Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur kan du bara så där bestämma dig för att en fullt möjlig orsak inte har med mordet att göra?
Jag menar inte alls med frågan att bordellhärvan har med mordet att göra - bara att man inte bör bestämma sig för vad som har med mordet att göra och för vad som inte har med mordet att göra. Gör man det så går man lätt bort sig i ett virrvarr av diamanter, agent- och militärromantik.
För övrigt är det trevligt att se att tråden är tillbaka på mordplatsen.
Antagandet som jag gör genom avfärdandet av Bordellhärvan som möjlig orsak till Palmemordet handlar om att det inte är troligt att den härvan kan kopplas samman med mordet. Bordellhärvan är mest pinsam för politiker och pampar. Palme var ingen huvudfigur i härvan. Men visst jag kanske avfärdar detta spår för lättvindigt men luften är fri och än så länge är det yttrandefrihet även på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag är ganska säker på att om man lägger det av värde som Sven Anér har grävt fram i palmeärendet bredvid det som du har grävt fram så är hans stapel avsevärt högre än din. Sätter du en foliehatt på honom så sätter jag därför en kilometerhög dumstrut på dig.
jag kan säga direkt, jag har inte grävt på långa vägar lika mycket som Sven Anér men jag är insatt i ärendet och har läst mycket av Anérs teorier. En teori måste trots allt ha lite av sannolikhetens prägel om man ska kunna bedöma den som trovärdig. Anér är inte trovärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Vad tror ni här inne om Avsan som palmes mördare då? Jag tror det var han som sköt faktiskt. Eller iallafall inblandad. Väldigt mycket pekar på att han stod vid dekorima innan mordet, och kanske under mordet också. Stämmer även rätt bra in på ögonvittnena!
Du tänker finsk talande man på Sveavägen
kanske. Men ärligt talat ge fan i att peka ut en person med endast gissningar som stöd! Mera fakta tack!