2002-10-11, 07:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag använder:
1 st klump (förslagsvis dödsknark alá hasch)
1 st tändare (föredrar någon av hultsfredssamlingen)
1 st Cigarett (helst lucky strike, andrahandsvalet e någon extra light)
1 st Pappersark ( krävs ungefär 1/4 a4, går med mindre, lite krångligare)
1 st pipa (Funkar med det mesta, väljer beroende på hur många som ska röka, vilket humör jag är på)
1 st hand (meckskål)
1 st annan hand (redskap)
1 st kreditkort eller kniv eller något annat tunt och hårt.
Så, lets cut to the chase:

Eldar på ett hör av biten, smular ner i små små fina bitar på pappret, mäter helt efter ögonmått, tar oftast i i underkant, man kan ju alltid röka en till. Smular ner en tredjedel av ciggen i handen, eldar, vänder, eldar, vänder, eldar, vänder .osv . viker pappret med godiset mit på, knackar lätt på det så flagorna blandas med tobaken, stoppar den i pipan. Upprepar proceduren en gång till. Tar fram det tunna redskapet och skrapar av handen på pappret, tömmer ner det i pipan. Tar resten av ciggens innehåll, rostar det, stoppar det sedan överst i pipan. Om jag hade rökt en av mina mer slitna pipor hade jag i botten lagt ett tunt lager av grovkornig tobak, föredragsvis caledonian highland cream piptobak.
Tar med mig pipan och tändaren, sätter mig under en gran och puffar på

Variant 2

1 st klump (se ovan)
1 st kniv
1 st cigg
1 st pipa
1 st papper

Om man av någon anledning behöver mecka utan eld gör jag såhär:
lägger biten mot pappret och karvar av tunna tunna tunna flagor längst med hela biten, försöker att inte klibba ihop bitarna.
Smular ner ciggen i handen, varvar tobak med ett lager flagor, toppar med lite extra tobak så att godsakerna hinner brinna ner
Om denna metod skall användas måste man ha en mild tobak, annars kommer den cancerogena sörjan äta upp din hals, och din mamma

variant 3

GLASET

Detta är mina 3 mest förekommande varianter, det finns fler, men jag orkar inte skriva dem nu
Citera
2002-10-11, 16:02
äldre konto (old)
Ej medlem
rök gräs......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in