Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Om jag minns rätt säger Aro att polisen påstått CA är CP:s dubbelgångare. En uppgift som kan låta idiotisk, men det framgår ju inte på vilket sätt de skulle vara dubbelgångare.
Skulle orsaken vara bilder på CA från mordtiden och att han då till utseendet liknar CP? Nej jag har svårt få ihop det.
Men kan det vara så att deras rörelsemönster är väldigt lika? CP har ett annorlunda rörelsemönster, uppgifter runt CA gör gällande att han inte har ett normalt rörelsemönster.
Både verkar också kapabla till en obehaglig blick.
Okej, du kan säkert ha rätt gällande Aro och polisen. Har inte sett Efterlyst-klippet på ett gäng år.
Bra frågor om hur man fått CA till CP:s dubbelgångare. Jag får inte riktigt det att klicka, minst sagt.
Men det kan ju iofs vara så att de baserar "dubbel-gångaren" på just ett visst avvikande rörelsemönster. CP hade ju en gammal klassisk tjackpundarstil. Har läst något om CA:s aningen speciella gångstil, men aldrig riktigt fått med mig vad som åsyftas? Somliga kan ju få stilen via kraftig övervikt, men detta var väl inget CA hade vid mordet, möjligen "lite satt"?