Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-11, 23:48
Medlem
Krokofils avatar
Tommy Hansson skriver på sin blogg (http://tommyhansson.wordpress.com/2009/03/28/ebbe-carlssons-tragik-och-komik/) om Ebbe Carlsson att även P-O Karlsson är homosexuell. P-Os store idol var Östling... som väl också var homosexuell? Jag vill inte dra för stora växlar på den sexuella läggningen men det är likväl intressant att notera. Klassisk utpressningsanledning om de inte hade kommit ut ur garderoben.
Citera
2014-10-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Mer känd som Klöfverskjöld. Polisman som emigrerat till Australien.
Ursäkta, men i logikens namn skulle väl beteckningen för honom vara DK.
Citera
2014-10-12, 13:55
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Donald Forsberg jagade väl Bulgarer i city på mordnatten?
Citera
2014-10-12, 13:57
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Jag kan inte konkretisera det ännu. Jag har inte tillräcklig på fötterna för att kunna det, ännu.
Jag tror verkligen att han var med i planeringen på ett väldigt aktivt sätt, och jag tror att någon kommer bryta tystnaden lagom till 2016. Jag har själv träffat flera av de herrar som jag tror ingår i "kretsen". Dock inte DC. Går det som planerat åker jag till Perth under November och kommer då att försöka mig på ett möte.

är DC och DK samma person??
Citera
2014-10-12, 14:24
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Ursäkta, men i logikens namn skulle väl beteckningen för honom vara DK.

Du får ställa den frågan till Karl.s82.

Har dock för mig att Herr Klöfver hette Carlsson från början. Kan vara det som Karl syftar på.
Citera
2014-10-12, 15:49
Medlem
Mannen som de 2 finska flickorna pekade ut mördade Olof Palme. Nu får det vara slut på detta skådespeleri. När finskorna ville peka ut Riksdagsmannen fanns inte han ens med bland fotona, utan det var 6 helt andra personer. Närmare Riksdagsmannen kommer man inte en gärningsman i detta ärende.
Citera
2014-10-12, 17:11
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Mannen som de 2 finska flickorna pekade ut mördade Olof Palme. Nu får det vara slut på detta skådespeleri. När finskorna ville peka ut Riksdagsmannen fanns inte han ens med bland fotona, utan det var 6 helt andra personer. Närmare Riksdagsmannen kommer man inte en gärningsman i detta ärende.

De två kvinnorna har aldrig pekat ut AA.... långlivade myter.
Citera
2014-10-12, 17:52
Medlem
Citat:

Tycker du kan skriva ett brev till AA där du framför dina anklagelser. Jag menar, med din säkerhet måste du besitta överväldigande bevisning och då riskerar du inte åtal för förtal.

Citera
2014-10-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
De två kvinnorna har aldrig pekat ut AA.... långlivade myter.

Jo tyvär så har dom det. Olle Alsén gick runt med ett foto på mannen på gymmet och dom han pratade med där sa att det där är Anti Avsan. Han har ett "starkt" alibi med som hans hustru ger. Dessutom är förhören med A.A hemligstämplade, plus att flickorna inte ens fick konfrontera A.A. Vad beror det på tror du? Klart han är inblandad det förstår ju vem som helst, varför detta hemlighetsmakeri annars?
Citera
2014-10-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Tycker du kan skriva ett brev till AA där du framför dina anklagelser. Jag menar, med din säkerhet måste du besitta överväldigande bevisning och då riskerar du inte åtal för förtal.

Han kan ju börja med att ställa Sven Anér inför rätta eller hur? Det finns utan tvekan tillräckligt med bevisning som skulle räcka i en domstol, men om alla inte har fattat det så skyddas A.A..
Senast redigerad av mckenzy 2014-10-12 kl. 18:11.
Citera
2014-10-12, 18:11
Medlem
Citat:
Han kan ju börja med att ställa Sven Anér inför rätta eller hur? Det finns utan tvekan tillräckligt med bevisning som skulle räcka i en domstol, men om alla inte har fattat det som skyddas A.A..

Men snälla, han skiter antagligen fullständigt i Sven Anér. Skulle du själv i en betydelsefull ställning ge en "sådan" person bekräftelse genom att ta anklagelserna på allvar?

Det finns ingen bevisning för fem öre mot AA.
Citera
2014-10-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Men snälla, han skiter antagligen fullständigt i Sven Anér. Skulle du själv i en betydelsefull ställning ge en "sådan" person bekräftelse genom att ta anklagelserna på allvar?

Det finns ingen bevisning för fem öre mot AA.

Hade han varit oskyldig borde han absolut konfrontera Sven, hade vem som helst gjort i samma läge istället för att gå omkring och vara mordmisstänkt vilket han faktiskt är. Vittnet Jan Nilsson ger mer eller mindre identisk beskrivning på GM som finska flickorna gör. Att dom uppger en hela annan klädsel än vad många andra vittnen gör tyder väl snarare på att dom inte ljuger? Annars skulle dom ju anpassat sina beskrivningar till vad övriga vittnen säger, men så är inte fallet? Jan Nilsson ser en man lämna platsen, finns ingen risk för missförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in