2026-06-16, 09:10
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wihi
Visst lockar tanken att öka till 6–8 pumpar för att maximera resultaten

Får börja med att gratulera och välkommen till gänget!
Skulle nog säga att de flesta tänkte likadant i början men vi har alla vår sweet spot och mer är inte säkert bättre.
Själv började jag på 6 pump men mår bäst vid 4. Att jaga nummer på ett papper är fel ände att börja på.
Tänk på att det tar ~8 veckor innan kroppen vant sig med en dosförändring.
Och passa på att njuta av "the honeymoon phase". Kände mig som man tagit en grogg och man är riktigt på g.
Citera
2026-06-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Får börja med att gratulera och välkommen till gänget!
Skulle nog säga att de flesta tänkte likadant i början men vi har alla vår sweet spot och mer är inte säkert bättre.
Själv började jag på 6 pump men mår bäst vid 4. Att jaga nummer på ett papper är fel ände att börja på.
Tänk på att det tar ~8 veckor innan kroppen vant sig med en dosförändring.
Och passa på att njuta av "the honeymoon phase". Kände mig som man tagit en grogg och man är riktigt på g.
Tack vännen! Jag känner mig riktigt taggad och har läst en hel del på forum. Du har helt rätt, jag är verkligen i "honeymoon phase" just nu, där allt känns fantastiskt och placeboeffekten säkert spelar in en del.

Jag ser fram emot att hitta rätt dos och verkligen kunna utvärdera effekten. Efter bara fyra dagar är det alldeles för tidigt att dra några slutsatser. Jag kommer att följa planen med 5 pumps, applicerat på mage och lår, och sedan får vi se var jag landar efter blodprovet och hur mående förbättras!
Citera
2026-06-16, 13:57
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wihi
Tack vännen! Jag känner mig riktigt taggad och har läst en hel del på forum. Du har helt rätt, jag är verkligen i "honeymoon phase" just nu, där allt känns fantastiskt och placeboeffekten säkert spelar in en del.

Jag ser fram emot att hitta rätt dos och verkligen kunna utvärdera effekten. Efter bara fyra dagar är det alldeles för tidigt att dra några slutsatser. Jag kommer att följa planen med 5 pumps, applicerat på mage och lår, och sedan får vi se var jag landar efter blodprovet och hur mående förbättras!

Dippen kommer

Tänk också på att du kan få en "dipp" snart när din egen produktion av testosteron minskar avsevärt.
Då kan det behövas en ökning av dosen, detta sköter läkaren, men bli inte överraskad när dippen kommer, ring läkaren och du blir nedstämd.
Citera
2026-06-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Dippen kommer

Tänk också på att du kan få en "dipp" snart när din egen produktion av testosteron minskar avsevärt.
Då kan det behövas en ökning av dosen, detta sköter läkaren, men bli inte överraskad när dippen kommer, ring läkaren och du blir nedstämd.
Jag känner inte av någon effekt ännu! Vad kan jag förvänta mig, och hur lång tid tog det för dig innan du märkte någon effekt av gelen? Hur var din upplevelse?

Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig, jag fattar att alla upplever olika beroende hur kroppen tar emot gelen
Citera
2026-07-17, 23:39
Medlem
Jag kör Tostrex via Rewell och använder 5 pumpar om dagen, vilket enligt dem är maxdosen. Jag har märkt lite mer energi, men ingen större skillnad när det gäller libido eller det allmänna måendet.

Mitt nästa blodprov är om ungefär tre månader. Jag funderar på att testa att applicera gelen på axeln ett tag för att se om jag upplever bättre effekt, och sedan byta tillbaka till mage/lår inför blodprovet så att provtagningen.

Är det någon som har testat olika appliceringsställen och märkt någon skillnad? Har ni några andra tips för som jag kan testa?

Jag upplever att läkarna på Rewell ofta fokuserar mycket på värderna. Mitt testosteron gick från 9,8 nmol/L till 26 nmol/L (provet togs cirka 2 timmar efter applicering), och de verkar nöjda med det. Själv känner jag däremot inte någon större skillnad förutom lite mer energi..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in