2013-05-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Crownair är helt klart intressant. Om någon letar ordentligt kanske man hittar kopplingar till Norrköpingsmötet 860116. Den i GK omnämnde Jörgen B var ju en rutinerad flygare.
Tack för svar, fast hans pm har jag läst. I Marjasins utfrågning talar han däremot om att han har skrivit en del debattartiklar som han fått publicerade och dessa har jag inte hittat.
Citera
2013-05-06, 08:43
Medlem
Citat:
Här kommer lite Lingärde.

http://www.politiskamord.com/lingarde.pdf alt http://palmemordet.wikia.com/wiki/Ulf_Lingärde

Oj då, citerade visst fel inlägg..
Tack för svar, fast hans pm har jag läst. I Marjasins utfrågning talar han däremot om att han har skrivit en del debattartiklar som han fått publicerade och dessa har jag inte hittat.
Citera
2013-05-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julius19
Oj då, citerade visst fel inlägg..
Vet inte så mycket om Ulf Lingärde men fick kontakt med honom via journalisten Maja-Lena Rådelius på tidningen arbetet i slutet av 80-talet. Hon ringde mig en dag och frågade om det var OK att lämna ut mitt telefonnummer till några andra privatspanare som visat intresse. Vi samtalade bara per telefon och de gånger jag ringde upp honom ville jag fråga om planering mha datorer. När jag frågade om han trodde att program för nätplanering skulle kunna ha använts vid planeringen av MOP svarade han på sitt ganska typiska sätt: "Det finns de som menar att nätplanering inte kan användas till någonting överhuvudtaget."

Förhöret med Marjasin http://www.politiskamord.com/marjasin.pdf stämmer ganska bra med min bild av UL, snabbtänkt och munvig.

I samtalet med Marjasin framkommer ganska tydligt att UL aldrig arbetade för SSI som det brukar hävdas, men att han på Elmérs inrådan sökte arbete som dataansvarig på SSI och att han känt sig bortmobbad innan han ens fick besked om anställning.
Senast redigerad av lehs 2013-05-06 kl. 09:07.
Citera
2013-05-06, 09:09
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Har mött honom vid ett flertal tillfällen i Lund. Inte sett någon som helst anledning att byta några ord med människan eftersom han helt uppenbart spelar i samma fantasidivision som Krantz, Mollvik mfl.
Är du rädd för galningen? Social rädsla är ett fenomen som mörkläggarna medvetet använder sig av. Den som befaras ha fått veta för mycket om statens bräckliga grund matas med alla upptänkliga fakta om konspirationen på högsta nivå som ingen enskild någonsin kan fatta är sann - särskilt inte bland de utpekade makthavarna själva. Alla skyller på alla och enklaste lösningen är att skylla på den ensamma galningen. Den som då inte äger någon makt ens över sig själv blir slut galen på riktigt så som Ausonius demonstrerade och Mihajlovic preparerades till.
Krantz råkade bli vittne till polisens egna villospår men blev sedan själv lurad till att tro på Eskil Blocks fantasier om Lisbets direkta inblandning. Krantz familj attackerades då på samma sätt som min. Våra frågor var ändå grundläggande. Varför vågade ingen diskutera saken ens? Krantz avslöjade Jan Sundström för mig. Att ett sådant rättsmissbruk någonsin skulle vara möjligt i Sverige övergår fortfarande allas förstånd.
Citera
2013-05-06, 09:19
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
.....I samtalet med Marjasin framkommer ganska tydligt att UL aldrig arbetade för SSI som det brukar hävdas, men att han på Elmérs inrådan sökte arbete som dataansvarig på SSI och att han känt sig bortmobbad innan han ens fick besked om anställning.
Uppenbarligen hade Ulf Lingärde bättre framgång hos CIA då han sökte kontakt och blev vän med v.Birchan efter mordet på samma sätt som Victor Gunnarsson visat sig vara året före. Självklart sätter dessa märkliga sammanträffanden griller i huvudet på Säpo eller Skräpo som v.Birchan menar.
Citera
2013-05-06, 09:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Här kommer lite Lingärde.

http://www.politiskamord.com/lingarde.pdf alt http://palmemordet.wikia.com/wiki/Ulf_Lingärde
Lingärde är intressant särskilt som jag tror att han hellre jobbade för CIA än SSI. Båda hade som uppgift att konkurrera om infodata mot Säpo och andra svenska myndigheter men utan att ha någon dold agenda för ev. statskupp, vilket OP säkert kunde lita på med Sven Asplings heder.
Lingärde var tydligen på väg att nå samförstånd med Holmér om hur alla blivit lurade av en övergripande konspiration på högsta svenska nivå. Både Holmér och Lingärde dog lika mystiskt i samma veva.
Citera
2013-05-06, 11:06
Medlem
"Välskriven mycket allvarligt menad berättelse av en känslosam och mycket godtrogen person med något kvinnlig stil" säger mitt textanalysprogram om Jerry Martingers berättelse om hur Hans Holmérs chaufför, Rolf Dahlgren, hade skjutsat Hans Holmér runt i Stockholm på kvällen den 28 februari 1986.

Berättelsen finns bl.a. på Jallais blogg. Jallai avslutar med:
Ja, vad säger du? Fakta eller fiktion? Jag får i alla fall rysningar när jag läser texten. Den har en otäck och omedelbar känsla av sanning. Den är logisk, går att rekonstruera och har som jag ser det inga svaga punkter förutom luckan mellan 17.30 – 22.30, fem timmar. Det som slår mig är att det enligt vittnesmålet, inte rings i några telefoner under hela kvällen. Alla kontakter sker personligen eller via bud, dessutom verkar alla kontakter välkoordinerade. Om man spekulerar vidare, kan besöket hos Dahlgren med spritflaskan ha varit att få en hållhake på honom. Om Dahlgren körde Holmér med sprit i kroppen, kunde man hota med avsked. Många detaljer luktar underrättelseoperation eller s k black ops. Vågar du tänka det otänkbara?
Senast redigerad av lehs 2013-05-06 kl. 11:09.
Citera
2013-05-06, 11:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
.....Men visst finns det säkert mer intressanta namn än de som kommit upp i ljuset,då jag tänker på Grigorjev information om att Bernadotte var rysk spion ....Varför är intresset så lågt bland svenska journalister att åka till tyskland och gräva i arkivet?Finns förklaringen hos dem själva? Blir de brända i journalist-politiker kretsar om de gräver i det här?
En utterligare fråga är ifall spioneri går i arv? Då tänker jag inte enbart på Bernadotte utan på dem som hjälpte fängslade spioner att lämna info till ryssland.....
"Spioner emellan" är en synnerligen intressant bok där Grigorjev sopar mattan med den stackars Forsberg som knappast har några begrepp alls om svensk historia.
Men att JB Bernadotte skulle vara rysk spion innan han blev svensk kung är väl ändå till att ta i! Att det fanns ett samförstånd ordensbröder emellan om lämpligaste sättet att få fred efter Napoleon har jag dock fått antydningar om även från fransk historiker som tagit del av hittills dold korrespondens från den tiden. Om Sverige kunde byta bort Finland mot Norge i en hemlig uppgörelse med tzar Alexander så skulle man verka för att Bernadotte valdes till kung!
Hur som helst finns helt klart finns ännu något ouppklarat i Sveriges förhållande till stormakterna ända sedan Gustav III tid och det är väl ingen tillfällighet att Palmemordet kom att jämföras med det gamla kungamordet redan i förväg som radioteater. Ordensbröder visar gärna sitt inflytande på detta subtila vis liksom med obelisker och annat i efterhand.....
Citera
2013-05-06, 11:57
Medlem
Kommer ni fram till någonting än?
Näej - just precis.

Ta tag i alla logiska trådar istället för att tjafsa, och inte komma någonstans.
Bättre att göra duktig research på ett spår var, istället för att säga emot varandra.

Det som är nödvändig info enlgit mig är
1. Olof Palme var utsedd generalsekreterare i FN, skulle tillträda inom kort.
2. Var Olof Palme spion åt något håll? Jag tycker att hela mordet luktar påkommet dubbelspel, medlare sa tack och hej, och sköt, och försvann?
3. Men för mig känns det mest som ett inomsvenskt mord. Ingen annan skulle palla med sveriges bistra kyla. Däremot känns just den kalla natten som välplanerad, vem är ute och går då? Få vittnen.
4. Att det är Östermalmspoliser som jagade palme, kan ni så gott som utesluta, även om C G Östling verkar ha några lik i garderoben, som luktar...
Senast redigerad av leading 2013-05-06 kl. 12:12.
Citera
2013-05-06, 12:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Trams och o.t raderat. Flaxx08, mvagrippa, OilersFan, Castalius, JakeClawson och Boboslacke får varsin varning i present.
Och jag är less på att den här tråden är full med användare som mest verkar vara intresserade av att outa varandra!

Diskussioner om moderatorsåtgärder tas i PM eller i Om Flashback

Mvh

KNJ
Citera
2013-05-06, 12:18
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
.....
En faktisk operation mot en person och dennes texter behöver inte så mycket personella resurser som man skulle kunna tro. Sådant kan utföras av programvara. Jag håller faktiskt själv på och experimenterar med ett program som ger omdömen om texter skrivna på svenska. Det är rätt så intressant hur enkla rutiner med hjälp av datorns snabbhet och möjlighet att använda stora databaser med ganska stor säkerhet kan bedöma karaktären av en text.

Det här är en jättebra idé men det lär inte dröja länge efter att metoden blivit känd förrän manipulationerna höjs och döljs i motsvarande grad. Mitt eget sedan länge beprövade sätt är betydligt enklare. Låt folk ljuga så mycket de orkar -alltid avslöjar de något- men var uppmärksam på när somliga tenderar att ljuga om andra och så plötsligt blir enade kring vad enskilda skeptiker menas ha för motiv. Den och den har för avsikt att sabba tråden osv. Så jobbar SPF och så fungerar boboslacke aningslöst som mobbledare då han slaviskt följer de data han matats med från centrala avsiktsregistret exv.
Citera
2013-05-06, 12:49
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
....Någon kommenterade att Jallai i denna lilla dikt "antyder" att Wedin var snipern. Själv tolkar jag texten närmast som ett direkt utpekande.....Ibland undrar jag mycket över vems ärende Jallai egentligen går. Och vad hans slutgiltiga syfte är.....
Jag blir heller inte riktigt klok på Jallai. Allt beror som sagt på hans innersta syfte eller om han går någon annans ärende. Med det senaste utpekandet av den klart oskyldige CIA-agenten Wedin så gissar jag att detta är ett desperat försök av CIA att dölja det faktum att man låtit sig luras av SPF till att medverka i en svensk statskupp vilket helt strider mot både CIA och NATO-officerares egna hedersprinciper. En svensk gm var villkoret för att man på något sätt skulle hjälpa till. Att SPF i en kupp plötsligt betraktade Baresic som någon slags svensk egendom fast denne under fängelsetiden fick utbildas i School of America för västmaktens intressen är tydligen något som gått officerskårernas och brödraskpens ära förnär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in