Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Fast du gissar och tror att LP såg en man i blå täckjacka vara GM men det kan vara AB hon såg som gick bara några meter bakom. LL säger i sitt förhör att LP var i totalt upplösningstillstånd på mordplatsen. Hennes vittnesmål har ju visat vara felaktigt och jag ifrågasätter hennes roll som vittne.

Hennes utpekande av CP vid konfrontationen var pinsam. Den som såg ut som kriminell pekade hon ut.

Ja, LP var inget bra vittne. Men det som är mest märkligt är egentligen att hon i och i samband med förhören uppträdde som hon gjorde. Varför inte bara medge att hon pga chocken helt enkelt inte har någon klar bild och därför inte gissa eller spekulera. Chansen att få tag i GM blir ju större ju fler korrekta och ju färre felaktiga uppgifter man arbetar med.
Citera
2020-08-01, 09:34
Medlem
Hittar ej tråden om Christer Andersson, kan nån länka den här?
Citera
2020-08-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad är meningen med att visa LJ bilder på ansikten om han bara såg den springande bakifrån?

LJ såg ut att må lite tjyvtjockt, som om han satt fången mellan två yrkesmördare.
Jag kollade inte många minuter själv, kändes bara ansträngt och poänglöst.
Citera
2020-08-01, 10:46
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Hittar ej tråden om Christer Andersson, kan nån länka den här?

Här .... (FB) Tråden om Christer Andersson
Citera
2020-08-01, 10:59
Medlem
14thInts avatar
Förhören med SE andra fru A är intressanta att borra i.
När det gäller Stig uppfattar jag henne som uppriktig i mycket.

Mina noter:

Han verkade inte bära glasögon i normalfallet före mordet. Det blir ett frågetecken för Stigs poserande efter mordet.

Hon visste inte alls om att Stig var sjukskriven/frånvarande från arbetet en hel vecka strax före mordet. Stig var aldrig sjukskriven enligt henne. Det blir ett frågetecken för hans uppträdande före mordet.

Hennes egen bio är också intressant som jag kompletterat efter research. Pappa Nils var artilleridirektör vid Bofors i 20 år (i företaget 41 år). Mamma Margit var på senare dar nämndeman för Moderata Samlingspartiet. Familjen bodde från 1940 i Djursholm.

I förhöret 2018-05-21 framgår det att Stigs fru arbetade i Storlien från mitten av 50-talet till 1963 under vinterhalvåren. Den minnesgode vet att Reinhold Geijer var hotelldirektör där då, och med största sannolikhet är det honom (maskat) förhörsledarna frågar om hon kände och det bekräftar hon. Hon berättar också att hennes mamma ordnade fester i Djursholmsvillan för folket i Storlien på somrarna, vilket innebär att mamma Margit hade en god relation dit. Själv fick A servera på dessa tillställningar ibland.

I förhöret 2018-11-15 frågar förhörsledarna om vykort som någon (maskerad) skickat till Stig. Rimligen handlar detta om att samla in information inför den sista tvångsåtgärden som FU gjorde nu under senvåren i Kalmar, där man beslagtog ett vykort. Enligt förhörsledarna ska någon (maskad) berättat att den andre maskade personen skickade vykort med solnedgångar till Stig som skulle innehålla en symbolik.

Personen (BS) i fråga är uppvuxen i östra Småland, juristutbildad, men ägnat sig åt affärer. Duktig idrottsman och bodde utomlands till strax före mordet har jag kommit fram till genom egna undersökningar. Bor i centrala Stockholm idag och har särskild postadress på adressen för beslaget i Kalmar.

Vi tragglar vidare.
Senast redigerad av 14thInt 2020-08-01 kl. 11:19.
Citera
2020-08-01, 11:01
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jo, det finns naturligtvis en mängd förklaringar till att det spretar. Som redovisats i tråden. Men det leder ingenstans ändå. För det är omöjligt att veta vem/vilka som gjort korrekta iakttagelser. Eller om allting är en enda röra.

Detsamma gäller hur länge mördaren stannade kvar på mordplatsen? Och på vilket sätt han lämnade densamma? Det varierar från omedelbart till 10 sekunder. Och från kattlikt och spänstigt till klumpig som en elefant.

Det kommer aldrig att kunna gå att få ordning på detta. Och ska man hårdra det så är det enbart mördaren som sitter på facit.

Jag tror att de minnen som fastnar tydligast är när vittnen sett något som de tycker avviker från det normala.

konstig löpsstil , för korta byxor , litet huvud mm.

Sådana saker är lättare att komma ihåg än typ av jacka , huvudbonad t.ex. ( så länge det inte är någon väldigt avvikande jacka , huvudbonad).

Sen kan de klart sett fel eller tolkat vad de sett fel ändå.
Senast redigerad av HAARP 2020-08-01 kl. 11:12.
Citera
2020-08-01, 11:16
Medlem
Vittnena som Inge säger kommer från Kungsgatan och går förbi mördaren, har man hittat dessa och är dessa hörda ?
Citera
2020-08-01, 11:32
Medlem
Mordet på Olof Palme är onekligen en fantastisk historia. Misskött utredning, allehanda misstänkta, prat om mörkläggning osv. Till slut lyckades man få en missbrukare fälld i Tingsrätten men han friades i Hovrätten. På den tiden trodde jag stenhårt på att han var den skyldige. Med tiden har tvivlen kommit, det finns minst sagt försvårande omständigheter kring utpekandet. Vet inte om det är pga "nostalgi" men jag håller det inte för omöjligt att det faktiskt var han. Ska man vara realistisk så är det kört att få fram bevis som accepteras av en majoritet, det har gått för lång tid. Om jag efter 34 år ska gissa, vilket man gjort många gånger, så får jag säga att SE är mördaren som gäckat Sverige. Visst finns det hål i teorin och indiciekedjan men ändå den mest sannolike gärningsmannen. Vore ju oerhört intressant om någon "privatspanare" kan få fram något väldigt tungt men jag tvivlar. Tills något annat dyker upp ligger min slant på Skandiamannen men det är inget jag satsar mitt livs besparingar på .
Citera
2020-08-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Förhören med SE andra fru A är intressanta att borra i.
När det gäller Stig uppfattar jag henne som uppriktig i mycket.

Mina noter:

Han verkade inte bära glasögon i normalfallet före mordet. Det blir ett frågetecken för Stigs poserande efter mordet.

Hon visste inte alls om att Stig var sjukskriven/frånvarande från arbetet en hel vecka strax före mordet. Stig var aldrig sjukskriven enligt henne. Det blir ett frågetecken för hans uppträdande före mordet.

Hennes egen bio är också intressant som jag kompletterat efter research. Pappa Nils var artilleridirektör vid Bofors i 20 år (i företaget 41 år). Mamma Margit var på senare dar nämndeman för Moderata Samlingspartiet. Familjen bodde från 1940 i Djursholm.

I förhöret 2018-05-21 framgår det att Stigs fru arbetade i Storlien från mitten av 50-talet till 1963 under vinterhalvåren. Den minnesgode vet att Reinhold Geijer var hotelldirektör där då, och med största sannolikhet är det honom (maskat) förhörsledarna frågar om hon kände och det bekräftar hon.
Hon berättar också att hennes mamma ordnade fester i Djursholmsvillan för folket i Storlien på somrarna, vilket innebär att mamma Margit hade en god relation dit. Själv fick A servera på dessa tillställningar ibland.

I förhöret 2018-11-15 frågar förhörsledarna om vykort som någon (maskerad) skickat till Stig. Rimligen handlar detta om att samla in information inför den sista tvångsåtgärden som FU gjorde nu under senvåren i Kalmar, där man beslagtog ett vykort. Enligt förhörsledarna ska någon (maskad) berättat att den andre maskade personen skickade vykort med solnedgångar till Stig som skulle innehålla en symbolik.

Personen (BS) i fråga är uppvuxen i östra Småland, juristutbildad, men ägnat sig åt affärer. Duktig idrottsman och bodde utomlands till strax före mordet har jag kommit fram till genom egna undersökningar. Bor i centrala Stockholm idag och har särskild postadress på adressen för beslaget i Kalmar.

Vi tragglar vidare.

Första gången någon länkar SE's exfrus möjliga personkoppling till Staybehind genom Reinhold Heijer.

Staybehind – Wikipedia
Som exempel på dess regionala organisation kan nämnas, med reservation för desinformation, Staybehind-organisationen i Jämtland, Härjedalen, Västerbotten och Västerbotten, ett område på ca 83 kvadratmil där det under Reinhold Geijer skulle finnas 8 motståndsceller om totalt 60-70 man.
Källor:
(FB) Var Stay Behind inblandat i Palmemordet?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Reinhold_Geijer_(1917-2009)

Du överraskar på ett konstruktivt sätt. Vi får se vad det ger.
Citera
2020-08-01, 12:11
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Första gången någon länkar SE's exfrus möjliga personkoppling till Staybehind genom Reinhold Heijer.

Staybehind – Wikipedia
Som exempel på dess regionala organisation kan nämnas, med reservation för desinformation, Staybehind-organisationen i Jämtland, Härjedalen, Västerbotten och Västerbotten, ett område på ca 83 kvadratmil där det under Reinhold Geijer skulle finnas 8 motståndsceller om totalt 60-70 man.
Källor:
(FB) Var Stay Behind inblandat i Palmemordet?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Reinhold_Geijer_(1917-2009)

Du överraskar på ett konstruktivt sätt. Vi får se vad det ger.

Tack, vi håller öppna sinnen. Det finns ju klara risker för att vissa vill peka in mot SB för att skada också. Vi vet helt enkelt inte tillräckligt. Mycket faktainsamling återstår.
Citera
2020-08-01, 12:31
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Då skall det bli intressant att se hur ICC bedömer deras eventuella immunitet.

Preliminary examination Ukraine Ongoing
Focus: Alleged crimes committed in the context of the "Maidan" protests since 21 November and other events in Ukraine since 20 February 2014
Källa: https://www.icc-cpi.int/ukraine

Sverige har ratificerat Rom-statuterna för ICC enligt följande.

SWEDEN
Campaign for global justice
Rome statute status:
Ratified/acceded (ICC member state)

Agreement on Privileges an Immunities of the ICC
Ratified

Crime of agression
Not ratified

Article 8
Not ratified
Källa: http://www.coalitionfortheicc.org/country/sweden

Kan de visa på en order så...
Citera
2020-08-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Tack, vi håller öppna sinnen. Det finns ju klara risker för att vissa vill peka in mot SB för att skada också. Vi vet helt enkelt inte tillräckligt. Mycket faktainsamling återstår.

Jo, jag har lagt märke till det så objektivitet och saklighet är av största betydelse.

I sammanhanget Staybehind och Stockholm - gränstrakterna till Norge blir Flygenhet 66 intressant för att ta ut riksledningen i ett förskede till krig.

Flygenhet 66 https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flygenhet_66
Stabschef för förbandet var Sven Hugosson .
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3PPLz/jag-skulle-se-till-att-vi-inte-blev-nedskjutna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in