gunnar Walls bok konspirationer, skall IC när han tog över som statsminister sagt att man skulle efterforska CIA. Då hade man tagit med IC in i ett annat rum, när de kom ut skulle inte CIA efterforskas...
Citera
2016-09-03, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
CIA teorin går väl ut på att Bush, som var dåvarande högste CIA chef, hade samtal med OP och ville använda Bofors smuggelväg (se Iran-Contras skandalen) OP skall ha vägrat och då skall OSG, enligt Gene Tantum (som kom från CIA och blev chef för OSG någon månad efter mordet) ha satt ut ett kontrakt till sydafrikanska (assets)

Jag vet inte sanningshalten i detta, verkar ju lite märkligt att en OSG chef skulle "tjalla" men om man läser Gunnar Walls bok konspirationer, skall IC när han tog över som statsminister sagt att man skulle efterforska CIA. Då hade man tagit med IC in i ett annat rum, när de kom ut skulle inte CIA efterforskas...
Intressant. Jag är personligen dåligt insatt i turerna kring Palmemordet, men med tanke på CIA's track record, som sagt, och att den nationella/internationella extremhögern/fascismen antagligen inte skulle våga sig på att lönnmörda en västerländsk regeringschef utan att ytterst ha USA/CIA's välsignelse, gör att jag utgår ifrån att så var fallet och det fram till dess annat kommer fram.
Citera
2016-09-03, 17:45
Medlem
Dag Andersson i palmegruppen har gått i pension.
Det var någon här som skulle ringa honom. Hanns det med?
Senast redigerad av Cianneli 2016-09-03 kl. 17:50.
Citera
2016-09-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Har du källa på det?
Citera
2016-09-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
LP säger att deras sidbyte var en inpulshandling, hon ville titta i ett skyltfönster.
Det innebär att GM skulle bli tvungen att byta sida på Sveavägen för att OP skulle passera jonom
Morelius vittnesmål framkommer det att personen inte korsade Sveavägen när han ställde sig på plats.
Om förklaringen till sidbyte av Palme är sann. Så innebär det att GM dels visste att Palme skulle gå hem och gissade att LP ville syssla skyltfönstershopping en kall och blåsigt vinternatt.
Känns det logiskt?

Nej som sagt kan det vara fullt logiskt att placera ut personer i förväg längst en förmodad promenadväg eller som "förföljare" på motsatt sida i en organiserad aktion med dramatiskt mindre upptäcktsrisk men för en ensam blir det ju snudd på omöjligt. I det läget paret byter sida bör en ensam förföljare snarast ha sneddat efter och enkelt hunnit upp dem redan vid skyltfönstret för att skjuta där. Ser man det däremot som en förberedd aktion med olika alternativ kan där ha funnits en möjlighet (i slutet av kyrkogården) som gjordes om intet i det ögonblick de sneddade över Sveavägen. och som aktiverade personen vid den blivande mordplatsen.
Citera
2016-09-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora

Gene Tatum är en tomte med många skrönor. Den värsta som spridits via andra handlar om sin egen död. I själva verket satt han inne för narkotikabrott. Detaljstuderar man honom så ser man att han är mästare på att berätta det folk vill höra.
Citera
2016-09-03, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Gene Tatum är en tomte med många skrönor. Den värsta som spridits via andra handlar om sin egen död. I själva verket satt han inne för narkotikabrott. Detaljstuderar man honom så ser man att han är mästare på att berätta det folk vill höra.
Fast det betyder väl inte att han inte i stora drag kan ha rätt? Finns det något i hans story om mordet på OP som du vet inte stämmer?
Citera
2016-09-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Har du källa på det?

Ring 11414 o begär palmegruppen Dag Andersson
Citera
2016-09-03, 20:31
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Tack för infon!
Nu har jag inte detaljstuderat Tatum, men jag var kanske lite skeptisk ändå, om du läste vad jag skrev!
Är det samma sak med John P Anderson och Ted Gunderson?
Jag misstänker det särskilt med Gunderson men hans påstående om en pedofil/satanist-ring fick mig att söka på försvunna barn i USA och hans siffror stämde, men jag kan inte få tag i uppgifterna om uppklarade fall, så hade varit lite lugnande om han var en "tomte"?
Citera
2016-09-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ring 11414 o begär palmegruppen Dag Andersson

Okej. Tack.

Vet du vem som har efterträtt honom?
Citera
2016-09-03, 20:40
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Det var någon här som skulle ringa honom. Hanns det med?

Uppseendeväckande om det stämmer. Måste ligga en konflikt bakom.
Citera
2016-09-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Okej. Tack.

Vet du vem som har efterträtt honom?

Ingen ännu sa de när jag frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto