2011-04-01, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Något är fel. Inte fan står ju folk som ingår i en mordkomplott på landets statsminsiter och viftar med kom-radios utanför offrets bostad, eller ens i närheten. Jag kan tänka mig följande:
- Vittnena pratar strunt.
- Dom med komradios hade helt legitima skäl till att vara där och brydde sig inte om dom blev observerade, eller rent av ville att dom skulle synas (bra för att skrämma skummisar. Står någon med en komradio utanför statsminsterns bostad är han bergis snut, tänker väl folk).
- Dom med komradios var en samling nötter som höll på med något helt annat.

Det finns de som hävdar det tredje... dvs att det var de som av vissa kallades för Åkes gubbar som ibland skuggade sossar och att dessa ej var direkt inblandade men vem vet.... helt klart känns det som lite fumligt... men vad är eg profesionell .. det kanske bara existerar i fiktionens värld? Jga menar till och med Mossad blir ju demaskerade rätt som...
Citera
2011-04-01, 08:18
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
https://www.youtube.com/watch?v=8VSmg45WsdM&feature=related

Någon som vet var man kan få tag på den kompletta rekonstruktionen av den som visas 1:50 in i detta klipp? Känner någon annars till någon annan bra rekonstruktion? Tacksam för svar!

det är förmodligen den från "Satans Mördare". Det fanns en bra i "Veckans Brott".
Citera
2011-04-01, 09:17
Medlem
CapsLockss avatar
En helt ovanlig vanlig fredagkväll befinner sig dessa i "krokarna"

#Victor Gunnarsson var ju bevisligen på Resturang Mon Cheri
#Christer Pettersson var ju bevisligen på spelklubben Oxen
#Stig Engström (skandiamannen)
#Walkie-Talkiemän
#Polispiket/polisbilar (som inte ska vara där dom ska)
#Diplomatmannen (som klev in i en bil)
#Palmehataren Värmlänningen Alf.E åt middag i sthlm på resturang "Claes på hörnet"
Finns säkert fler om man letar
#Enligt granskningskommissionens rapport, befann sig två chilenska yrkesmördare, Michael Townley och Roberto Thieme, i Stockholm på mordnatten. (dock ingen sett dom i området)
# Flera tips om att Craig Williamson var i Stockholm vid tiden för mordet.

Det är inte konstigt det blir tusentals uppslag och teorier..
Några fler kan säkert läggas till listan.

Dessa frågor skulle jag gärna i dagsläget vilja få svar på är.
1. Den s.k knarkspaningen vem/vilka var ytterst ansvarig för den ?
2 Telefon avlyssningen av Sigge. C vem/vilka var ytters ansvarig för den ?
Citera
2011-04-01, 12:54
Medlem
JakeCs avatar
Någon som sitter och suger på en torrent eller något med "Satans Mördare" av Stig Edling? Behöver den dokumentären, skulle uppskatta sjukt mycket om någon kunde dela med sig!
Citera
2011-04-01, 12:57
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
En helt ovanlig vanlig fredagkväll befinner sig dessa i "krokarna"

#Victor Gunnarsson var ju bevisligen på Resturang Mon Cheri
#Christer Pettersson var ju bevisligen på spelklubben Oxen
#Stig Engström (skandiamannen)
#Walkie-Talkiemän
#Polispiket/polisbilar (som inte ska vara där dom ska)
#Diplomatmannen (som klev in i en bil)
#Palmehataren Värmlänningen Alf.E åt middag i sthlm på resturang "Claes på hörnet"
Finns säkert fler om man letar
#Enligt granskningskommissionens rapport, befann sig två chilenska yrkesmördare, Michael Townley och Roberto Thieme, i Stockholm på mordnatten. (dock ingen sett dom i området)
# Flera tips om att Craig Williamson var i Stockholm vid tiden för mordet.

Det är inte konstigt det blir tusentals uppslag och teorier..
Några fler kan säkert läggas till listan.

Dessa frågor skulle jag gärna i dagsläget vilja få svar på är.
1. Den s.k knarkspaningen vem/vilka var ytterst ansvarig för den ?
2 Telefon avlyssningen av Sigge. C vem/vilka var ytters ansvarig för den ?

Enligt flertalet vittnesuppgifter sprang stalkade även Palmehatarnas fanclub Basebolligan Palme på stan. John Ausonius satt även i kassan på Grand och Robert Gustavsson var på samma föreställning Dessutom var inte bara CW som var här utan även Anthony White.
Citera
2011-04-01, 13:15
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
John Ausonius satt även i kassan på Grand och Robert Gustavsson var på samma föreställning

Ausonius satt väl ändå inne vid den här tiden? Det hävdar iallafall Gellert Tamas i boken Lasermannen. Har du fått tag på andra uppgifter från trovärdigare källa?
Citera
2011-04-01, 13:23
Medlem
SavileRows avatar
Citat:
Någon som sitter och suger på en torrent eller något med "Satans Mördare" av Stig Edling? Behöver den dokumentären, skulle uppskatta sjukt mycket om någon kunde dela med sig!

Den finns på Swetv.org
http://www.swetv.org/search.php?search=satans+m%F6rdare
Skicka PM ifall du inte kan ladda ner den, så ordnar vi det på nåt vis.
Citera
2011-04-01, 13:23
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Ausonius satt väl ändå inne vid den här tiden? Det hävdar iallafall Gellert Tamas i boken Lasermannen. Har du fått tag på andra uppgifter från trovärdigare källa?

Hah, kan säkert stämma. Har bara för mig att jag läste det någonstans och tänkte att "fan det var väl det enda som saknades".
Senast redigerad av JakeC 2011-04-01 kl. 13:28.
Citera
2011-04-01, 13:36
Medlem
SavileRows avatar
Vad tror ni - var platsen den avgörande, eller var det tidpunkten?
Om jag förstått det rätt, så bestämde paret Palme först efter bion att de inte skulle följa Mårten och Ingrid hem på te. Det fanns ju fyra huvudalternativ vart paret skulle bege sig efter biobesöket, som ingen kunde veta av innan.
1. De skulle ta tunnelbanan hem till lägenheten i Gamla stan, endera via Rådmansgatan eller Tunnelgatan.
2. De skulle promenera hela vägen hem till sig i Gamla stan
3. De skulle gå till Mårtens lägenhet vid Karlaplan (tror jag det var)
4. De skulle gå hem till Ingrids lägenhet (på Vanadisvägen, enl. uppgift av annan här på forumet).

Skulle mordet ö.h.t. ägt rum den kvällen om deras vägval blivit en annan än det blev?
Om inte, är platsen av avgörande betydelse.
Om Palme skulle ha mördats ändå, oavsett vägval, betyder det att tidpunkten är central (t.ex. innan Moskvaresan).

Om vi nu lägger mötesscenariot åt sidan för en stund, vad tror ni?
Jag har min teori, men den lägger jag fram senare
Citera
2011-04-01, 13:47
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SavileRow
Vad tror ni - var platsen den avgörande, eller var det tidpunkten?
Om jag förstått det rätt, så bestämde paret Palme först efter bion att de inte skulle följa Mårten och Ingrid hem på te. Det fanns ju fyra huvudalternativ vart paret skulle bege sig efter biobesöket, som ingen kunde veta av innan.
1. De skulle ta tunnelbanan hem till lägenheten i Gamla stan, endera via Rådmansgatan eller Tunnelgatan.
2. De skulle promenera hela vägen hem till sig i Gamla stan
3. De skulle gå till Mårtens lägenhet vid Karlaplan (tror jag det var)
4. De skulle gå hem till Ingrids lägenhet (på Vanadisvägen, enl. uppgift av annan här på forumet).

Skulle mordet ö.h.t. ägt rum den kvällen om deras vägval blivit en annan än det blev?
Om inte, är platsen av avgörande betydelse.
Om Palme skulle ha mördats ändå, oavsett vägval, betyder det att tidpunkten är central (t.ex. innan Moskvaresan).

Om vi nu lägger mötesscenariot åt sidan för en stund, vad tror ni?
Jag har min teori, men den lägger jag fram senare

Det finns inte på kartan att Palme kommit levande hem om han bara gått åt ett annat håll. Personligen tror jag att den ursprungliga planen är en sofistikerad historia som utspelar sig vid Rådmansgatan.

Här ska Anthony White skjuta men det ska framstå som att VG gör det. Senare ska han hittas skjuten i "flykten" av en polis. Denna plan stöddes väl dessutom av de papper han Ulf hittade hos militären.

Jag tror det blev total panik när Palme får för sig att gå hem och hela planen brakar samman. Detta stöds ju dessutom av de tre män ett vittne ser komma springande på en bakgata till Grand. De springer som galningar med riktning Tunnelgatan/Sveavägen.

Min gissning är att en av dom är just Anthony White och dom försöker springa ikapp Palme så att han ska få skjuta. Tyvärr sneddar Palme övervägen så det skiter sig ännu en gång.

Detta missförstår mördarna som att Palme ska till Hötorgets t-bana och sista alternativet, Plan C, blir Anti Avsan som får kliva fram och skjuta. Inget gick som det skulle men hade man inte skjutit hade Palme försvunnit ner i T-banan och iväg till Moskva.
Citera
2011-04-01, 14:28
Medlem
Citat:
Det finns inte på kartan att Palme kommit levande hem om han bara gått åt ett annat håll. Personligen tror jag att den ursprungliga planen är en sofistikerad historia som utspelar sig vid Rådmansgatan.

Här ska Anthony White skjuta men det ska framstå som att VG gör det. Senare ska han hittas skjuten i "flykten" av en polis. Denna plan stöddes väl dessutom av de papper han Ulf hittade hos militären.

Jag tror det blev total panik när Palme får för sig att gå hem och hela planen brakar samman. Detta stöds ju dessutom av de tre män ett vittne ser komma springande på en bakgata till Grand. De springer som galningar med riktning Tunnelgatan/Sveavägen.

Min gissning är att en av dom är just Anthony White och dom försöker springa ikapp Palme så att han ska få skjuta. Tyvärr sneddar Palme övervägen så det skiter sig ännu en gång.

Detta missförstår mördarna som att Palme ska till Hötorgets t-bana och sista alternativet, Plan C, blir Anti Avsan som får kliva fram och skjuta. Inget gick som det skulle men hade man inte skjutit hade Palme försvunnit ner i T-banan och iväg till Moskva.

Om ja inte tror på mötesscenariot så är jag ganska säker på att det fanns fler tänkbara mördare om han hade tagit någon annan väg. Men nu är det så att Palme hade med största sannolikhet bestämt träff med någon efter bion och mer eller mindre lurats till platsen. Harvard akterna har med mordet att göra. Det är jag 100 % säker på.
Citera
2011-04-01, 14:33
Medlem
Återigen varför hamnar blodpölen där den gör om gm bara gick fram bakom Palme och sköt honom? Säg inte att jag svamlar nu och dylikt. Faktum är att den är väldigt förbryllande och jag får inte ihop att den hamnar där den gör. Ingen annan som tycker det är märkligt?. Blodpölen är nästan på gränsen inne på Tunnelgatan VARFÖR? Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, det kan jag verkligen hålla med om i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in