2010-10-21, 00:44
Medlem
Slaminas avatar
Hejhej. För att göra en väldig lång historia kort så:

Jag skadade mig i ett EU land för ett tag sen och nu har jag fått en faktura. Det är dock inte orginal fakturan, och då adressen på kuväret är väldigt VÄLDIGT felstavat så antar jag att orginal fakturan och säkert 2-3 påminnelser har kommit bort på posten.

Hur går jag tillväga för att få dom att skicka en ny orginal faktura? jag vägrar ju givetvist betala 150 euro extra bara för att posten/sjukhuset fakturan har slarvat så jävla mycket.

Ringa dom?
Finns ett telefon nummer här. Kommer dom inte tro mig och hävda att jag visst fått dom första fakturorna?
Tacksam för svar.
Citera
2010-10-21, 00:56
Medlem
seven09s avatar
Ring och fråga varför du inte har fått någon faktura (spela förvånad varför det har dröjt så länge) och säg att det var skitsvårt att hitta deras nummer så att du inte avslöjar att numret stod på fakturan. Fråga vilken adress de har skickat den till och om adressen var så taskigt skriven måste de ju fatta att breven kan ha kommit bort.

Tillägg: Har du ingen hemförsäkring som täcker skador utomlands?
Senast redigerad av seven09 2010-10-21 kl. 00:58.
Citera
2010-10-21, 02:22
Medlem
JagVanns avatar
Om du visat pass på sjukhus i EU land ska försäkringskassan betala i efterhand så länge du varit i landet en kortare tid (vill säga semester).

Ring försäkringskassan och förklara samt fyll i de papper du får av dem och be dem betala.

Vet ej om det funkar då du ej betalade kontant och sen ber dem om pengarna men det är ju värt ett försök, om de tjafsar, stå på dig och säg att du är skattebetalare och att EU skulle ju vara så tryggt och rättvist.
Citera
2010-10-21, 18:41
Medlem
Slaminas avatar
Alltså grejen är att jag har fått 2 fakturor, 1 för vården på sjukhus, som jag betalat. inga konstigheter, för den fick jag direkt nästan och den kommer jag få ersättning för hos försäkringskassan.

Detta är tydligen en amublansavgift, som damp ned först 5 månader efter händelsen. Pratat med försäkringskassan och hon kunde inte garantera någon ersättning för den här fakturan, även om jag har orginal faktura och kvitto. Men okej, ska ringa dom imorgon och hävda att dom får skicka en ny orginal faktura, för som sagt vägrar betala typ 150 euro extra bara för att jag får typ 3e påminnelsen direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in