Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-20, 11:16
Medlem
MBoudines avatar
boboslacke

"Vi har också LGWP:s teori om en jämnårig med honom själv."

LGWP verkar sitta framför en spegel när han filosoferar kring gärningsman i spektakulära mord. I CdC-fallet fastnade Leffes GM-profil för en polsk slaktare som bodde i Solna där även LGWP huserade när det begav sig. Alternativet han kunde tänka sig var en styckningskunnig jägare vilket är konster som även GW säkert behärskar. Och nu åldern på OP:s bane ..
Citera
2013-01-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Mycket av det du beskriver passar in på polisman G , vilken i alla fall jag finner intressant.

HMM nej jag är tveksam om GM var polis. Som sagt tror jag denne finns i gränslandet inom säkerhetbranchen men t ex med militär utbildning närd rekryteringsbasen för SB. Snarast ganska ny som t ex väktare eventuellt skyddsvakt eller med sådana ambitioner dvs i detta fall ABAB. Han säkert sökt sig mot polisyrket men denne har nog en psykologisk profil som kan sticka ut och ställa till det i konkurrensen. Inte omöjligt med att denns sökt någon slags juridisk utbildning eller enstaka kurser i kriminologi. Tror att han sökt sig till underrättelse och säkerhetsyrken och är en person med stort vapenintresse. Mer samma ålder som väktaren AK hos Skandia och skulle till och med kunna vara bekant med henne ytligt. Tror att han kan ha varit lite av hennes typ En som hon lade märke till.
Citera
2013-01-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
boboslacke

"Vi har också LGWP:s teori om en jämnårig med honom själv."

LGWP verkar sitta framför en spegel när han filosoferar kring gärningsman i spektakulära mord. I CdC-fallet fastnade Leffes GM-profil för en polsk slaktare som bodde i Solna där även LGWP huserade när det begav sig. Alternativet han kunde tänka sig var en styckningskunnig jägare vilket är konster som även GW säkert behärskar. Och nu åldern på OP:s bane ..

Jag tror att detta kan vara en ren provokation riktad mot en som skall känna igen sig i hans närhet och inte nödvändigtvis gärningsmannen i hopp om att denne skall röja sig. Glöm inte att LGWP har en faiblesse för att vilja provocera misstänkta. T ex fallet med den asiatiska tjejen i Dalarna som försvann som väl till en del lyckades. GM tror jag dock är mindre stresskänslig.
Citera
2013-01-20, 11:35
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Du verkar vara vän av ordning och efterlyser källmaterial till höger och vänster, jag efterlyste källmaterial av dig men det lyser fortfarande med sin frånvaro...?
Jag ska sammanställa detta senare. Men i de första förhören är det nog ingen utom LP som nämner just detta med att gm tar några steg och dröjer innan han flyr. Senare sa bl a IM oberoende av LP att det var så.

Men det tolkar jag inte på samma sätt som dig. Övriga vittnen hör en smäll, vänder blicken mot platsen, ser en person falla, ser en mt fly. Men garanterat är de alla paralyserade några sekunder och försöker förstå vad som händer. Efter att läget klarnat har gm påbörjat sin flykt. Efter ytterligare några sekunder känns det säkert att försöka hjälpa till. LP såg att gm stannat upp efter att ha bytt position bara därför att hon behövde hjälp.

Och det handlar inte om att vara vän av ordning, utan om att det är lätt att skriva fel när man citerar ur minnet. Dessutom handlar det inte om vem som har rätt eller vem som vet bäst, utan om att sanningen ska försöka mejslas fram genom att man undersöker alla olika alternativ. Den som bara lyssnar till dem som har samma åsikter lär ju inte utveckla sina teorier i någon nämnvärd grad.

Så därför, polemisera inte bara för att någon lyfter fram andra perspektiv.
Citera
2013-01-20, 12:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Nä men knallpulverpickadoller tror du på eller har du ändrat uppfattning!? Du hävdade väl med bestämdhet för en tid sedan att GM sköt med knallpulverpistol i syfte att föra lite oväsen så den verklige GM som låg gömd bakom några bilar längre bort kunde ta OP av daga med ett ljuddämparförsett vapen....!?
Min intelligens är förstås mycket begränsad, men så dum är jag inte att jag hävdar något skeende på platsen för mordet med bestämdhet. Det som jag med bestämdhet hävdar att det inte är något som är helt klarlagt.
  • Det KAN ha varit CP som LP såg
  • Det KAN ha funnits någon som sköt från något större avstånd
  • De upphittade kulorna KAN ha varit utplacerade efteråt
  • LPs vittnesmål KAN vara möjligt att tolka på ett konstruktivt sätt
  • Polisen KAN ha varit snabbt på plats
  • LJs vittnesmål KAN vara helt relevant
  • Det KAN vara så att SE inte var Stay-Behind eller EAP:are
  • Det KAN vara så att alla vittnenas uppgifter kan sammanställas till ett enhetligt scenario
  • Det KAN ha använts vapen med ljuddämpare
Etcetera. Det är inte de som har ett öppet sinne som borde misstänkas utan de som försöker begränsa de möjliga alternativen.
Citera
2013-01-20, 12:14
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag ska sammanställa detta senare. Men i de första förhören är det nog ingen utom LP som nämner just detta med att gm tar några steg och dröjer innan han flyr. Senare sa bl a IM oberoende av LP att det var så.

Men det tolkar jag inte på samma sätt som dig. Övriga vittnen hör en smäll, vänder blicken mot platsen, ser en person falla, ser en mt fly. Men garanterat är de alla paralyserade några sekunder och försöker förstå vad som händer. Efter att läget klarnat har gm påbörjat sin flykt. Efter ytterligare några sekunder känns det säkert att försöka hjälpa till. LP såg att gm stannat upp efter att ha bytt position bara därför att hon behövde hjälp.

Och det handlar inte om att vara vän av ordning, utan om att det är lätt att skriva fel när man citerar ur minnet. Dessutom handlar det inte om vem som har rätt eller vem som vet bäst, utan om att sanningen ska försöka mejslas fram genom att man undersöker alla olika alternativ. Den som bara lyssnar till dem som har samma åsikter lär ju inte utveckla sina teorier i någon nämnvärd grad.

Så därför, polemisera inte bara för att någon lyfter fram andra perspektiv.

Jag polemiserar verkligen inte. Jag efterlyser just sanningen! Därför kritiserar jag dina "åsikter" angående LP vittnesuppgifter kontra de övriga 19 vittnesuppgifterna som togs timmarna efter MOP vilka är de som det ska fästas störst vikt vid. Det är precis som du säger att det inte handlar om vem som vet bäst eller har rätt men du hänvisar till och drar slutsatser som saknar grund i faktiska vittnesuppgifter. Du tolkar dessutom dessa vittnesuppgifter väldigt godtyckligt.

Men det tolkar jag inte på samma sätt som dig. -Jag tolkar inte! Jag läser innantill och ser inte någonstans att något av de 19 vittnena säger sig ha sett att GM "stannar upp" eller "dröjer sig kvar". Hur i hela friden kan du få det till att jag tolkar detta på ena eller andra viset?

Men i de första förhören är det nog ingen utom LP som nämner just detta med att gm tar några steg och dröjer innan han flyr. -Visa mig källan på detta påstående från de absolut första förhören.

LP såg att gm stannat upp efter att ha bytt position bara därför att hon behövde hjälp. -Svammel och antagande!

Senare sa bl a IM oberoende av LP att det var så. -Hur vet du att det sades oberoende av LP och hur långt senare sa IM det? Du kommer med antaganden, inte med fakta!

[...]utan om att sanningen ska försöka mejslas fram genom att man undersöker alla olika alternativ. -Absolut! Håller med i detta men att som du göra antaganden som saknar grund i iakttagelserna kring MP gör inte direkt så att sanningen mejslas fram eller hur?

Vad jag vill säga är att LP utsagor rimmar väldigt illa med de andra vittnenas iakttagelser.
Citera
2013-01-20, 12:28
Medlem
Citat:
Jag polemiserar verkligen inte. Jag efterlyser just sanningen! Därför kritiserar jag dina "åsikter" angående LP vittnesuppgifter kontra de övriga 19 vittnesuppgifterna som togs timmarna efter MOP vilka är de som det ska fästas störst vikt vid. Det är precis som du säger att det inte handlar om vem som vet bäst eller har rätt men du hänvisar till och drar slutsatser som saknar grund i faktiska vittnesuppgifter. Du tolkar dessutom dessa vittnesuppgifter väldigt godtyckligt.

Men det tolkar jag inte på samma sätt som dig. -Jag tolkar inte! Jag läser innantill och ser inte någonstans att något av de 19 vittnena säger sig ha sett att GM "stannar upp" eller "dröjer sig kvar". Hur i hela friden kan du få det till att jag tolkar detta på ena eller andra viset?

Men i de första förhören är det nog ingen utom LP som nämner just detta med att gm tar några steg och dröjer innan han flyr. -Visa mig källan på detta påstående från de absolut första förhören.

LP såg att gm stannat upp efter att ha bytt position bara därför att hon behövde hjälp. -Svammel och antagande!

Senare sa bl a IM oberoende av LP att det var så. -Hur vet du att det sades oberoende av LP och hur långt senare sa IM det? Du kommer med antaganden, inte med fakta!

[...]utan om att sanningen ska försöka mejslas fram genom att man undersöker alla olika alternativ. -Absolut! Håller med i detta men att som du göra antaganden som saknar grund i iakttagelserna kring MP gör inte direkt så att sanningen mejslas fram eller hur?

Vad jag vill säga är att LP utsagor rimmar väldigt illa med de andra vittnenas iakttagelser.
Iesho är lika smart som Boboslacke som tror att Polisen med flera skulle mörklägga en GM som ser ut som hans Gärningsmannaprofil, en f.d. ABAB-vakt, den saknar inte humor den tråden!
Citera
2013-01-20, 12:31
Medlem
Citat:
Min intelligens är förstås mycket begränsad, men så dum är jag inte att jag hävdar något skeende på platsen för mordet med bestämdhet. Det som jag med bestämdhet hävdar att det inte är något som är helt klarlagt.
  • Det KAN vara så att alla vittnenas uppgifter kan sammanställas till ett enhetligt scenario
Etcetera. Det är inte de som har ett öppet sinne som borde misstänkas utan de som försöker begränsa de möjliga alternativen.

Nej det kan det ej var LP såg ej gärningsmannen utan blandar ihop intryck.!
Nej skottet var näst intill påsittande inga som helst tveksamheter.
Nej de hittade kulorna kan omöjligt ha placerats ut och en någorlunda normalbegåvad person inser att det enbart skulle kunna vara något som utsätter en för ökad upptäcktsrisk.
Nej man kan aldrig tolka vittnesmål "konstruktivt" det är för idioter och rättshaverister.
Det kan inte vara så att Engström ej tillhörde Palmehatarkretsar. Vad är det som är så känsligt med just dessa kretsar för just dig? Personligt och känslomässigt engagemang?
Nej det fanns knappast någon ljuddämpare. Inser du hur åbäkigt vapnet ens är utan ljuddämpare.

>Nej du skiter i fakta och seriositet för du vill bara förstöra och förvirra med faktafel och svammel.

Ni är så fruktansvärt förutsägbara i den här vilseledningskonspirationen. För er centrala begrepp åter kommer ständigt och avslöjar vilka som jobbar på samma sida. Det fetade är en tydlig sådan "tell". Måste du använda ett avslöjat och avstängt trolls mantra och därmed avslöja vem du verkligen samverkar med?

Era spretiga spår och påståenden leder bort i alla riktningar utom dem som framkomna fakta pekar på... bort från det som är känsligt. Allt är möjligt utom just det som företer mest substans. Det är inte svårt att se det personliga känslomässiga engagemanget med omöjligt att se en seriös önskan att gå till botten med verkliga spår.
Citera
2013-01-20, 12:39
Medlem
Gattoos avatar
Citat:

[...]men så dum är jag inte att jag hävdar något skeende på platsen för mordet med bestämdhet. Det som jag med bestämdhet hävdar att det inte är något som är helt klarlagt. -Vad som skedde kring MP är väl hyfsat väldokumenterat. För att få den absoluta sanningen till vad som exakt hände krävs att GM fångas in, visar sig samarbetsvänlig och vallas på platsen så GM med egna ord kan beskriva det exakta händelseförloppet. Tills dess sker är man så illa tvungen att luta sig mot faktiska vittnesuppgifter och inte göra antaganden och fabulera om knallpulverpistoler och andra mer eller mindre märkliga ting. Vilket syfte tjänar det?

Det är inte de som har ett öppet sinne som borde misstänkas utan de som försöker begränsa de möjliga alternativen. -Va!? Vem misstänker vad?
Senast redigerad av Gattoo 2013-01-20 kl. 13:02.
Citera
2013-01-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Iesho är lika smart som Boboslacke som tror att Polisen med flera skulle mörklägga en GM som ser ut som hans Gärningsmannaprofil, en f.d. ABAB-vakt, den saknar inte humor den tråden!

De här meningslösa personpåhoppen gagnar inte dig och din trovärdighet. Du är en hjälpryttare som hoppat in i tråden vid spridda tillfällen i samma anda för att understödja troll och raljera där det saknas sakargument. För övrigt är ditt språk och dina liknelser snudd på obegripliga men det är synnerligen upplysande hur och när du lägger dig i utan att tillföra något.

I praktiken medverkar du till inringandet av gärningsmannen och konspirationen. Sådana som du är de som får mig att formulera vissa saker i GM profilen. Hypoteserna om att GM idag är relaterad till kretsar solidariska med Israel och/eller SD kommer från just nätbeteendet i samband med diskussioner om mordet och det samma gör omnämnandet av den illustra föreningen Sveriges Öga och Öra tex kommer från den typen av desinformations försök.
Citera
2013-01-20, 13:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag tror att detta kan vara en ren provokation riktad mot en som skall känna igen sig i hans närhet och inte nödvändigtvis gärningsmannen i hopp om att denne skall röja sig. Glöm inte att LGWP har en faiblesse för att vilja provocera misstänkta. T ex fallet med den asiatiska tjejen i Dalarna som försvann som väl till en del lyckades. GM tror jag dock är mindre stresskänslig.

Om han är svensk .. Tveksamt om gärningsmannen skulle låta sig provoceras av Leif GW Persson. Om han ens ägnar mer än förstrött intresse åt SVT:s folkbildare i mordfrågor. Men försöka duger som bekant.
Senast redigerad av MBoudine 2013-01-20 kl. 13:36.
Citera
2013-01-20, 13:17
Medlem
Durgedurgs avatar
Är det någon som vet ifall Sven Aner har förevisat något fotografi av Anti Avsan för Anneli & Anki?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in