Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad i mina inlägg uppfattar du som tuvhoppning ? Jag har försökt bemöda mig om att tydligt och oreserverat plädera för min röda tråd i fallet Palme, vilket vid det här laget inte kan undgå någon är ett korrekt PKK-spår dolt bakom ett misshandlat, bränt och felaktigt PKK-spår, vilket för gott grävt ner allt tal om andra PKK-spår. Tuvhoppning ? En förklaring vad du menar är tuvhoppning i mitt fall vore ju intressant att ta del av.

Du har haft fler andra röda trådar och lösa påståenden utan tråd tidigare men din upplevda dubbelbluff om PKK känns lite tunn. PKK har inte haft sådana resurser, motiv eller organisation någonsin för att gå iland med något sådant. När PKK mördar vill man att den som drabbas skall veta. Det är inte så lite kukmätning inblandat i flera av deras dåd. Rena 1% kriget. Nä jag måste nog i all välmening hävda att det hittill saknar substans och att du hela tiden "tror". Du får gärna tro men utan faktauppbakcning går det inte att ta på allvar.
Citera
2012-03-27, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du har haft fler andra röda trådar och lösa påståenden utan tråd tidigare men din upplevda dubbelbluff om PKK känns lite tunn. PKK har inte haft sådana resurser, motiv eller organisation någonsin för att gå iland med något sådant. När PKK mördar vill man att den som drabbas skall veta. Det är inte så lite kukmätning inblandat i flera av deras dåd. Rena 1% kriget. Nä jag måste nog i all välmening hävda att det hittill saknar substans och att du hela tiden "tror". Du får gärna tro men utan faktauppbakcning går det inte att ta på allvar.

Du verkar så väldigt säker på din sak att militärens underrättelsetjänst har pysslat med småskumma grejer? Har du några belägg för det påståendet? Och vad är det för skumma grejjer IB/GBU/SSI skulle ha gjort isåfall? Inte så att jag misstror dig men jag vill gärna kunna gå till källorna själv.
Citera
2012-03-27, 22:24
Bannlyst
Anledningen till att jag frågar är att jag tycker mig har uppfattat att det har rått en ganska stark spänning mellan SÄPO och militären som jag tycker är väldigt intressant. Anders Jallai har ju i sin bok Landsförrädaren beskrivit SSI som ett gäng empatilösa tokar, beredda att knäcka både knäskålar och avliva söta hundar i sitt underrättelsevärv. medan Palme uppenbarligen litade mer på militärens underrättelsetjänst än på "staten i staten" dvs SÄPO. Det tycks vara tystare från militärt håll att klaga på SÄPO.
Citera
2012-03-27, 22:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Nej, någon annan röd tråd än att GM troligen finns/fanns i en västtysk PKK-cell har jag inte torgfört, och om du med "lösa påståenden" avser min radanmärkning av makarna Palmes privata angelägenheter är uppgifterna komna från en tillförlitlig källa, jag har inget belägg för att misstänka motsatsen, påhitt har ingen glädje av, det fyller inget syfte. Men som jag tidigare påpekat ett antal gånger har Grekland inget med Palmemordet att göra, även om man spontant i Grekland trodde att mordet var personligt relaterat till OP, inte till politisk eller annan officiell roll.

PKK behöver inte bidra med mer än en van och säker avslutare och den delen av överenskommelsen beredde PKK inga svårigheter. Allt annat av nödvändiga resurser stod UG i Sverige för.
Senast redigerad av MBoudine 2012-03-27 kl. 23:09.
Citera
2012-03-27, 23:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
... vi är ett ganska stort gäng genom åren som diskuterat olika spår livligt och ofta konstruktivt.

Jag uppmärksammade tråden med anledning av 26-årsdagen och noterade samtidigt att du efter ganska ansenlig tid (12 år) fortfarande uppehöll dig vid piplängder, skjutvinklar och avskjutna grenar och tänkte; Hey, den här snubben kommer aldrig i mål om han inte lyfter blicken, vidgar synfältet och ibland testar en annan boll. No offence boboslacke, men det skadar inte att ta in fler intryck än sitt eget. Kan vara värt att prova.
Citera
2012-03-27, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Jag sitter här och läser att det i Svenska Dagbladet 11 mars 1996 skall ha funnits en artikel om en dokumentärfilm som skall ha censurerats med avseende på ett avsnitt som behandlade vad Carl Lidbom och Hans Holmér gjorde kvällen för mordet.

Hur skall man få tag på denna artikel om man inte har möjlighet att åka till KB
Har tillgång till Svenska Dagbladets arkiv och har slagit på Carl Lidbom mars 1996. Inget finns om någon dokumentärfilm om vad Carl Lidbom och Hans Holmér gjorde kvällen för mordet, antingen ljuger du alternativ har du fått fel info. Källan till ditt påstående är?
Citera
2012-03-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
Har tillgång till Svenska Dagbladets arkiv och har slagit på Carl Lidbom mars 1996. Inget finns om någon dokumentärfilm om vad Carl Lidbom och Hans Holmér gjorde kvällen för mordet, antingen ljuger du alternativ har du fått fel info. Källan till ditt påstående är?
Vad mysiga vi e mot varandra!

I övrigt angående den hetska tonen: Jag är fullständigt övertygad om att även de mest erfarna "palmevetarna" är betjänta av "färskingar". Det har att göra med den dialektiska processen såsom skisserad av Hegel. Alla kan vara betjänta av "färskingarnas" frågor. Man får, som erfaren OP-utredare, tillfälle att gå tillbaka och reflektera över tidigare självklarheter.

Stop hating - alla drar nytta av färskingarnas frågor!

/Daniel

PS. Själv är jag uppe i Palmekommissionerna - där finns en hel del smaskens! Vågar jag erkänna: Fasiken va Hans Ölvebro gör intryck på mig! DS.
Citera
2012-03-28, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danne01
Vad mysiga vi e mot varandra!

I övrigt angående den hetska tonen: Jag är fullständigt övertygad om att även de mest erfarna "palmevetarna" är betjänta av "färskingar". Det har att göra med den dialektiska processen såsom skisserad av Hegel. Alla kan vara betjänta av "färskingarnas" frågor. Man får, som erfaren OP-utredare, tillfälle att gå tillbaka och reflektera över tidigare självklarheter.

Stop hating - alla drar nytta av färskingarnas frågor!

/Daniel

PS. Själv är jag uppe i Palmekommissionerna - där finns en hel del smaskens! Vågar jag erkänna: Fasiken va Hans Ölvebro gör intryck på mig! DS.
Vill du danne01 ha något jävla kafferep eller vafan menar du?

Det finns personer i tråden som beskyller försvarsmakten & säkerhetspolisen för att ligga bakom mordet, alla som arbetat eller har vänner som arbetar inom försvarsmakten & säkerhetsmakten vet att till 99,9 % dem anställda är omdömesgilla, seriösa och hyggliga. Era beskyllningar känns mer som politiska partsinlagor, pro-kommunistiska tankegångar att försvars & säkerhetspolisen är HÖGER-extrema.
Citera
2012-03-28, 01:20
Medlem
Hur nära lösningen på Palmemordet? ...

Uppdateringsfrågor:

Tråden har funnits i nära 12 år nu, ser jag. Sammanlagt har den genererat 1,777 miljoner visningar.
Hur mycket närmre en lösning har vi kommit dags dato?

Var befinns sakläget för närvarande? Finns det ett något slags hett spår att tala om – mer än något annat?

Om nu inte skjutvapnet kommer hittas: Går det alls att fälla någon för mordet? Ge exempel på ett scenario där någon nu kan fällas för mordet utan att vapnet hittas.

Hur ser, avslutningsvis, förhoppningarna ut att någonsin kunna få någon fälld för brottet?
Citera
2012-03-28, 01:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
konstruktivt.

Om vi ponerar att GM är svensk - oavsett detta kan ifrågasättas eller i varje fall inte är entydigt fastställt enligt ett vittnesmål - och finns i kretsen polis/säk/MUST med varierande sannolikhet, och ett stort antal namngivna personer och respektive tjänsteställning vid tiden för MOP. Om vi till detta lägger alla politiska mord som skett efter mordet på Mohandas Gandhi 1948 med amerikansk inblandning, hur ska denna informationsmassa användas i konstruktivt, meningsfullt spaningsarbete ? Matematiskt genom att använda sannolikhetsteoretisk kalkyl ? Matematik är ju inte bara addition och subtraktion utan ett språk - ett sätt att kommunicera. Men kan den informationsmassa du har berätta något om lösningen av mordet på Olof Palme - eller tydligt peka i en specifik riktning ? Intressant att ta del av ett resonemang som påtagligt snävar in kretsen av misstänkta GM, presumtiva GM är väl rätt många ?
Senast redigerad av MBoudine 2012-03-28 kl. 01:32.
Citera
2012-03-28, 01:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Hur nära lösningen på Palmemordet? ...

Uppdateringsfrågor:

Tråden har funnits i nära 12 år nu, ser jag. Sammanlagt har den genererat 1,777 miljoner visningar.
Hur mycket närmre en lösning har vi kommit dags dato?

Var befinns sakläget för närvarande? Finns det ett något slags hett spår att tala om – mer än något annat?

Om nu inte skjutvapnet kommer hittas: Går det alls att fälla någon för mordet? Ge exempel på ett scenario där någon nu kan fällas för mordet utan att vapnet hittas.

Hur ser, avslutningsvis, förhoppningarna ut att någonsin kunna få någon fälld för brottet?

Ser riktigt ljust ut, GW vet ju vem som är GM ..

Javisst är det möjligt att få någon fälld om man vänder på rätt stenar, hör rätt personer, släpper prestigetänkandet och lyfter blicken från skorna. Ännu finns ingen anledning att kasta yxan i sjön - snarare tvärtom.
Senast redigerad av MBoudine 2012-03-28 kl. 01:55.
Citera
2012-03-28, 01:52
Medlem
ieshos avatar
Uppseendeväckande steganografi

Alla som har läst min teori om det steganografiska meddelandet i portskylten till Birger Jarlsgatan 6b, vet att det fins två ordlekar: (I) att vissa bostäver har ett fonetiskt uttal på engelska som låter som vissa engelska ord och en känd sådan ordlek är "You an' I" vilket är den (fiktiva?) amerikanska underrättelseorganisationen US Naval Intelligence; (II) att man genom att sätta A=1, B=2,... och summera får ett tal, i snitt 13 ggr antalet bokstäver i ordet.

När jag hade upptäckt koden på porttavlan så experimenterade jag för att få en uppfattning hur vanligt förekommande det kunde vara. När jag såg en bil memorerade jag bokstäverna på registreringsskylten och började ljuda. Ibland, men ganska sällan kunde man ljuda fram en sorts pseudobudskap. I mitten på november förra året mötte jag en bil som hade OLIKA bokstäver på skylten i fram och i bak. Han som körde bilen var en äldre man propert klädd i skjorta och väst. Det var ju kuriöst och när jag berättade det för min fru när jag kom hem så ställde hon den tvivlande frågan: vad är det för mening med det? Precis, resonerade vi, det väcker ju bara uppseende och om polisen ser det så får man problem.

Bokstävernas fonetiska betydelse var ganska meningslös. När jag räknade ut bokstavssumman från framskylten fick jag de första två siffrorna i mitt personnummer och när jag räknade på bakskylten fick jag de första två siffrorna i min frus personnummer. Denna uppseendeväckande bilplåt dök upp några dagar efter att mina mejl registrerats på regeringskansliet och på kulturdepartementet. (https://www.flashback.org/sp34035814)
Senast redigerad av iesho 2012-03-28 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in