Citat:
Ursprungligen postat av
sovvandring
Nu blandar du ihop inläggen du själv skriver

Nejdå, jag avvisar VG, AA och SE som skytt och det förstår du om du läser inlägget jag citerade.
Mönstret som jag vill framhålla är att HH har en framträdande roll när det gäller misstankar mot de tre.
I VG fallet så publicerar HH en fantombild på "den långe blonde" för att identifiera honom men han frågar inte VG som träffade den långe blonde om namnet på honom.
När SE började intressera sig i fallet så var det HH som sade att han klampade in som en elefant i och utredde inte SE och hans bekantskapskrets.
I fallet AA så säger AA själv att han handlade ärenden med hög sekretess inom vad jag förstår skulle vara Sektion D inom Polisen avseende kuppförsvar/stay behind. Som bekant så förekommer det uppgifter om en kuppförsvarsövning och ett kompani av poliser var inkallade till något slags "KFÖ" med början den 1/3 1986, då befälet skulle rycka in vid Arlanda flygplats. Där hade mycket kanske kunnat redas ut om AA hade hörts om det.
Så i samtliga fall så "missade" HH utredningsåtgärder och HH förknippas väl inte med Moderaterna som var upphovet till den här lilla diskussionen mest på grund av tolkning enligt mvagrippas bias.
Och min slutsats är att HH's handlande är suspekt.
Redan vid en ytlig jämförelse av signalementen från mordplatsen så avvisar jag alla tre som skytt i MOP.