Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Ja, man får ta det för vad det är.
Det här med att byta strategier, för egen del tycker jag att man kan ändra åsikter ju mer info man tar till sig. Utveckling så att säga, inte låsa sig som tyvärr är vanligt.
Från 2011 till 2018 var det informationsinhämtning och sedan 2 års bearbetning och utvärdering av informationen som jag sysslat med. Man ändrar synsätt flera gånger under tiden.
Sedan är det ju ingenting av det som någon utanför PU skrivit som någon gång på något sätt som kunnat beläggas.
Tex var jag i kontakt med Moelv häromåret, som inte själv kunde belägga något av det han skrev, och mer eller mindre själv menade att det han visste var på nivån skvaller.
Jag håller med om att man bör sträva efter att försöka hålla ett öppet sinne.
Tyvärr så går det..närmast naturligt..alltför mycket prestige i den egna huvudhypotesen till slut,och det är nog ett fel som vi alla gör oss skyldiga till då och då vartfall.
Materialet är ju som det är,och avsaknaden av ovedersäglig och relevant tung fakta i utredningen om mordet på Olof Palme kommer alltid att vara en god grogrund för diverse alternativa "lösningar".
Man får ta det för vad det är såhär mer än 35 år after the fact.
Själv så låste jag mig alltför tungt och alltför tidigt vid CP.Jag har senare omvärderat detta,men det i sig är en process.Jag betraktar också andra centrala delar med större skepsis idag än vad jag tidigare gjort..till exempel YNs vittnesmål,det eventuella Grandscenariot mm.
Till slut så är det nog ändå av godo att inse att den defintiva sanningen om händelser som utspelades i och omkring korsningen Tunnelgatan-Sveavägen runt 23.21.20 den 28 Februari 1986 troligen aldrig kommer att komma oss till del.Vi får alla göra så gott vi kan..och sedan tycker jag att det faktiskt är bra så.