Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Jag citerar från länken i mitt tidigare inlägg, dvs oavsett så kommer nog Trump att påverka.

http://20committee.com/2015/07/02/why-trump-matters/

Ja, om inte annat kan Trump föra fram de viktiga frågorna, frågorna man vinner ett val på. Då faller de meningslösa kandidaterna bort.

Trump kanske kan bli vicepresidentkandidat åt scott walker.
2015-07-06, 03:51
Medlem
brattalattas avatar
Donald Trump är USAs sista hopp.
2015-07-06, 04:00
Medlem
hakansukkurs avatar
Passar perfekt. Han är nog den ende person som kursat fler gånger än Grekland. Sign of the times?
2015-07-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, om inte annat kan Trump föra fram de viktiga frågorna, frågorna man vinner ett val på. Då faller de meningslösa kandidaterna bort.

Trump kanske kan bli vicepresidentkandidat åt scott walker.

Mycket vanligt i politiken att idealisterna påverkar realisterna genom att bara öppna munnen. Se på UKIP som trots sina magra resultat i parlamentsvalet påverkade politiken så att det nu blir omröstning om EU-medlemsskapet. Jag tror också att Trumps deltagande i primärvalen kommer att bli betydelsefulla. Och jag tror att han är Fox kandidat och många tittar på Fox.
2015-07-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Mycket vanligt i politiken att idealisterna påverkar realisterna genom att bara öppna munnen. Se på UKIP som trots sina magra resultat i parlamentsvalet påverkade politiken så att det nu blir omröstning om EU-medlemsskapet. Jag tror också att Trumps deltagande i primärvalen kommer att bli betydelsefulla. Och jag tror att han är Fox kandidat och många tittar på Fox.

De så kallade realisterna förefaller inte vara det minsta realistiska.

Trump drar tittare. Det är nog därför han syns på Fox. Och bra det.
2015-07-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk

Fox har en tidigare programledare bland kandidaterna. Huckabee är
1. Bra mycket mer populär bland religiöst konservativa
2. Har faktisk politisk erfarenhet och
3. Framstår inte som en total jävla douchebag vartenda gång han öppnar munnen.

Det finns noll sannolikhet för att Fox skulle stödja Trump vare sig explicit eller implicit.

OffT: Att UKIP påverkar EU-politiken har ju inte alls att göra med att de blev största UK-parti i EU-parlamentet senaste gången det var EU-val?
2015-07-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng

Det finns noll sannolikhet för att Fox skulle stödja Trump vare sig explicit eller implicit.

OffT: Att UKIP påverkar EU-politiken har ju inte alls att göra med att de blev största UK-parti i EU-parlamentet senaste gången det var EU-val?

Tax Hike Mike har kommit ut som pro-kriminell. Tror att han ska tävla med Hillary om den väljargrupp som stödjer sånt.

Det är bara att klämma åt honom med det på samma sätt som Dukakis klämdes åt 1988. Dessutom vinner man inga val på religion. Apropå politisk erfarenhet.

Huckabee är en lättviktare.

Lustigt att liberaler i den här typen av trådar hyllar kandidater de vet kommer att förlora.
2015-07-06, 13:42
Medlem
Citat:
Dessutom vinner man inga val på religion. Apropå politisk erfarenhet.

Just det, för "liberalerna" Huckabee, Perry och Jindal har ju inte alls vunnit några guvernörsval på religiösa valplattformar...

Fascinerande att få bevittna framväxten av din allt mer uttalade psykos. Du kanske kan komma i kontakt med någon mumie från "Ron Paul kommer vinna"-gänget, vart de nu suttit och gråtrunkat sedan 2012.
Senast redigerad av Tjaeng 2015-07-06 kl. 13:46.
2015-07-06, 14:15
Medlem
Citat:

Intervjun med Trump på Fox var ganska snäll mot honom.

offtopic. Är just offtopic
2015-07-06, 14:19
Medlem
Citat:
Just det, för "liberalerna" Huckabee, Perry och Jindal har ju inte alls vunnit några guvernörsval på religiösa valplattformar...

Fascinerande att få bevittna framväxten av din allt mer uttalade psykos. Du kanske kan komma i kontakt med någon mumie från "Ron Paul kommer vinna"-gänget, vart de nu suttit och gråtrunkat sedan 2012.

Läs om läs rätt. Med liberal menade jag dig. Lustigt att du tar upp stater som är i det nämaste helt säkra för republikanerna.
2015-07-06, 14:56
Medlem
Strombolizs avatar
USAs svar på Bert Karlsson? Stenrik affärsman med kolossalt ego och politiska ambitioner. I någon intervju häromdagen så börjar det ringa i hans mobiltelefon varefter han plockar upp den, kollar vem som ringde, och ursäktande stänger av den. Mitt i allt dårskap så är han ändå befriande politisk inkorrekt och smått underhållande.
2015-07-06, 16:34
Medlem
Citat:
Läs om läs rätt. Med liberal menade jag dig. Lustigt att du tar upp stater som är i det nämaste helt säkra för republikanerna.

Med liberal menar du precis vad fan du vill, Inget du har skrivit korrelerar med någon som icke-psykotiska associerar med verkligheten.

Om valet så stod mellan primärvalsvinnarna Bernie Sanders och Donald Trump skulle de komma som högst trea och fyra i general election efter att etablissemanget från resp parti ställer sig bakom third party run från deras egna kandidater. I allra bästa fall kan Trump göra en Strom Thurmond eller George Wallace. Och de herrarnas förvånansvärt starka kampanjer visade ju sig göra så jävla stor skillnad för stoppandet av homo-neger-mexikan-ateist- liberalagendans framfart i slutändan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in