Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-25, 23:35
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Intressanta bilder som visar livvakterna Dan Andersson och Göran Sundh i sina stiliga överrockar samtalande m bl a Christian Dahlsgaard. Likaså syns Karin Johansson och Anna Hage gå in i krimjourens bil tillsammans med Mossberg / Wide för transport till polishuset.

Ja, Anna skrev i sin bok att hon åkte taxi till polishuset. Jag kontaktade då Wide som bekräftar att det var han och Mossberg som körde tjejerna till polishuset i en civil polisbil, en mörkblå Audi 80.
Citera
2020-04-25, 23:41
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Stig sade att han var vid bostaden till ca 03.

I någon av filmerna som gjordes till 30årsdagen syns en piket bevaka makarna Palmes bostad senare under natten.
Citera
2020-04-25, 23:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ja, Anna skrev i sin bok att hon åkte taxi till polishuset. Jag kontaktade då Wide som bekräftar att det var han och Mossberg som körde tjejerna till polishuset i en civil polisbil, en mörkblå Audi 80.

Ja det måste stämma. Bilderna talar sitt tydliga språk. Men det verkar som Anders Delsborn tog Sin egen droska dit.
Citera
2020-04-25, 23:51
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
I någon av filmerna som gjordes till 30årsdagen syns en piket bevaka makarna Palmes bostad senare under natten.
Ja, det är patrull 3480. Den är kvar dagen efter.
Citera
2020-04-25, 23:57
Medlem
FurirRevaers avatar
Har inte sett någon uppgift om det men med tanke på att en stor mängd poliser med uppdrag i kuppförsvaret var inkallade till Svea Livgarde i Kungsängen på måndag 3/3 så är det inte orimligt.

I en av Borgnäs böcker uttalar sig visserligen en hemvärnschef om de blev larmade under natten, vilket de inte blev. Minns inte vilket hemvärn han tillhörde men troligtvis något av de mer centrala i huvudstaden.
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Jag tror att det är Styckjunkaren som har skrivit om detta.

En relaterad sak man kan fundera över är ju om Täbys hemvärn ingick i ev kuppövning på mordnatten.
Citera
2020-04-26, 00:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Även 3230 är i gamla stan under natten.
Citera
2020-04-26, 00:07
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Även 3230 är i gamla stan under natten.

I Remstams bilder sitter Expressens Tommy Schönstedt och värmer sig inne i södermalmspiketen. Verkar snacka med Leif Östling. Stämmer inte riktigt med bilden de vill ge som vill ha med 3230 i en mordkomplott vill ge.
Citera
2020-04-26, 00:07
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Har inte sett någon uppgift om det men med tanke på att en stor mängd poliser med uppdrag i kuppförsvaret var inkallade till Svea Livgarde i Kungsängen på måndag 3/3 så är det inte orimligt.

I en av Borgnäs böcker uttalar sig visserligen en hemvärnschef om de blev larmade under natten, vilket de inte blev. Minns inte vilket hemvärn han tillhörde men troligtvis något av de mer centrala i huvudstaden.

Borgnäs i "En iskall vind...":
"Jag intervjuade 1997 en av Stockholms tidigare hemvärnschefer, Lennart Nilsson. Han var i mitten av 1980-talet chef för Stockholms centrala hemvärnskrets – där Norrmalms hemvärnsdistrikt ingick – som tillsammans med den Södra hemvärnskretsen vid händelse av ett plötsligt anfall eller kuppförsök skulle svara för det inledande försvaret av Stockholm i samverkan med polisen."
Citera
2020-04-26, 00:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
I Remstams bilder sitter Expressens Tommy Schönstedt och värmer sig inne i södermalmspiketen. Verkar snacka med Leif Östling. Stämmer inte riktigt med bilden de vill ge som vill ha med 3230 i en mordkomplott vill ge.
Intervjuar Delsborn inne i pikétbussen!
Hade inte hänt idag.
Citera
2020-04-26, 08:54
Medlem
Citat:

Lite märkligt kan jag tycka om hon blandar ihop en taxi och en polisbil.
Jag förstår dock att man inte kan dra några slutsatser kring det och att hennes situation var väldigt kaotisk.
Citera
2020-04-26, 10:04
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Intervjuar Delsborn inne i pikétbussen!
Hade inte hänt idag.

Ett beteende som är svårt att få ihop med piketen i en mordkonspiration.
Citera
2020-04-26, 10:17
Medlem
mvagrippas avatar
Hjoggböles bäste höjdhoppare (197) någonsin har avlidit. PO Enqvist ord om MOP är bland det klokare som sagts i frågan och tål att ses igen.

https://m.youtube.com/watch?v=q2eDJ0O-Cn8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in