• 1
  • 2
2010-10-21, 19:07
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solo-Lars
Ingen som har fler tips?
Först får du ta reda på vilket program du använde för att sätta lösenord. Det är omöjligt att göra i Windows utan att installera ett 3:e partsprogram.

Tänk tänk tänk.
Citera
2010-10-25, 12:29
Medlem
Inget tredje program har använts!

Jag var administratör på min gamla xp-maskin och gjorde på nå´tt sätt så de andra användarna(som inte var administratörer) inte kunde komma åt denna mapp med bilder.

Sen när jag som admin kopierade över hela hårddisken till en extern så startar strulet...
Nu säger den att när jag försöker med min nya dator med W7 så ska jag fråga administratören om tillstånd osv...
Den gamla datorn ligger på tippen, och jag är administratör på min nya dator men det hjälper ju inte...
Bahhhh!
Citera
2010-11-17, 09:15
Medlem
*bump*
Citera
2010-11-17, 10:47
Medlem
Om du nu inte använt något tredjepartsprogram har du lyckats hitta en funktion som ingen annan har hittat, inte ens Microsoft.

Den här frågan har varit uppe förut vet jag, fast då ville man dölja filer och inte få fram dem. Då påpekades det iaf att det inte fanns någon sådan funktion, lättast var då att bara göra alla filer dolda, alternativt göra en lösenordsskyddad rarfil eller använda något annat 3e-partsprogram..
Citera
2010-11-18, 05:18
Medlem
hasenfrasens avatar
Starta upp på en Ubuntu Live-CD (som struntar i NTFS-rättigheterna) och försök komma åt filerna på den externa enheten, funkar inte det så har du använt ett tredjepartsprogram som varken du eller vi vet något om - då är det förmodligen kört.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in