Citat:
Ursprungligen postat av Mboudine
Leden slöts inom det socialdemokratiska partiets toppskikt. Man har verkligen bemödat sig om att visa upp en enad front, utrymme för dissidenter beträffande MOP finns inte. Jag tror att S-inblandning, om det föreligger och blir känt, allvarligt kan skada partiet, och att Lisbet Palme och sönerna är solidariska med "rörelsen". En alternativ förklaring är att de blivit hotade till tystnad.
Edit: Däremot betvivlar jag att borgerligheten i politisk mening var inblandad i mordet på Olof Palme....
Jag nämnde Feldt tidigare men till hans försvar skall tilläggas att han, åtminstone efter att han petats ur regeringen, skrev den uppmärksammade artikeln "vem kan man lita på om inte våra egna" där han officiellt betvivlade sanningsgraden i den officiella utredningen. Intressant är också att Carlsson avgick i den vevan som jag har för mig även var samtidigt med hustaksspringrandet på Rosenbad. Sammantaget styrker det indicierna på vilka strängar man skall spela på för att rucka enigheten och inte minst den politiska känsligheten i frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Sovvandring
Enligt dom tre vittnena, IM, AD & AB, går tre personer i bredd när första skottet går av, det går inte att komma ifrån.
Lisbeth Palme har inget med mordet att göra, men är till 100% inblandad i mörkläggningen, precis som många toppar inom politiken & rättsväsendet!
Snarare är Delsborn av den tidiga uppfattningen att det är tre personer som
samtalar vid korsningen Sveavägen-Tunnelgatan vilket gör det lite intrikatare. Officiella utredare har ofta gnällt på att man inte vill se några parallella utredningar, konspirationsteorier men man har själva bidragit till att skapa de genom sitt avfärdande av motstridiga uppgifter som "ointressanta". Mötesscenariot, exempelvis, hade man mycket enkelt kunnat avfärda om man ställt de rätta frågorna till de rätta personerna. Exempelvis Mårten och Lisbeth. Exempelvis om OP hade, eller fick indikationer om, ett avtalat möte vid exempelvis Skandiahuset. Korrekta svar där hade gjort att man kunnat avfärda alla "Skandiamän" och mötesscenarier. Men allt blir hängande i luften till hypoteser på grund av moltigandet.
Och om bara LP hade varit mer samarbetsvillig. Förbjuda bandade förhör och neka rekonstruktion ser inte snyggt ut oavsett graden av oskuld.
Citat:
Delborn har uppfattat situationen så att han, när han står för rött ljus tittar åt båda hållen / höger och vänster / för att se om det kommer någon trafik utmed Tunnelgatan, i samma stund som han tittar åt vänster ser Delsborn 3 personer, ett par och en man, stå och samtala med varandra i korsningen Sveavägen-Tunnelgatan / östra sidan av Sveavägen /.
Mannen som Delsborn något senare såg avlossa ett skott mot paret, stod med ryggen mot Delsborn. Omedelbart som Delsborn startat färden igen, hör Delsborn en kraftig smäll, som kommer från det håll som han sett de tre personerna stått och samtalat.