2004-06-23, 00:05
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjatroll
2-2 and the spagettis are out.

Den var skitskön. Var en dansk som hade den, om inte minnet spelar mig ett spratt..
Citera
2004-06-23, 00:16
Medlem
Fyfan vad skönt! Vi slipper spaghettisarna och får med oss ett nordiskt lag till kvartsfinalen.
Fan vad jag skrattade när jag såg en banderoll där det stod: "Den 2 - 2 Swe = the spaghettis are out"

Men det skönaste var när jag tror det var Mellberg, Jacobsson och Edman stod och slöpassade till varandra och inte en enda dansk brydde sig om att ens försöka attackera lite
Citera
2004-06-23, 00:28
Medlem
Tony Cliftons avatar
Jävligt skönt att vi är vidare! Att spaggarna åkte ut är bonus!
Dock måste Sverige spela betydligt bättre framöver, man har egentligen bara gjort en riktigt bra match i slutspelet, den mot Bulgarien.
Citera
2004-06-23, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Fyfan vad skönt! Vi slipper spaghettisarna och får med oss ett nordiskt lag till kvartsfinalen.
Fan vad jag skrattade när jag såg en banderoll där det stod: "Den 2 - 2 Swe = the spaghettis are out"

Men det skönaste var när jag tror det var Mellberg, Jacobsson och Edman stod och slöpassade till varandra och inte en enda dansk brydde sig om att ens försöka attackera lite

Helt underbart. Rub it in!!
Citera
2004-06-23, 00:37
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
För att citera mig själv från en annan tråd:

"Intressant att se hur Danska TV1 och Danska TV2 krossar fyran. Massor av eftersnack och analyser, och dessutom bra översättningar på vad den italienska förbundskaptenen sa. Dessutom mycket roligt att höra vad dom två danska kommentatorerna som kommenterade Italien - Bulgarien sa efter 2-1 målet. "Hahaha, och nu får italienarna vet att det står 2-2 i matchen mellan Sverige och Danmark. Hahahaha.. Det hjälper inte med det målet.. Hahaha. Hahaha. Hahaha. HAHA! Hehe"... Så lät det. Underbart. "

Håller med, såg lite på dansk TV efteråt. Och de hade betydligt mer vettigt att tillägga, bl.a. fick man se lite av en dansk presskonferans. De slår svensk TV lätt. TV4 kunde ju inte ens få ordning på översättningen på intervjun med den italienska förbundskaptenen. Riktigt svagt alltså.
Sedan kan jag inte förstå att den italienska förbundskaptenen kan säga att han är nöjd med spelet, de presterade bara under en halvlek, den första mot Sverige, sedan att de även då var otroligt dåliga på att utnyttja sina lägen är en annan sak.
Citera
2004-06-23, 01:01
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benno
Vi e röde vi e vide vi e blåe vi e gule å vi ska vinne.......

FY FAAAAAAAANNNNNNNN VA GÖTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PRECIS, kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2004-06-23, 01:08
Medlem
Tony Cliftons avatar
Kul läsning:
http://www.svenskafans.com/fotboll/italien/forum.asp
Citera
2004-06-23, 01:23
Medlem
Nidstangs avatar
Italienska tidningar letar konspirationer
Citera
2004-06-23, 01:31
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Fan vad löjliga dom är! Italienarna har sig själva och skylla att de försatte sig i den situationen. De underskattade sina motståndare och de spelade inte speciellt bra. Att få 2-1 mot Bulgatien på stopptid är inte speciellt imponerande...
Citera
2004-06-23, 06:42
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang

Vart är CHOCKAD

Citera
2004-06-23, 08:44
Medlem
anteDs avatar
Kul, kul, speciellt bollandet de sista minuterna, som tidigare har sagts här.

Men skall Sverige gå vidare så måste de plocka bort Mikael Nilsson. Han släppte fram danskarna 9,5 av 10 gånger. Precis som det var mot Italien. Näe, vem som helst måste vara bättre på den positionen. Mjällby är väl ingen kantspelare, men en halvskadad dito måste vara bättre än den där långhåriga pajasen. Erik Wahlstedt är väl för övrigt ytterback, han kanske borde få chansen, det kan ju inte bli sämre iaf...

Nu hoppas vi bara på att Lettland sköter sitt så vi får klå dem i en kvartsfinal
Citera
2004-06-23, 09:25
Medlem
Hispervispers avatar
Saxat från dagens Aftonblad: "Bland de krönikörer som har lite distans till "gli azzurri", finns faktiskt de som kritiserar spelarna och laget.
Någon påpekar att i de matcher som Italien spelat i VM 2002 och EM 2004, är de enda motståndare de har lyckats besegra Equador och Bulgarien. Detta är kalla, obarmhärtiga fakta. Italiensk fotboll är inne i en tämligen medelmåttig fas."

Jag har inte kollat om det verkligen stämmer men i vilket fall som helst så tycker jag det är signifikativt för Italien och deras divor till fotbollspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in