Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Jävla idioter, hur fan kan ni stå och hetsa era kamphundar mot gungor som barn gungar på?
Det fattas bara att någon idiot håller på med detta och släpper lös hunden/tappar kopplet, och hunden springer och attackerar, med skillnaden att det sitter ett barn i gungan den här gången.
Kom inte med något jävla skitsnack om "min gunga hemma" gungor är lika överallt, det fattar inte hunden.
Och till nöten som tror att däck inte är giftiga, prova tänd eld på ett och dra ett bloss av röken. Säg sedan att det inte är giftigt och helt ofarliga att tugga sönder däcket.
Jag håller fullständigt med. Min vovve älskar att "hopp kampa", men jag är noga med att se till att han vet när det är slut och när det börjar. Plus att om jag ser att han börjar bli alltför exalterad så stoppar jag honom och får ner honom till en normal nivå igen innan han får fortsätta leka.
Som någon sa så finns det ju inte "mördarhundar", det är bara väldigt ointelligent att säga en sådan sak. Att pitbull och amstaff skulle vara en kamphund är ju också ganska gammalt, pitbulls finns sällan renrasiga i sverige och är ofta blandad med andra typer av raser som gör att dem behöver rätt motion och stimulering för att bli normalt funtade. Dem är väldigt förarveka hundar och har inte någon tendens att se dig själv som ledare utan testar gärna sin rang efter människan.
Oavsett hur mycket jag ogillar detta påstående att dem skulle vara aggressiva på något sätt eller att dem är mördarhundar, så tycker jag det är helt rätt att tycka att man inte ska använda barns lekplatser till en träningsplats för hundar, jag ser inte många människor som ligger och gymmar med gungorna? Köp en boll med ett rep på och häng vart som helst, om det är en järnstång eller liknande så se till att inte repet sitter för hårt så det inte blir den där "ryckande" effekten när hunden får tag på bollen, hänger den i en gren så viker ju sig grenen så det är ju bra!
Och för all del, gör inte misstaget som ägarna till min hund innan gjorde, träna att BARA hoppa efter grenar, utan något som hänger i, min hund blev besatt av grenar tillslut och tittade upp så fort vi passerade en gren. Nu har vi lyckats fokusera honom på bollen istället för grenen