Citat:
Oj! Det där fick mig att le över hela ansiktet! Det var nästan vackrare än när mitt ex sa att hon älskade mig. Jag lyfter på plommonstopet, niger, tackar och bockar Bergman!
Ursprungligen postat av namgreb
Nog för att goE är en besserwisser i en messershmitter men jag ser inte var hans analys slår fel?
(Besserwissern i mig vill dock påpeka att du saknar ett "c" i ordet "Messerschmitt"
)
Citat:
Elakt? Jag påpekade den komplett bristande logiken i uttalandet "du får bli nekad att köpa helrör. En macka är inte ett helrör, därför får du inte bli nekad det." Därefter bad jag en person som ger råd i ett juridikforum att stärka sina uttalanden med juridiskt kunnande.
Ursprungligen postat av Dalailama
Att det var elakt 

Jag ser inte det elaka. Hade jag varit elak hade jag låtit TS agera på fullständigt felaktiga råd. Det, min käre buddhist, hade varit sann ondska.
Citat:
Oj. Återigen ler jag, niger och tackar för de varma orden.
Ursprungligen postat av Kämpendahl
goEs sarkasmer är underbara att läsa och de slår nio gånger av tio mot personer som tvärsäkert uttalar sig i juridiska frågor som om det vore dagens sanning utan att ha en en susning vare sig i den aktuella frågan eller elementära grundläggande juridiska principer som man enkelt tillgodogör sig genom att dagligen läsa tidningarna. Det handlar om personer som borde förbjudas tillträde till juridikforumet och är ett renhållningsarbete som någon måste göra, vilket goE gör med stor finess.
Citat:
Föga visste jag att tråden skulle urarta till en diskussion om min ödmjuka närvaro.
Ursprungligen postat av namgreb
Många gånger skriver han det vi alla vill skriva, men ibland finns det väl en anledning till att inte heller alla skriver som han gör. Måste dock erkänna att man myser lite åt hans elakhet ibland.
Gällande min vassa tunga så har den en förkärlek för bristande logik - så så länge man håller sig till att uttala sig med en intelligens överstigande dörrhandtag slipper man en släng av sleven. Jag är (faktiskt, hör och häpna) en väldigt snäll person "i verkligheten", men okunnighet kombinerat med bergsäkerhet är något som tenderar att få mig att vilja gå i polemik. Något jag faktiskt har stor nytta av i mitt yrke.
Avslutningsvis glädjer det mig att jag lyckats glädja dig Bergman.
Citat:
Oj. Du behöver inte be om ursäkt jorre, även om jag uppskattar gesten. I de fall jag rådger i juridikforumet brukar jag vara väldigt noga med att klart och tydligt påpeka att jag inte är jurist och att mina ord därför endast skall tas som en lekmans. Jag är därför ödmjukt medveten om att det finns många långt mer kunniga, och är alltid beredd att bli rättad.
Ursprungligen postat av jorre
Jag tolkar nedanstående inlägg som att han eller hon menar att man aldrig (och inte i det här specifika fallet), som butiksinnehavare, kan åläggas kontraheringsplikt, såvida det inte strider mot diskrimineringslagstiftningen. Möjligt att jag tolkar inläggen fel, och i sånt fall ber jag om ursäkt, goE-!
I detta fallet tycks det ju vara så att jag turligt nog träffat rätt. Måhända att jag inte täckt samtliga undantagsfall som i detta fallet uppenbarligen inte föreligger - exempelvis kontraheringplikt. Men vän av ordning noterar då att du fullständigt felförklarar mig med ditt uttalande "Fast samtidigt blir det lite larvigt när du själv har fel i det enda du har att säga i sakfrågan" för att därefter påpeka att jag har rätt till 99,99% med uttalandet "I det här fallet är den med 99,99 % rätt, ja."
Long story short - I hold no grudge, och du är säkerligen mer juridiskt kunnig än mig.
Med ödmjuka hälsningar
Besserwissern i Messerschmittern