Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-22, 23:48
En sak som jag gärna skulle ha hört Leif GW yttra sig om är anledningen till varför allmänläkarens fru började komma med incestanklagelser mot sin make och sedan försökte få honom fälld för ett mord som hon måste ha vetat att han inte begått. Vad kan tänkas ligga bakom hennes agerande?
Citera
2011-03-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
En sak som jag gärna skulle ha hört Leif GW yttra sig om är anledningen till varför allmänläkarens fru började komma med incestanklagelser mot sin make och sedan försökte få honom fälld för ett mord som hon måste ha vetat att han inte begått. Vad kan tänkas ligga bakom hennes agerande?

Det förklaras med all önskvärd tydlighet i avsnittet, de låg i skilsmässa. You do the math, är det ovanligt med incestanklagelser från moderns sida i såna mål?
Citera
2011-03-23, 03:29
Medlem
Vafan , såg igenom hela programmet med förväntningar om att Leif skulle diskutera teorier om vem som verkligen har begått styckningen men inget av det kommer de in på :/.

Det verkar ju nästan som om detta är det perfekta mordet då man kan göra ett helt program utan att ens börja komma in på något som har med den rediga gärningsmannen att göra.

Jag pallar inte gå igenom mastodonttråden om Da Costa men visst hade Leif för några år sedan en teori om vem som har gjort detta , det var en far och en son vill jag minnas?.
Citera
2011-03-23, 07:56
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Det förklaras med all önskvärd tydlighet i avsnittet, de låg i skilsmässa. You do the math, är det ovanligt med incestanklagelser från moderns sida i såna mål?

Ganska ovanligt är det nog ändå. I det här fallet tyder i alla fall allt jag läst på att allmänläkaren var oskyldig. Obducenten verkar vara en en rätt obehaglig typ men det innebär naturligtvis inte att han förtjänar att bli utsatt för ett justitiemord.
Citera
2011-03-23, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen

Ok, tack, jag missade visst att de faktiskt redan låg i skilsmässa. Då blir det hela genast begripligare, men det måste ändå vara en riktigt störd kärring som hittar på sådana där saker. Hon skadade ju inte bara honom utan även dottern.

Det vore intressant att få veta hur den nu vuxna dottern ser på sin mamma. Man undrar också om hon fortfarande inte tagit kontakt med sin far. Vid det har laget måste hon ju ha klart för sig att han är fullständigt oskyldig och att mamman är en skithög som förstört hans liv och berövat henne sin pappa.
Citera
2011-03-23, 09:40
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Ok, tack, jag missade visst att de faktiskt redan låg i skilsmässa. Då blir det hela genast begripligare, men det måste ändå vara en riktigt störd kärring som hittar på sådana där saker. Hon skadade ju inte bara honom utan även dottern.

Det vore intressant att få veta hur den nu vuxna dottern ser på sin mamma. Man undrar också om hon fortfarande inte tagit kontakt med sin far. Vid det har laget måste hon ju ha klart för sig att han är fullständigt oskyldig och att mamman är en skithög som förstört hans liv och berövat henne sin pappa.

Ska ha varit dagiset som först slog larm så det är inte omöjligt att mamma, åtminstone inledningsvis, faktiskt trodde på anklagelserna.
Citera
2011-03-23, 10:25
Medlem
wonderlands avatar
Att barnet hålls som vittne är såklart absurt, men dagboksanteckningarna fattade jag inte riktigt varför GW dissade så hårt. Han kunde se med blotta ögat att de var skrivna i efterhand pga handstilen? Detta var en narkoman som förmodligen skrev olika berodde på om hon hade avtändning, var hög osv.
Citera
2011-03-23, 12:14
Medlem
Wotans avatar
Polske slaktaren? Det är inte White Chappel-morden du tänker på?
Citera
2011-03-23, 12:55
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Att barnet hålls som vittne är såklart absurt, men dagboksanteckningarna fattade jag inte riktigt varför GW dissade så hårt. Han kunde se med blotta ögat att de var skrivna i efterhand pga handstilen? Detta var en narkoman som förmodligen skrev olika berodde på om hon hade avtändning, var hög osv.

Fast hon kom ut med dessa anteckningar när pressen redan gått ut med alla inblandade. Varför kom hon inte med dem så fort CdC:s namn kom ut, innan pressen publicerade info om att det rörde sig om 2 män och en flicka.
Citera
2011-03-23, 14:28
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Poängen var väl att det uppenbarligen hade lagts till saker i efterhand, inte att allt var skrivet i efterhand.
Citera
2011-03-23, 16:00
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:

Det finns en ytterligare förklaring till att hon icke är trovärdig. I CdC-dokumentären i P3 berättas det om att "dagbokskvinnan" tidigare förhörts i Solna om mordet och där hon tillfrågades om sista och näst sista gången hon såg Catrine, det var långt bak i tiden och stämde inte överrens med dagboksanteckningarna. Dessutom är det väl ytterst talande att dagboken numera är försvunnen.

Kanske lite luddigt skrivet av mig men hoppas det går att förstå.
Citera
2011-03-23, 19:00
Medlem
Palahniuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Obducenten verkar vara en en rätt obehaglig typ men det innebär naturligtvis inte att han förtjänar att bli utsatt för ett justitiemord.

Vad grundar du det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in