Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Han säger sig ha alibi, till skillnad från Guillou, i följande inslag:
https://www.youtube.com/watch?v=wZFu-fyYf30
Verkar dock reagera lite obekvämt när reportern konfronterar honom med det faktum att hans namn figurerar i utredningen.
Enligt honom själv i fem spaningsupplag, skulle onekligen vara intressant att ta del av dessa!
Det är väl frugan som är alibi. Har för mig att han i en intervju berättar att en journalist ringer på natten och vill prata med GW och berättar för hustrun att palme skjutits. Dock vill inte GW prata med journalisten, utan somnar om.
Ni får se det här som en lite rolig spekulation, och inte alltför seriöst.
...men GW är ju en av de som på det personliga planet måste ha tyckt oerhört illa om Palme, efter att Palme i princip skickade ut blodhundarna (journalisterna) efter honom vid ett uttalande på publicistklubben efter första delen av Geijerskandalen. Något som tog GW så hårt att han var nära att ta livet av sig.
I ett kåseri som GW författat i aftonbladet sommaren -85 avslutas med orden " det var då jag bestämde mig för att döda den jäveln"
Läser man kåseriet rakt upp och ned så är det en redaktör på tidningen VI som avses...men kåseriet inleds med citat från Palme...och med foliehatt och livlig fantasi kan man göra en annan tolkning.
Nåja...mest en rolig reflektion : )