2012-02-21, 14:23
Medlem
Kokplattas avatar
Beror lite på vad ni är ute efter. Skulle nog inleda kvällen på Pipes of Scotland med ett gäng kalla, är ett stabilt ställe av pubkaraktär med bra ölsortiment och rätt bra priser. Lite blandade åldrar där men definitivt yngre än på Bishops Arms.

Nattklubbar således. Coverclub/schlagerklubben är rätt okej men påminner ganska mycket om en finlandsfärja sett till besökarna. Mycket trashigt folk från närliggande kommuner kommer dit och ger järnet. Det är ändå helt klart ett alternativ om ni är i stan. Rex (mitt i stan, rådhustorget) är ett alternativ om det inte är överjävliga köer. Annars skulle jag nog rekommendera Allstar som ligger på Renmarkstorget, det brukar vara rätt bra drag och rätt fräscha människor där. På universitetsområdet finns Corona som är ett hyfsat stort ställe fullt med studenter som super bort tentaångesten. Även känt som köttmarknaden nr 1 om det är en faktor i sammanhanget.

Mitt tips är alltså att ni käkar/ölar på Pipes of Scotland för att senare göra storstilad entré på Rex eller Allstar vid 22-tiden. Enjoy!
Senast redigerad av Kokplatta 2012-02-21 kl. 14:27.
Citera
2012-03-12, 17:00
Medlem
ChainsawMikes avatar
Vi är ett gäng som ska upp till Umeå över helgen! Vi tänkte festa och träffa lite trevliga flickor Vart bör vi gå? Någon skönt studentställe man kan festa loss på kanske? Är det "Corona" man ska dundra in på om man är ute efter lite köttmarknad?
Senast redigerad av ChainsawMike 2012-03-12 kl. 17:02.
Citera
2012-03-12, 18:27
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChainsawMike
Vi är ett gäng som ska upp till Umeå över helgen! Vi tänkte festa och träffa lite trevliga flickor Vart bör vi gå? Någon skönt studentställe man kan festa loss på kanske? Är det "Corona" man ska dundra in på om man är ute efter lite köttmarknad?

Det är mest invandrare och 18-20 åringar på Corona, och dryck serveras i plastglas.

Handlar väl lite om vad man är för person, men personligen har jag inte speciellt mycket till övers för stället.
Citera
2012-03-12, 19:01
Medlem
ChainsawMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Det är mest invandrare och 18-20 åringar på Corona, och dryck serveras i plastglas.

Handlar väl lite om vad man är för person, men personligen har jag inte speciellt mycket till övers för stället.

Uäääh...Det lät ju inte så lockande direkt! Vi är ett gäng i åldrarna 21-25 iaf! Alla singel grabbar, vart ska vi?
Citera
2012-03-14, 11:23
Medlem
J.Perssons avatar
Citat:

Lammkött: 5ive
Köttmarknad: Corona

Annars kan jag tipsa om Allstar. Det stället tycker jag är trevligt! Dock är jag ingen röjjare på dansgolvet!

Annars O´learys om man vill dricka bärs å lyssna på musik!
Citera
2012-03-15, 05:47
Medlem
ChainsawMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Persson
Lammkött: 5ive
Köttmarknad: Corona

Annars kan jag tipsa om Allstar. Det stället tycker jag är trevligt! Dock är jag ingen röjjare på dansgolvet!

Annars O´learys om man vill dricka bärs å lyssna på musik!

Okay tack för tipsen! Vi får se vart vi hamnar
Citera
2012-03-15, 12:43
Medlem
J.Perssons avatar
Citat:
Okay tack för tipsen! Vi får se vart vi hamnar

Är ni under 20 kan det blir lite knivigt att ta sig in på vissa ställen. Då kan jag tipsa om "Pipes Of Scotland" Mysigt liten pub. Inget dansgolv alls dock!
Citera
2012-03-28, 18:22
Medlem
Uteställen Umeå

Hej alla!
Jag bor sedan i höstas i Umeå och trivs bra. Dock så tycker jag att utelivet är lite av en besvikelse so far, så tänkte att jag lägger upp en tråd här i hopp om att få lite tips. Jag letar efter ett ställe där de spelar mer elektronisk musik/techno/deep house. Existerar detta? Hur ser det ut med svartklubbar?

Mvh
feelingood
Citera
2013-02-12, 00:07
Medlem
Festa i Umeå, vart går man?

Tjena!

Är lite festsugen och undrar vart man kan gå på en måndag-kväll i Umeå?

Mvh
Psysex11
Citera
2013-02-12, 00:09
Medlem
Bor det inte en massa studenter i Umeå? Något studenthak är kanske öppet för allmänheten.

Finns det inte typ Harrys eller något liknande som alltid är öppet?
Citera
2013-02-12, 12:56
Medlem
namgrebs avatar
Trådar sammanfogade.

/MOD
Citera
2013-02-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Persson
Är ni under 20 kan det blir lite knivigt att ta sig in på vissa ställen. Då kan jag tipsa om "Pipes Of Scotland" Mysigt liten pub. Inget dansgolv alls dock!

Är man under 20 så kommer man alltid in på pipes och olearys om man är ute i god tid.

Citat:
Ursprungligen postat av feelingood
Hej alla!
Jag bor sedan i höstas i Umeå och trivs bra. Dock så tycker jag att utelivet är lite av en besvikelse so far, så tänkte att jag lägger upp en tråd här i hopp om att få lite tips. Jag letar efter ett ställe där de spelar mer elektronisk musik/techno/deep house. Existerar detta? Hur ser det ut med svartklubbar?

Mvh
feelingood

Det verkar nog kärvt med detta, kan enda någon enstaka gång att det är elektronisk musik på scharinska. Har du varit på alla ställen i centrum? Svartklubbar är noll, hemmafester är desto bättre. Samt studentpubarna lär väl vara bra.

Citat:
Ursprungligen postat av psysex11
Tjena!

Är lite festsugen och undrar vart man kan gå på en måndag-kväll i Umeå?

Mvh
Psysex11

Dåliga nyheter, måndagar är den dödaste dagen i umeå. Måndag och söndag är omöjliga. Torsdag så är det några få på pubarna i stan. Tisdagar, onsdagar och helger är full fart. Tisdagar och onsdagar brukar definitivt vara dom bästa utedagarna enligt mig. Då brukar man även slippa slöddret från orterna runt om umeå.

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Bor det inte en massa studenter i Umeå? Något studenthak är kanske öppet för allmänheten.

Finns det inte typ Harrys eller något liknande som alltid är öppet?

Olearys, Allstar, Pipes, Lottas, Rex, Corona, 5ive, Lokal samt studentställerna. Det är väl allt som finns om jag inte missat något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in