2009-07-19, 16:07
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Martyrs är fräck. Kanske inte the stuff of nightmares, men inte heller en film man tar fram när man ska se nått med familjen. Rekommenderas varmt dock!

Personligen tycker jag att Zelda i den där Stephen King-filmen är lite obehaglig. Eller "tyckte" kanske jag ska säga då jag såg henne när jag var typ 10 eller nått. Idag är hon inte riktigt lika obehaglig. Nån som kommer ihåg vilken film det var? Har totalt hjärnsläpp nu såhär dagen efter...

Jurtjyrkogården (Pet cemetary), tyckte också att Zelda var ruskig när jag var liten, hade mardrömmar om henne. Men som sagt idag har man fått lite distans till det
Citera
2009-07-19, 17:14
Medlem
Finns inte mycket jag hara reagerat på film, men jag måste slå ett slag för Jaws alltså. En pionjär inom psykologisk skräck, att det fanns någon okontrollerbar kraft starkare än människan och man satt och kollade på den och man visste inte vad som skulle hända härnäst.
Citera
2009-07-19, 20:23
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jurtjyrkogården (Pet cemetary), tyckte också att Zelda var ruskig när jag var liten, hade mardrömmar om henne. Men som sagt idag har man fått lite distans till det

Den rullen var det, ja. Tack!
Citera
2009-07-19, 20:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Den rullen var det, ja. Tack!

Boken jurkyrkogården var verkligen en ren mardröm att att läsa och sen ha läskiga drömmar om. Tyckte att filmen var blek i jämförelse men så är det väl för det mesta med böcker kontra film antar jag. Bra Stephen King skräck på film är ju annars "The shining", har en obehaglig krypande känsla genom hela filmen.
Citera
2009-07-19, 21:11
Medlem
Zupertigers avatar
I andra ring kollade vi på Requiem for a dream i skolans aula. Minns att den berörde mig och flera andra rätt så ordentligt. Skulle gärna vilja se den igen. Ganska obehaglig dock.

En annan film som har fått mig att ligga smått sömnlös är annars Jurtjyrkogården (eller hur de stavar det). Scenen med Zelda glömmer man inte så lätt om man är en liten knatte

Skulle också vilja slå ett slag för Rose Red som överraskade mig rätt så ordentligt när den gick på tv. Stämningen byggs sakta upp och obehagligheterna är så smått krypande.
Citera
2009-07-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zupertiger
I andra ring kollade vi på Requiem for a dream i skolans aula. Minns att den berörde mig och flera andra rätt så ordentligt. Skulle gärna vilja se den igen. Ganska obehaglig dock.

Tycker också att den filmen var bland de obehagligaste jag har sett minns att jag hade svårt att sova efter den
Citera
2009-07-20, 12:38
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Boken jurkyrkogården var verkligen en ren mardröm att att läsa och sen ha läskiga drömmar om. Tyckte att filmen var blek i jämförelse men så är det väl för det mesta med böcker kontra film antar jag. Bra Stephen King skräck på film är ju annars "The shining", har en obehaglig krypande känsla genom hela filmen.

Ja, man kan verkligen inte jämföra boken med filmen. Det absolut sista som händer i boken är så j-a stämningsfullt och obehagligt. Sen var det ju en del detaljer i boken som höjde den utöver filmen också. Alla som inte har läst den bör göra det.

Alla verkar nämna requiem for a dream som riktigt störande. Har nästan aldrig hört talats om den. Är den verkligen så obehaglig?
Citera
2009-07-20, 12:41
Medlem
Jag har alltid varit lite skrajj för Signs
Citera
2009-07-20, 15:13
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ja, man kan verkligen inte jämföra boken med filmen. Det absolut sista som händer i boken är så j-a stämningsfullt och obehagligt. Sen var det ju en del detaljer i boken som höjde den utöver filmen också. Alla som inte har läst den bör göra det.

Alla verkar nämna requiem for a dream som riktigt störande. Har nästan aldrig hört talats om den. Är den verkligen så obehaglig
?

Avslutningsscenen är verkligen gripande, sitter man oberörd då så får man nog ta sig en funderare på om man ska fortsätta leva eller inte.
Mästerlig.
Citera
2009-07-24, 11:52
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Barnhemmet!
Inte för att filmen var så jäkla läskig i helhet, men det är något med den där masken (förstörda barnet) som får mig att rysa till
ah den har jag sett. den är bra. och sen finns det en till, typ "från andra sidan" eller nått sånt. som också handlar om ett barnhem där barnens skelett börjar brytas bara pang bom sådär, rätt äcklig!
Citera
2009-07-24, 13:46
Medlem
Holmquists avatar
Obehagligaste filmen jag har sett måste nog vara första Evil Dead filmen!
Var nog i 10-års åldern då, tror aldrig jag har varit så rädd.
Citera
2009-07-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
ingen aning om vad den heter, men när ja va liten, kommer inte ihåg ens men säg 8-13 år så såg ja en riktigt jävla läskig film. Handlade om nått krig i Asien trakterna tror ja. Va ett gäng Amerikanare som skulle röja runt lite, så kom dom till ett fort typ, ett stort hus med nån bil ingång eller nått tror ja. Gården där inne va en kvadrat och huset gick runt hela. Så va det en ung tjej som satt där inne med en jägarbössa o klippte amerikanarna en efter en och tillslut fick dom hon (enda ja kommer ihåg från filmen)

nån som har nån aning om vilken film det är?

Jag tror att det var Full Metal Jacket av Stanley Kubrick du kollade på. Riktigt bra film för övrigt.

http://www.imdb.com/title/tt0093058/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in