2011-10-05, 16:57
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Nu har jag inte fått något svar alls på över en vecka...

Diktator Åberg är inte öppen för kritik oavsett hur fint den läggs fram

Det är det jag främst ogillar med karln, att han vägrar ta någon debatt om något alls som han skriver, oavsett hur fin i kanten man är. Alla oliktyckande mail ignoreras och direkta frågeställningar i kommentarsfältet raderas även om man inte är 100% tvärs emot honom.

Så då får han helt enkelt finna sig i att bli dissekerad och analyserad här istället
Citera
2011-10-08, 19:08
Medlem
hejsantests avatar
Ärligt talat, går han på något? Hans blick är så frånvarande, han pratar ju även väldigt långsamt. Men det gör han ju alltid, han vill ju låta tydlig...
http://www.youtube.com/watch?v=4ck6a5Dw1v4
Citera
2011-10-09, 11:15
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Ärligt talat, går han på något? Hans blick är så frånvarande, han pratar ju även väldigt långsamt. Men det gör han ju alltid, han vill ju låta tydlig...

Han verkar tyvärr bara vara rysligt ointelligent, på gränsen till utvecklingsstörd skulle jag vilja säga. Den slutsatsen skulle jag dra även om han stod och pratade om evolutionsbiologi och proklamerade ateism, beteendet är genomgående trögtänkt och långsamt och det syns ju i varje video att det glappar och slirar ganska bra hela tiden, för att inte nämna hur han skriver.

Han gick ju direkt ut med blogglänk i Aftonbladet häromdagen när Steve Jobs dog också, med ett inlägg som påpekade hur sorgligt det var om han inte hade Jesus och därmed var på väg åt helvete, och nån rad i stil med att "hur mycket hjälper pengarna och hans zenbuddhistiska tro honom nu när han är död?"

Jag skrev ett fint och försiktigt formulerat kommentarsinlägg om att det kanske inte var så finkänsligt att direkt på någons dödsdag springa ut och kritisera hur personen levde i nästan hånande ordalag bara för att dra trafik till sin blogg, men det raderades ju ganska omedelbart med en referens till http://www.apg29.se/index.php?tags=Kommentarsregler enligt vilken mitt inlägg faktiskt inte bröt mot någon enda av hans "regler".

Det stod även en hel del andra kommentarer innan jag skrev min som också var mycket rumsrent formulerade utan påhopp men som på olika sätt inte riktigt höll med Christer, och även dessa är raderade nu. Som sagt, diktator Åberg ska man endast hålla med och stryka medhårs annars får man inte vara med och leka. Gillar för övrigt bildvalen och texterna på regelsidan ovan, snacka om att gå igång på sin egen "makt" där
Citera
2011-10-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Diktator Åberg är inte öppen för kritik oavsett hur fint den läggs fram
Tydligen har du rätt eftersom han vägrar svara på mina mejl och dessutom skriver det häpnatsväckande...
http://www.apg29.se/index.php?artid=6686
Citera
2011-10-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Den här cdn då?
Citat:
Den Gud som är på höjden, Han är också i dalen
CD med Donald Bergagård.
Är det inte homoerotik om något...

Donald Bergagård! Då är han kanske medlem i "Maranata"...trodde inte de fanns kvar!
Citera
2011-10-10, 04:18
Medlem
Christer Åberg får mig av någon konstig anledning på gott humör...trots alla vidrigheter han kläcker ur sig...Han är bara FÖR MYCKET!!!! Egentligen ska man inte garva åt förståndshandikappade personer...men jag gör undantag i hans fall!!!!
Citera
2011-10-10, 05:36
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Tydligen har du rätt eftersom han vägrar svara på mina mejl och dessutom skriver det häpnatsväckande...

Nu kanske du förstår varför jag tycker att Åberg snackar lite för mycket skit.

Det där med det upp och nedvända korset är ganska lustigt, endera känner han inte till historien om det eller också ignorerar han det och hänvisar till satanism.

Det upp och nedvända korset har varit en symbol för Petri stol sedan urminnes tider då Petrus korsfästes upp och ned på egen begäran då han inte ansåg sig värdig att dö på samma sätt som frälsaren.

Att sedan några fåniga satanister har snott den symbolen i tron att de gör allt baklänges är bara för patetiskt, denna symbol har absolut inget med satanism att göra.

Ungefär på samma sätt som Nazisterna snodde hakkorset och detta numera endast förknippas med nazister fast det varit en religiös symbol i årtusenden i Indien.
Citera
2011-10-10, 05:38
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:

Antagligen skrev han det som ett svar på dina mejl. Ja Christer är lustig, faktiskt lite synd om honom på något sätt, det kan inte vara lätt att bära all denna aggression inombords trots att han ser så snäll och oskyldig ut.
Citera
2011-10-10, 07:00
Medlem
anjoh66s avatar
Ett litet exempel på diktator Christers tillvägagångssätt :

Citat:
Kommentarer med innehåll som tillexempel påhopp, förakt, hat, lögn, hot, hädelse, kränkning, förtal, antikristligt, villolära, trams och så vidare kommer att deletas vid upptäckt och du riskerar att sättas direkt i modereringskön.

Allt detta är endast förbehållet diktatorn själv, ve oss andra dödliga som ens försöker att efterlikna honom!
http://www.apg29.se/index.php?artid=6677
Citera
2011-10-10, 08:07
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Nu kanske du förstår varför jag tycker att Åberg snackar lite för mycket skit.

Det där med det upp och nedvända korset är ganska lustigt, endera känner han inte till historien om det eller också ignorerar han det och hänvisar till satanism.

Det upp och nedvända korset har varit en symbol för Petri stol sedan urminnes tider då Petrus korsfästes upp och ned på egen begäran då han inte ansåg sig värdig att dö på samma sätt som frälsaren.

Att sedan några fåniga satanister har snott den symbolen i tron att de gör allt baklänges är bara för patetiskt, denna symbol har absolut inget med satanism att göra.

Ungefär på samma sätt som Nazisterna snodde hakkorset och detta numera endast förknippas med nazister fast det varit en religiös symbol i årtusenden i Indien.

Jag tycker kristna är så gulliga när dom bråkar om vems variant som är mest sann Min tolkningsversion av bibeln är sann", ungefär som när Star Wars nördarna diskuterar om sin uppfattning av den sagan.
Citera
2011-10-10, 08:22
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Jag tycker kristna är så gulliga när dom bråkar om vems variant som är mest sann Min tolkningsversion av bibeln är sann", ungefär som när Star Wars nördarna diskuterar om sin uppfattning av den sagan.

ÄÄHHHH finns inget att bråka om, katolska kyrkan är den enda sanna kyrkan även om den ortodoxa också räknas in i denna, Punkt slut.

De andra protestantiska kyrkorna är kyrkogemenskaper utan att förvalta sakramentens sanning och räknas därmed som kristna utan att inneha fullheten som endast den katolsk-ortodoxa kyrkan har.
Citera
2011-10-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
ÄÄHHHH finns inget att bråka om, katolska kyrkan är den enda sanna kyrkan även om den ortodoxa också räknas in i denna, Punkt slut.

De andra protestantiska kyrkorna är kyrkogemenskaper utan att förvalta sakramentens sanning och räknas därmed som kristna utan att inneha fullheten som endast den katolsk-ortodoxa kyrkan har.

Troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in