2010-10-14, 16:24
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Postcount eller inte har diskuterats i flera andra trådar. Det är ingen tvekan om att publik visning av postcount för vissa medlemmar är en social kukförlängare. En inte alltför djärv gissning är att ju högre postcount desto större intresse för att ha visningen kvar.

Tekniskt sett är det enkelt att i vBulletin förändra funktionen så att postcount endast är synlig för admins och mods men att varje medlems postcount är synlig enbart på dennes profilsida. Den tekniska funktionen av postcount (gräns för tillträde till vissa forumdelar) fungerar oberoende av om funktionen syns eller inte.

Knappast någon stor fråga egentligen.
Onödiga ändringar är onödiga. Att det är en e-penis förlängare råder det ingen tveka om, men varför ta bort detta från dessa?

Tyckte f.ö att idén med att se hur många % inlägg man fått borttagna var ytterst intressant.
Citera
2010-10-14, 17:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Onödiga ändringar är onödiga. Att det är en e-penis förlängare råder det ingen tveka om, men varför ta bort detta från dessa?

Tyckte f.ö att idén med att se hur många % inlägg man fått borttagna var ytterst intressant.

(Min markering) Vad tänkte du använda informationen till? Den funktionen luktar lite som Karma-funktionen i SMFs programvara som innebär att medlemmarna kan ranka varandra beroende på hur man gillar/ogillar en medlem eller dennes inlägg. En liknande funktion finns f ö i vBulletin.

Vill man ha information som avslöjar att en medlem är ett troll eller en bråkmakare så vore det i så fall bättre att visa hur många av medlemmens trådar som har stängts eller hamnat i papperskorgen. Den informationen finns idag i varje medlems profil och jag kan egentligen inte se något behov av den funktionen heller.
Senast redigerad av Moltas666 2010-10-14 kl. 18:00.
Citera
2010-10-14, 17:18
Medlem
Citat:
Vill man ha information som avslöjar att en medlem är ett troll eller en bråkmakare så vore det i så fall bättre att visa hur många av medlemmens trådar som har stängts eller hamnat i papperskorgen. Den informationen finns idag i varje medlems profil och jag egentligen inte se något behov av den funktionen heller.

Ja eller bara visa att personen är varnad/antal varningar en person har, det skulle också fungera.

Tex en varning gör att det istället står under namnet "Varnad" och sen vid två varningar "Avstängd", logiskt?
Citera
2010-10-14, 20:04
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Vill man ha information som avslöjar att en medlem är ett troll eller en bråkmakare så vore det i så fall bättre att visa hur många av medlemmens trådar som har stängts eller hamnat i papperskorgen. Den informationen finns idag i varje medlems profil och jag kan egentligen inte se något behov av den funktionen heller.
Handlar inte om att jaga ner troll. Om du ser min signatur så värnar jag troll. Dom tillför till forumet. Antagligen har vi inte samma definition på troll, då den termen är missuppfattad.
Det handlar om att se hur tramsig en användare är. Användare som bara skriver one-liners och så vidare. Dock tycker jag att denna informationen sak stå på profilen, inte vid avataren.
Citera
2010-10-14, 22:54
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Jag är en av moderatorerna på ett annat forum och där bestämdes det av forumets ägare att det skulle införas ett ranksystem. Vi moderatorer var väl inte så pigga på det och när det sen infördes sjönk genomsnittskvalitén på inläggen drastiskt. Folk satt och postade all möjlig smörja helt ogenerat för att höja sin rankning vilket gjorde att vi fick rensa hela tiden. Det där höll inte så efter nån månad togs ranksystemet bort igen.
Citera
2010-10-14, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har tittat på detta tidigare, och jag kan hålla med om att det är intressant. Däremot så fungerar det inte. Vi eftersträvar kvalitet framför kvantitet. Att någon lyckas posta 300 inlägg under en kväll betyder inte att den användaren är bättre än en person som postat lika många inlägg under åtta år på forumet. Målsättningen bör istället vara att användarna lägger ner mera tid på det de skriver i varje inlägg, och därmed höjer kvaliteten på inläggen. Sakliga och välskrivna inlägg är bättre än många inlägg med ett förhållandevis ointressant innehåll.

admin

Sant, många tar kvalitet framför kvantitet, kanske något du borde se upp med i framtiden. (skämtåsido). Men jag håller med admin.

0-50 - Har fortfarande ett liv
50-100 - Flashback är officielt en del av användarens liv
100-500 - Riskgrupp för att bli en flashback nörd
Över 500 du har inget liv
Citera
2010-10-14, 23:43
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowb2t
Sant, många tar kvalitet framför kvantitet, kanske något du borde se upp med i framtiden. (skämtåsido). Men jag håller med admin.

0-50 - Har fortfarande ett liv
50-100 - Flashback är officielt en del av användarens liv
100-500 - Riskgrupp för att bli en flashback nörd
Över 500 du har inget liv

Om 500 är att man inte har något liv. Vad är då Ruskigbus?
Citera
2010-10-14, 23:47
Bannlyst
ruskigbus

Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Om 500 är att man inte har något liv. Vad är då Ruskigbus?

Vad menar du med ruskigbus? Jaha, ruskigbus är fortfarande över 500 alltså i min mening inget liv, men det var skrivet som ett skämt...ta inte allt så seriöst, specielt inte här på flashback..
Senast redigerad av Wowb2t 2010-10-14 kl. 23:50. Anledning: ruskigbus
Citera
2010-10-15, 00:30
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowb2t
Vad menar du med ruskigbus? Jaha, ruskigbus är fortfarande över 500 alltså i min mening inget liv, men det var skrivet som ett skämt...ta inte allt så seriöst, specielt inte här på flashback..
Ganska övertygad om att han skämtade tillbaka, då användaren Ruskigbuss har över 40 000 inlägg.
Citera
2010-10-15, 05:49
Medlem
behemots avatar
Jag tycker att det där låter helt meningslöst, man ser ju antalet inlägg någon har skrivit oavsett.
Jag har varit på forum där den typen av titlar är personliga och har hamnat på de mer aktiva medlemmarna som en essens av vilken typ av människor de är. Nackdelen med det är att de som inte får någon titel börjar lipa och startar trådar om det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in