Ni båda kanske skulle ta och kolla lite trådar på nätet? Och sen är det sant att kvinnor fejkar andra grejjer också vare sig ni tror det eller inte. Karlar är liksom så himla korkade ibland....
Alltså var både OP och LP kända personer var och en på sitt håll. Båda tillhörde societeten. Det fina folket. Palme sågs tidigt som en klassförrädare. Klart han var kontroversiell redan då. Att inget sipprat ut om en graviditet då beror inte på någon mörkläggning utan helt enkelt att det inte fanns någon graviditet.
Ett påstående att någon av sönerna skulle ha en annan far kunde ju vara teoretiskt möjligt men att ha ett barn som ingen har sett eller hört nåt om är vansinne.
Alltså var både OP och LP kända personer var och en på sitt håll. Båda tillhörde societeten. Det fina folket. Palme sågs tidigt som en klassförrädare. Klart han var kontroversiell redan då. Att inget sipprat ut om en graviditet då beror inte på någon mörkläggning utan helt enkelt att det inte fanns någon graviditet.
Ett påstående att någon av sönerna skulle ha en annan far kunde ju vara teoretiskt möjligt men att ha ett barn som ingen har sett eller hört nåt om är vansinne.
"som ingen har sett eller hört nåt om .." Jag tror det ytterst handlar om på vilken nivå man befinner sig om man får del av den här typen av uppgifter. I grekiska kretsar på tillräckligt hög nivå var denne son tydligen inte obekant, och detsamma tror jag gäller även här i Sverige. Det finns de som vet, det är jag rätt säker på. Kreti & pleti, i Grekland eller i Sverige, har naturligtvis ingen aning om det här.
En slutsats du landar i om du inte begriper vad som skapar en klassförrädare. Olof Palme var inte någon politisk motståndare av format 1959/60, snarare en politisk broiler och påläggskalv vars genomslagskraft borgerligheten omöjligen kunde förutse vid den tiden. Klassförrädare började han kännas som av politiska motståndare inom framför allt högern, vilka blev retoriskt avklädda av Olof Palme i politiska debatter åtta-tio år senare. Bs.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-03 kl. 01:40.
En makalöst väloljad dyngspridare du håller dig med Grandioso. Kan du inte be moderator att baxa över den här smörjan till toktråden där den rätteligen hör hemma och som är avsedd för CP-fansen ?
Dyngspridandet för min herres vidkommande består i en preparerad damkappa,
ett Munchhausenaktigt bröstskott, en fritt svävande avkomma och slutligen men inte minst
ett eko/politiskt spår på lösan grund och en figur vid namn Mehmet som far omkring överallt
utom just på Sveavägen Kl. 23.21 28/2-1986.
edit: Sedan var det väl dessutom nånting med en mördad obducent också, vilket
fullbordar den gräsligt illaluktande dynghögen i blodkorvsriket.
Senast redigerad av Grandioso 2013-08-03 kl. 03:03.
Haha inte än Nej men klart man inte kan räkna bort honom. Så kan det vara med vapnet, det försvann ju bara!
Klädbrännandet är märkligt kan nog alla inklusive mig själv som inte tror på CP intyga. Men bordellaffären Grandioso? Öppen för andra möjligheter ? Varför skulle inte lösningen kunna finnas i OP:s privatliv ? Frågan gäller alla här inne.
Åren går och någon stor konspiration låter konstigt då ingen någonsin har läckt ut något. Ett ytterst fåtal vet om vad som hänt eller så ligger lösningen i OP:s privatliv och då kanske bara familjen vet, och GM såklart ?
Statistiskt så är det nästan alltid någon nära anhörig eller liknande som är inblandad i ett mord, så är det med det, bara för att det är OP behöver det inte vara något undantag!
Om just bordellhärvan med Geijer och de andra flicklystna kåtbockarna av lika namnkunnigt
slag, stinker det förvisso rejält och herr Palmes agerande när det började hetta till
på allvar med hela infernaliska härligheten, var inte direkt någon höjdpunkt i hans
politiska liv utan snarare av ett sånt slag att det uppväcktes berättigad misstro och
besvikelse i breda kretsar.
Där i denna så oerhört omskrivna och debatterade affär handlade han på ett sätt så att
förtroendet för honom som ledande svensk politiker naggades ordentligt i kanten.
Åtminstone för ett bra tag. För det var ju tämligen uppenbart för alla som inte hade
skygglapparna på att här var det fråga om ett mörkande och ett nedtystande för att
undvika en större skandal i Svea Rike långt in på 70-talet.
Det var inte snyggt handlat alls.
Och den fulla sanningen om torskeriet hemma hos frispråkiga och kavata bordellmamman Doris
med följet av läckert lammkött lär dessvärre hållas gömd även fortsättningsvis.
Någon slags upprepning av det som utspelade sig då på den tiden har vi kunnat se
genom hur hanteringen skett med Göran Lindbergfallet i våra dagar.
Också här har man skyndat sig att lägga locket på och förhindra full insyn.
Den affären verkar nämligen också rymma ett och annat känt namn utöver "Klänningsfarbrorn"
men det tycks man inte vilja gå till botten med.
Istället slänger man snabbt som sjutton på det där skyddande och skandalhindrande
locket alltså.
Mycket är sig likt således. Tyvärr.
Back to Hopp-caset 1976, så betvivlar jag emellertid att våran originellt fotarbetande
statsminister plöjde varken småflickor eller några andra heller. Han var knappast aktiv
i själva ruljansen så att säga. Han torde ha nöjt sig med vad han fick hemma i egna
sängkammaren när lustarna pockade på.
Lille Olof var näppeligen lika evigt sexuellt svulten som irländaren i Vita Huset; JFK...
Men som sagt: jag tror att han inte var intresserad av att svenska folket skulle få veta
den verkliga omfattningen av affären Geijer och därför skyndade till för att stänga igen
runt alltsammans. Och stängt blev det.
Och nej, bordellhärvan har inte mordet på Sveavägen tio år senare att göra.
En slutsats du landar i om du inte begriper vad som skapar en klassförrädare. Olof Palme var inte någon politisk motståndare av format 1959/60, snarare en politisk broiler och påläggskalv vars genomslagskraft borgerligheten omöjligen kunde förutse vid den tiden. Klassförrädare började han kännas som av politiska motståndare inom framför allt högern, vilka blev retoriskt avklädda av Olof Palme i politiska debatter åtta-tio år senare. Bs.
Undrar om du har koll på OPs historia? 1951 gick han med i Stockholms socialdemokratiska studentklubb. 1953 anställdes han som Erlanders sekreterare. De hade ett nära samarbete redan då. Redan i tidningsartiklar från tidigt 1950-tal omnämns OP i nedlåtande ordalag. Hans val av politik sågs inte med blida ögon från dag ett av överklass och högern.
Dyngspridandet för min herres vidkommande består i en preparerad damkappa,
ett Munchhausenaktigt bröstskott, en fritt svävande avkomma och slutligen men inte minst
ett eko/politiskt spår på lösan grund och en figur vid namn Mehmet som far omkring överallt
utom just på Sveavägen Kl. 23.21 28/2-1986.
edit: Sedan var det väl dessutom nånting med en mördad obducent också, vilket
fullbordar den gräsligt illaluktande dynghögen i blodkorvsriket.
Efterspelet med anledning av mordet på Olof Palme är höljt i dunkel och dimridåer och vägen från Dekorimahörnan kantad med oförklarliga dödsfall, erinrar mig ha sett en förteckning av sådana i tråden för en tid sedan, tror det rör sig om ett tjugotal.
Stor eller liten konspiration - eller en ensam gärningsman ? Den ensamme gärningsmannen är avskriven, CP-teorin föll på sin egen orimlighet med Mockfjärds-revolvern, och vilken roll skulle mordanstiftarna gett Christer Pettersson en fredagkväll när Chrilles önskelista i vanlig ordning toppades av tillgång till amfetamin och brännvin ? Ge honom en W/T och placera honom utanför Grand för att bekräfta att Palme gått in i biosalongen - och med språng förflytta sig bort till Dekorimahörnan när föreställningen var slut strax efter kl. 23 och makarna Palme började bege sig hemåt till fots ? Alternativ CP-teori; Pettersson förväxlar Cedergren med Palme och skjuter statsministern av misstag .. Vilka förutom barn och retards sväljer teorier av det här slaget ?
Påfallande stor polisaktivitet denna fredagkväll, men hur många utkommenderade poliser visste att knarkspaning för några av dem var täckmantel för kvällens huvudnummer som var avrättningen av Olof Palme, han skulle skjutas. Inte av någon polis eller någon svensk, oavsett yrkeskategori - utan av en gärningsman ur en liten grupp från utlandet som kontrakterats för uppdraget.
När CP-teorin sent omsider fallit på sin orimlighet ersattes den av landsförräderimisstanke som mordmotiv. En för syftet förtjänstfull teori då misstankar inte kan avkrävas bevis - och kan heller inte motbevisas, och där befinner sig MOP förnärvarande och sannolikt för all framtid. Oavsett Supersnuten Dag Andersson. Hemsk, men sant.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-03 kl. 09:11.
Efterspelet med anledning av mordet på Olof Palme är höljd i dunkel och dimridåer och vägen från Dekorimahörnan kantad med oförklarliga dödsfall, erinrar mig ha sett en förteckning av sådana i tråden för en tid sedan, tror det rör sig om ett tjugotal.
Stor eller liten konspiration - eller en ensam gärningsman ? Den ensamme gärningsmannen är avskriven, CP-teorin föll på sin egen orimlighet med Mockfjärds-revolvern, och vilken roll skulle mordanstiftarna gett Christer Pettersson en fredagkväll när Chrilles önskelista i vanlig ordning toppades av tillgång till amfetamin och brännvin ? Ge honom en W/T och placera honom utanför Grand för att bekräfta att Palme gått in i biosalongen - och med språng förflytta sig bort till Dekorimahörnan när föreställningen var slut strax efter kl. 23 och makarna Palme började bege sig hemåt till fots ? Alternativ CP-teori; Pettersson förväxlar Cedergren med Palme och skjuter statsministern av misstag .. Vilka förutom barn och retards sväljer teorier av det här slaget ?
Påfallande stor polisaktivitet denna fredagkväll, men hur många utkommenderade poliser visste att knarkspaning för några av dem var täckmantel för kvällens huvudnummer som var avrättningen av Olof Palme, han skulle skjutas. Inte av någon polis eller någon svensk, oavsett yrkeskategori - utan av en gärningsman ur en liten grupp från utlandet som kontrakterats för uppdraget.
När CP-teorin sent omsider fallit på sin orimlighet ersattes den av landsförräderimisstanke som mordmotiv. En för syftet förtjänstfull teori då misstankar inte kan avkrävas bevis - och kan heller inte motbevisas, och där befinner sig MOP förnärvarande och sannolikt för all framtid. Oavsett Supersnuten Dag Andersson. Hemsk, men sant.
Man kan inte utesluta någonting i det här ärendet anser jag efter alla konstigheter som pågått genom åren. Det jag inte får ihop är att ingen har läckt ut något om det nu är så många som ligger bakom mordet. Jag frågar en gång till: Varför skulle det inte kunna vara något i OP:s privatliv som ligger bakom hans död?
Om just bordellhärvan med Geijer och de andra flicklystna kåtbockarna av lika namnkunnigt
slag, stinker det förvisso rejält och herr Palmes agerande när det började hetta till
på allvar med hela infernaliska härligheten, var inte direkt någon höjdpunkt i hans
politiska liv utan snarare av ett sånt slag att det uppväcktes berättigad misstro och
besvikelse i breda kretsar.
Där i denna så oerhört omskrivna och debatterade affär handlade han på ett sätt så att
förtroendet för honom som ledande svensk politiker naggades ordentligt i kanten.
Åtminstone för ett bra tag. För det var ju tämligen uppenbart för alla som inte hade
skygglapparna på att här var det fråga om ett mörkande och ett nedtystande för att
undvika en större skandal i Svea Rike långt in på 70-talet.
Det var inte snyggt handlat alls.
Och den fulla sanningen om torskeriet hemma hos frispråkiga och kavata bordellmamman Doris
med följet av läckert lammkött lär dessvärre hållas gömd även fortsättningsvis.
Någon slags upprepning av det som utspelade sig då på den tiden har vi kunnat se
genom hur hanteringen skett med Göran Lindbergfallet i våra dagar.
Också här har man skyndat sig att lägga locket på och förhindra full insyn.
Den affären verkar nämligen också rymma ett och annat känt namn utöver "Klänningsfarbrorn"
men det tycks man inte vilja gå till botten med.
Istället slänger man snabbt som sjutton på det där skyddande och skandalhindrande
locket alltså.
Mycket är sig likt således. Tyvärr.
Back to Hopp-caset 1976, så betvivlar jag emellertid att våran originellt fotarbetande
statsminister plöjde varken småflickor eller några andra heller. Han var knappast aktiv
i själva ruljansen så att säga. Han torde ha nöjt sig med vad han fick hemma i egna
sängkammaren när lustarna pockade på.
Lille Olof var näppeligen lika evigt sexuellt svulten som irländaren i Vita Huset; JFK...
Men som sagt: jag tror att han inte var intresserad av att svenska folket skulle få veta
den verkliga omfattningen av affären Geijer och därför skyndade till för att stänga igen
runt alltsammans. Och stängt blev det.
Och nej, bordellhärvan har inte mordet på Sveavägen tio år senare att göra.
Okej. Ser du några andra möjligheter än CP som GM? Jag tycker det är bra märkligt att sanningen aldrig kommer fram, hur många vet egentligen om vad som hände undrar man.
Skott nr 2, avsett för det där farliga vittnet[/QUOTE]
Det är således under skott 1 som LP talar med OP om ungdomar med sina smällare?! OP är träffad, men LP talar ändå med honom om smällare?! (jag har trott att OP var på marken inom 1/2 sekund efter skottet)
Om skott 1 är för LP så är hon således träffad då hon talar om smällare. Att hon är träffad vet hon uppenbarligen då hon talar med SE. (hur allvarligt vet hon inte, men ingen behöver kolla detta; själv hade jag varit mycket angelägen att få veta hur det tog)
Var finns logiken?
Hon kan inte tala om smällare förrän åtminstone ett skott avlossats. Om det första skottet var för OP så tror jag inte hon talar så mycket med honom. Är det bara jag som har så svårt att köpa LP´s uttalanden? Kan Dag Andersson, om han vaknat ännu, byta från 25 till 100W i förhörslampan och kalla in LP till kompletterande förhör; eller skall vi kalla det samtal utan protokoll och bandning. Nej nu jagar jag upp mig själv...
Det är således under skott 1 som LP talar med OP om ungdomar med sina smällare?! OP är träffad, men LP talar ändå med honom om smällare?! (jag har trott att OP var på marken inom 1/2 sekund efter skottet)
Om skott 1 är för LP så är hon således träffad då hon talar om smällare. Att hon är träffad vet hon uppenbarligen då hon talar med SE. (hur allvarligt vet hon inte, men ingen behöver kolla detta; själv hade jag varit mycket angelägen att få veta hur det tog)
Var finns logiken?
Hon kan inte tala om smällare förrän åtminstone ett skott avlossats. Om det första skottet var för OP så tror jag inte hon talar så mycket med honom. Är det bara jag som har så svårt att köpa LP´s uttalanden? Kan Dag Andersson, om han vaknat ännu, byta från 25 till 100W i förhörslampan och kalla in LP till kompletterande förhör; eller skall vi kalla det samtal utan protokoll och bandning. Nej nu jagar jag upp mig själv...
Det har jag alltid undrat med, vart logiken finns. Man märker ju direkt att något är allvarligt fel med polisens händelseförlopp. Lisbeth ljuger så det står härliga till, det går inte att säga emot. Dag Andersson kommer naturligtvis inte göra någonting, precis som alla utredare genom åren inte har gjort. Ett gäng på FB kanske borde besöka henne med lite frågor
Undrar om du har koll på OPs historia? 1951 gick han med i Stockholms socialdemokratiska studentklubb. 1953 anställdes han som Erlanders sekreterare. De hade ett nära samarbete redan då. Redan i tidningsartiklar från tidigt 1950-tal omnämns OP i nedlåtande ordalag. Hans val av politik sågs inte med blida ögon från dag ett av överklass och högern.
Nej, jag har inte mer koll på Palmes liv & leverne än jag kunnat läsa mig till i Henrik Berggrens Palmebiografi: "Underbara dagar framför oss", och 2/3 av boken återstår att läsa. Men oblida ögon är långt från Palmehat och tal om klassförräderi, detta blev ett begrepp senare, i alla händelser senare än vid tiden Lisbet Palme enligt min källa nedkom med sin andra son, dvs 1959/60 med AP som fader vilket frågeställningen ursprungligen handlade om.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-03 kl. 09:34.