Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-15, 22:07
Medlem
Trollkarlen17s avatar
God kväll FB.

Idag fick jag min nya dator som är en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837

Min polare som ära bra på att bygga ihop datorer byggde ihop den till mig men det funkar inte att installera Windows. När jag kommit till ungefär 10% i installationen så bara startar datorn om sig. Allt jag kan tänka sig vara fel är överhettning, men det är väl knappast möjligt när jag har chassit öppet och alla fläktar på max?

Jag använder förövrigt samma skärm, mus, sladdar osv men det kan väl knappast vara något problem då det funkar till min gamla dator?

Tacksam för hjälp
Citera
2010-10-15, 22:15
Medlem
Stäng lådan då den är byggd för att vara stängd.
är den inte det så blir det inte rätt luft flöde i datorn.

har aldrig förstått varför man i dagens läge ska ha chassit öppet på sin dator är det bara för att stolt visa vad som finns i=??

låter som överhettning på ett eller annat sätt.
kan vara processorn som är fel installerad eller att ni använt för lite eller för mycket kylar pasta, processor fläkten sitter fel eller inte anpassad till den processorn eller du har kanske köpt ett färdigt paket från komplett i så fall passar alla komponenter.

kan även vara om du har någon form av kylning på ditt grafik kort.
installerade ni det själv eller det var installerat?

värsta fall kan det vara att di fått ett mindre bra nätaggregat som överhettas eller bara är lite små kasst men det är sista utvägen.
detta kan du i så fall reklamera om du är säker på att det är det som är fel.
Citera
2010-10-15, 22:18
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumi
Stäng lådan då den är byggd för att vara stängd.
är den inte det så blir det inte rätt luft flöde i datorn.

har aldrig förstått varför man i dagens läge ska ha chassit öppet på sin dator är det bara för att stolt visa vad som finns i=??

låter som överhettning på ett eller annat sätt.
kan vara processorn som är fel installerad eller att ni använt för lite eller för mycket kylar pasta, processor fläkten sitter fel eller inte anpassad till den processorn eller du har kanske köpt ett färdigt paket från komplett i så fall passar alla komponenter.

kan även vara om du har någon form av kylning på ditt grafik kort.
installerade ni det själv eller det var installerat?

värsta fall kan det vara att di fått ett mindre bra nätaggregat som överhettas eller bara är lite små kasst men det är sista utvägen.
detta kan du i så fall reklamera om du är säker på att det är det som är fel.

Okejokej jag får ta en titt på fläkten till processorn om den sitter rätt. Kylpasta är där redan, då detta står på hemsidan "Kylpasta medföljer förmonterat under CPU-kylaren."
Citera
2010-10-15, 22:23
Medlem
sirnickys avatar
Kolla så att alla kablar, delar osv. sitter fast ordentligt! Låter som min käre "kollega" sade att det är strul med CPU:n eller ev. RAM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in