Citat:
Ursprungligen postat av J.Persson
Är ni under 20 kan det blir lite knivigt att ta sig in på vissa ställen. Då kan jag tipsa om "Pipes Of Scotland" Mysigt liten pub. Inget dansgolv alls dock!
Är man under 20 så kommer man alltid in på pipes och olearys om man är ute i god tid.
Citat:
Ursprungligen postat av feelingood
Hej alla!
Jag bor sedan i höstas i Umeå och trivs bra. Dock så tycker jag att utelivet är lite av en besvikelse so far, så tänkte att jag lägger upp en tråd här i hopp om att få lite tips. Jag letar efter ett ställe där de spelar mer elektronisk musik/techno/deep house. Existerar detta? Hur ser det ut med svartklubbar?
Mvh
feelingood
Det verkar nog kärvt med detta, kan enda någon enstaka gång att det är elektronisk musik på scharinska. Har du varit på alla ställen i centrum? Svartklubbar är noll, hemmafester är desto bättre. Samt studentpubarna lär väl vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av psysex11
Tjena!
Är lite festsugen och undrar vart man kan gå på en måndag-kväll i Umeå?
Mvh
Psysex11
Dåliga nyheter, måndagar är den dödaste dagen i umeå. Måndag och söndag är omöjliga. Torsdag så är det några få på pubarna i stan. Tisdagar, onsdagar och helger är full fart. Tisdagar och onsdagar brukar definitivt vara dom bästa utedagarna enligt mig. Då brukar man även slippa slöddret från orterna runt om umeå.
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Bor det inte en massa studenter i Umeå? Något studenthak är kanske öppet för allmänheten.
Finns det inte typ Harrys eller något liknande som alltid är öppet?
Olearys, Allstar, Pipes, Lottas, Rex, Corona, 5ive, Lokal samt studentställerna. Det är väl allt som finns om jag inte missat något.