2008-03-12, 20:26
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Anders Leopolds hemsida där han namnger Olof Palmes mördare är hackad och raderad:
Påpassligt att den blev "hackad" då han lanserar en ny bok.
Självklart finns nog ingen säkerhetskopia heller.

Citat:
En mapp med titeln Palme 2006 placerad på skrivbordet har tidigare tömts på sitt omfattande och betydelsfulla innehåll.
Statistiken för Leopold Report visar under de senaste åren täta besök av datorer kallade US gov, US mil och US state.
Uppenbarligen har den senaste tidens internationella publicitet framkallat den här åtgärden. Det tar jag som ett tecken på att jag inte ligger fel.

Nu kanske jag är väldigt offtopic i ämnet , men varför skulle just hans sida förstöras av hackare för att den "säger sanningen"?
så då är alla andra sidor på nätet om palme mordet falska?

Inlägget är inte riktat mot dig Utredaren, ville bara göra mig av med en del tankar

Känns nästan som det kan vara ett reklamjippo för hans nya bok
Citera
2008-03-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Påpassligt att den blev "hackad" då han lanserar en ny bok.
Självklart finns nog ingen säkerhetskopia heller.

Nu kanske jag är väldigt offtopic i ämnet , men varför skulle just hans sida förstöras av hackare för att den "säger sanningen"?
så då är alla andra sidor på nätet om palme mordet falska?

Inlägget är inte riktat mot dig Utredaren, ville bara göra mig av med en del tankar

Känns nästan som det kan vara ett reklamjippo för hans nya bok

jag får nog lov att hålla med. Jag tror iofs inte att A.Leopold medvetet "hackat" sin egen sida i PR-syfte. Han har ju släppt en hel del andra böcker och det jag läst av honom och den lilla kontakt jag haft med honom har gett ett seriöst intryck. Sen är det väl ett symptom som många av Palme "spanarna" elr vad man skalla kalla dem lider av, att så fort någonting händer så drar man det ett steg längre.

Det kanske bara var en valig hårddisk-krash?? Hur som helst väldigt tråkigt, hoppas inte sidan är förstörd fanns ju väldigt mycket matnyttigt där.
Citera
2008-03-12, 20:48
Medlem
Citat:
Sábado 08 de Marzo de 2008

Asesinato de Olof Palme

Señor Director:
El periodista e investigador sueco Anders Leopold afirma en un reciente libro que, por orden del general Augusto Pinochet, yo habría asesinado en 1986 al ex Primer Ministro de Suecia Olof Palme. Lamentablemente, esta falsa, absurda y descabellada acusación ha sido reproducida por casi todos los medios de comunicación nacionales e internacionales.
Por ahora sólo responderé ante la opinión pública que, en mi doble condición de ciudadano chileno y alemán, perteneciente a la Unión Europea, iniciaré inmediatamente todas las acciones legales pertinentes en contra del señor Leopold y las demás personas que han testificado para involucrarme en tan monstruoso y cobarde magnicidio.

ROBERTO THIEME

http://blogs.elmercurio.com/columnasycartas/2008/03/08/asesinato-de-olof-palme.asp

Detta kan bli intressant vad avser ”vapenspåret”.

/U

Intressannt!! Nån som kan översätta? mitt IG i spanska från skolan gör sig påminnt.
Citera
2008-03-12, 21:45
Bannlyst
Skelleftehamnsbrevet

Hej Utredaren!

Återkommer till mannen som synts på mordnatten enligt brevet.
Den som skrev brevet ville inte ge sig till känna men ritade ett porträtt av mannen och postade detta i ett andra brev.
Samtidigt så har man en "konstnär" som sett en man som enligt honom uppförde sig konstigt och följde efter Palme dagen innan.När man bad "konstnären" rita ett porträtt av mannen stämde det väldigt väl överens med "brevskrivarens" bild.Man undersökte om "konstnären" och "Brevskrivaren" kunde vara samma person. Man kom fram till att det inte inte var fallet.

Porträttet skall påminna om Svartenbrandt/Ferm,vilket ju är avskriven.
Mannen skall ha pratat tyska vilket stämmer väl in i den teori som jag har.
Nämligen att Palmemordet hänger samman med morden på Algernon och Cats Falk med väninna.

Återkommer med mera senare men motivet är givetvis vapenhandel!
Citera
2008-03-12, 21:46
Medlem
Zairas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Intressannt!! Nån som kan översätta? mitt IG i spanska från skolan gör sig påminnt.

google is your friend, man kan ju faktiskt använda google för att översätta saker och ting
översättning
Citera
2008-03-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
google is your friend, man kan ju faktiskt använda google för att översätta saker och ting
översättning

Tackar för det! Häftig funktion
Citera
2008-03-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le Carré
Hej Utredaren!

Den som skrev brevet ville inte ge sig till känna men ritade ett porträtt av mannen och postade detta i ett andra brev.
Samtidigt så har man en "konstnär" som sett en man som enligt honom uppförde sig konstigt och följde efter Palme dagen innan.När man bad "konstnären" rita ett porträtt av mannen stämde det väldigt väl överens med "brevskrivarens" bild.Man undersökte om "konstnären" och "Brevskrivaren" kunde vara samma person. Man kom fram till att det inte inte var fallet.

Nämligen att Palmemordet hänger samman med morden på Algernon och Cats Falk med väninna.

Appropå bilden: I "Mustash-tricket som lurade Lisbeth Palme" av Hannuu Niiva (tror han heter så) förekommer en bild på VG plus en tecknad bild (har för mig att det är den som du pratar om). Likheten är faktiskt slående om jag kommer ihåg rätt. Låna den! En rätt bra bok även om man inte håller VG som GM.
Citera
2008-03-13, 00:04
Medlem
Här är för övrigt en artikel om just A.Leopold och hans nya bok.
Citera
2008-03-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quart
Sitter nu och försöker sammanställa lite i Palmemordet.
Har luskat fram de flesta namn på de poliser som nämns i granskningskommisionen men nu har jag kört fast.
Polisman G, vem är det ?
Har varit i sydafrika på de lite underliga poliskurserna.
Han har även varit i USA på kurser och dylikt.
Kände 33 åringen.
Tacksam för all info om denna polisman.

Appropå mordet på VG, vet du om detta stämmer?:

"Fyra dagar efter det att Gunnarssons kropp hittats mördades Kay Wedens mor. Även hon sköts med två skott i huvudet"

Kay Weden skall alltså vara underwoods brud.
Citera
2008-03-13, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le Carré
Hej Utredaren!

Tycker detta anonyma brev verkar skumt.
Mer som ett medvetet villospår.

Tror även jag att Algernon och Falks död har samband med Palmemordet.
Citera
2008-03-13, 07:23
Medlem
Man kan ju notera att Thime troligen pratar bra tyska eftersom han har dubbla medborgarskap, Tyskland och Chile.
Citera
2008-03-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Appropå mordet på VG, vet du om detta stämmer?:

"Fyra dagar efter det att Gunnarssons kropp hittats mördades Kay Wedens mor. Även hon sköts med två skott i huvudet"

Kay Weden skall alltså vara underwoods brud.

Det står i granskningskommisionen !

Angående Leopold, jag har kopierat ner hela sidan till worddokument
Senast redigerad av Quart 2008-03-13 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in