Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-20, 23:23
Medlem
riskybizzys avatar
Jag är nyfiken på om Åke J Eek hade någon relation till PG Vinge och Alf Karlsson
Citera
2016-05-20, 23:49
Medlem
Hans Holmer är fanimig en jävla gåta. Personligen tror jag att om nån kan lista ut vart i helvete han var 28/2-86 så vet man iallafall öt vilket håll man ska tänka. Är en stor skillnad på Dalarna å Stockholm i vanliga fall men vettu fään öm det någonsin vart större än just då

I min mening, Så verkar Sverige vart ett riktigt jävla sjukt land 1986... Nu när man ser på klipp från den tiden... Ebbe Carlsson å Lidbom får hålla hov i diverse ja vad det nu är dom är med i?? "Tingsrätter" el något dyligt jag vet ej.

För mig som va junior på den tiden så verkar allt vääääldigt skumt alltså antar att det berodde på att socialdemokraterna var mer än ett parti på den tiden.... Men som sagt jag vet inte ett skit om detta bara framför mina tankar

KU förhören var det tydligen Vilken Cirkus haha Björk hugger som en dagisfröken, Lidbom ljuger och Holmer ser ut som en tungviktsboxare
Senast redigerad av WesternPineridge 2016-05-21 kl. 00:17.
Citera
2016-05-21, 07:15
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternPineridge
Hans Holmer är fanimig en jävla gåta. Personligen tror jag att om nån kan lista ut vart i helvete han var 28/2-86 så vet man iallafall öt vilket håll man ska tänka. Är en stor skillnad på Dalarna å Stockholm i vanliga fall men vettu fään öm det någonsin vart större än just då

Vet inte om Holmer var en gåta. Upplever honom snarare som relativt lättläst. En byråkrat som tjänade makten för egen karriär, vinning och makt. Som inte tog några större initiativ utan mest utförde order eller SAPs intentioner. Där han ibland även struntade i sina formellt överordnade, eftersom han visste vem som egentligen styrde. Där det samtidigt inte var en slump att Ebbe var hans parhäst och förtrogne. Radarparet som uträttat stordåd i SAPs tjänst under många år.

Den stora gåtan är varför vi efter 30 år inte vet var han befann sig. Och varför de flesta verkar vara så ointresserade av att ta reda på sanningen. Något som bevisligen Åsa Holmer sitter på.

Samtidigt är detta en kärnfråga när det gäller förståelsen av, och identiteten på WT-bärarna. För det är ju trots allt en väldig skillnad mellan en Holmer som ledde sina trupper enligt Dahlgren, och Dahlstens uppgift om frilansande poliser och en knarkspaning som avbröts en timme före mordet.

Är det inte här någonstans vi kan ana anledningen till att det just är WT-bärarna som är lösningen på mordgåtan. Och varför de måste mörkas oavsett ursprung. Och varför just Holmer måste ta befälet och leda mordutredningen från början med SAPs fulla stöd. Oavsett var han nu befann sig.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-05-21 kl. 07:48.
Citera
2016-05-21, 07:38
Medlem
hehehos avatar
En viktig detalj som tappats bort är hur oplanerat, brutalt och osofistikerat Eugene De Kock var beredd att döda. När han råkade få veta att han var på Bryssels flygplats samtidigt som Joseph Slovo (ANC) tänkte han döda honom på toaletten genom att sticka en penna genom halsen på Joseph. Eugenes medresenärer övertalade honom att låta bli tills hans hade OK från hemmaplan, så det blev inget den gången.
Citera
2016-05-21, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
En viktig detalj som tappats bort är hur oplanerat, brutalt och osofistikerat Eugene De Kock var beredd att döda. När han råkade få veta att han var på Bryssels flygplats samtidigt som Joseph Slovo (ANC) tänkte han döda honom på toaletten genom att sticka en penna genom halsen på Joseph. Eugenes medresenärer övertalade honom att låta bli tills hans hade OK från hemmaplan, så det blev inget den gången.

Vad exakt i din text är en koppling till MOP.

Att EDK hade dödat Palme med en penna om han saknat en grovkalibrig revolver.

Tror inte ens att Flygare skulle hålla med dig i den slutsatsen. Trots att han gärna vittnar om EDKs pennalism på farmen i Sydafrika.
Citera
2016-05-21, 08:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Vad exakt i din text är en koppling till MOP.

Att EDK hade dödat Palme med en penna om han saknat en grovkalibrig revolver.

Tror inte ens att Flygare skulle hålla med dig i den slutsatsen. Trots att han gärna vittnar om EDKs pennalism.

Jag menar bara att personer inom Sydafrikas säkerhetstjänst inte alltid verkar bekymrade över att de skulle kunna bindas vid ett mord, eller lämna spår. Att synas med en WT att skjuta omaskerad, eller tom en improviserad flyktväg är inte hele-världen i deras ögon.
Ett litet indicium på att om ifall de höll i planeringen (som många vittnen hävdat) så behöver inte allt varit planerat med högsta professionella nivån.
Sydafrika hävdade också öppet att, eftersom man ändå var internationell paria, så tänkte man högtidligen skita i vad den internationella opinionen tyckte om saker man gjorde och detta skulle inte vägas in i beslut om att göra si eller så.
Senast redigerad av heheho 2016-05-21 kl. 08:19.
Citera
2016-05-21, 08:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Konspiratörer som ville vara absolut säkra på att uppdraget blev slutfört skulle kunna känna sig säkra med EdK bakom ryggen på OP.
Citera
2016-05-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är mest bekymrad över att den förståeliga åsikten att det inte var CP har blivit en trådsanning.

Jaha så i det här läget när dina egna teorier och påståenden visat sig vara luft och det utkristalliserats ett huvudspår där det rör sig kraftigt framåt är ditt största bekymmer att CPs oskuld är så dokumenterad och tydlig att det enda argument du kan finna är att använda begreppet trådsanning.

Vi förstår!
Citera
2016-05-21, 09:10
Medlem
Citat:
Konspiratörer som ville vara absolut säkra på att uppdraget blev slutfört skulle kunna känna sig säkra med EdK bakom ryggen på OP.

Jaha så är vi tillbaka till sandlådenivån antydningar, skrönor och påståenden rakt ut i luften där argument saknas med enda gemensam nämnare vad??? Avledning från det intressanta med WT-män och Barbrogrupp som verkar helsvenska.

Allt hur tunt det än är är tydligen prioriterat över det som är hett för vissa

Vad var det jag nämnde nyss. Mönstren återupprepar sig varje gång något spännande steg framåt tas med att väcka till och med Sydafrikaspår som dog lika hastigt som de nämndes.

Hur var det. Du "talade ju med Paues" vad hindrar dig från att fråga vidare om t ex Sjö****?
Senast redigerad av boboslacke 2016-05-21 kl. 09:14.
Citera
2016-05-21, 09:11
Medlem
Citat:

Samtidigt som CPs oskuld enbart är en trådsanning, är EDKs skuld enbart baserad på fakta.

Snart kommer dina texter att framstå som en trådsanning. Där vi andra måste bevisa att du har fel i varje fall. Annars tror du inte på oss.
Citera
2016-05-21, 09:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jaha så är vi tillbaka till sandlådenivån antydningar, skrönor och påståenden rakt ut i luften där argument saknas med enda gemensam nämnare vad??? Avledning från det intressanta med WT-män och Barbrogrupp som verkar helsvenska.

Allt hur tunt det än är är tydligen prioriterat över det som är hett för vissa
Med någon som EdK bakom ryggen på OP kunde konspiratörerna känna sig säkra på att uppdraget blev slutfört.
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Samtidigt som CPs oskuld enbart är en trådsanning, är EDKs skuld enbart baserad på fakta.

Snart kommer dina texter att framstå som en trådsanning. Där vi andra måste bevisa att du har fel i varje fall. Annars tror du inte på oss.
Jag har inget intresse av att mina påståenden eller förslag ska framstå som trådsanningar. All saklig kritik är mer än välkommen.
Citera
2016-05-21, 09:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
(...)
Hur var det. Du "talade ju med Paues" vad hindrar dig från att fråga vidare om t ex Sjö****?
Det måste nog till någon mer slipad och auktoritativ person än mig för att få något ur honom. Dessutom har han hunnit uppnå en aktningsvärd ålder... Försök du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in