2010-10-21, 14:47
Medlem
klotys avatar
Hallå! Jag vet inte om tråden är felplacerad eller ej, men det märks väl.

Jag har en god hälsa. Har heltidssysselsättning, bra kvinna, tränar mycket, och är sällan sjuk. Psykiskt sett mår jag också bra.

Men, trots att jag inte känner mig värst stressad eller deprimerad i vardagen, känner jag mig alltid lugnare och mer tillfreds med allt när jag fått i mig en lågdos benso.

Jag använder droger rekreationellt ca. två ggr i veckan och då blir det oftast måttliga mängder opioider (ca. 200mg tramadol) och ev. någon lågdos bensodiazepin. Jag gör det för att jag anser att det ger mer i jämförelse med vad alkohol ger mig. Jag har aldrig varit beroende av någon drog.

Nu till frågan, jag skulle gärna vilja känna mig lika lugn och avslappnad i vardagen som när jag tar 10mg diazepam på helgen. Hur ska jag kunna uppnå detta?

Jag ämnar inom en snar framtid sluta med "helgknarkandet" och leva som en vanlig svensson. Under tiden skulle jag vilja jobba med mig själv så jag blir lika lugn och harmonisk i vardagen när jag är nykter som när jag ätit en lågdos benso och kanske en lågdos opioider.
Man skulle kunna omformulera frågan och fråga sig hur man ska jobba med sig själv för att kunna bli lika avslappnad i vardagen som man blir på två glas rödvin en fredagkväll.

Vad skulle ni rekommendera för "träning" eller tillvägagångs-sätt för att uppnå detta?

Jag är tacksam för alla konstruktiva svar. Men extra tacksam för svar från människor som själva kanske prövat att inta en lågdos benso + någon opioid, alltså människor som "vet vad jag talar om".

Jag är fullt införstådd med att det är svårt att det är svårt att uppnå känslan av att vara "hög" nykter. Men jag är intresserad av att få tips på hur man kan jobba med sig själv för att helt enkelt komma lite närmare känslan av att vara "hög" i vardagen...
Senast redigerad av kloty 2010-10-21 kl. 14:55.
Citera
2010-10-21, 17:37
Medlem
Boxis avatar
Prata med en psykolog om just detta, terapi kan låta läskigt men det är otroligt givande och inte som du tror att det är, ring vårdcentralen, ljug lite och säg att du har ett drogproblem och vill ha psykologhjälp för att sluta, sen väl hos psykologen snackar du om precis det du frågar här i tråden.
Citera
2010-10-22, 00:47
Medlem
Det är lite svårt att veta exakt då alla svarar olika på benso.
Jag tror det gäller att ballansera livet så att det inte är en berg och dalbana utan ett mer lugnare, "jämnare" liv. (En klostermunk, en Buddhist ex)
Alltså kan du inte fortsätta använda narkotika för då kommer du få en topp som inte går att nå naturligt och då hamnar du i obalans.

Meditiation tror jag är bra, det samt ett lugnt liv och du hamnar nära bensodiazepiners kemiska lugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in