Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-12, 20:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Trump är smart. Medan negerungdomarna är ute och härjar på stan så sitter han i TV och försöker värva deras föräldrars röster. Allt han säger är alltid optimerat efter kontext. Hade han attackerat för hårt just då, så skulle han ha stött sig med deras känslor och identitet. Fast han visar ju i andra sammanhang precis vad han tycker i frågan (helt utan omsvep).

Just i denna frågan behövde han inte uttala sig alls. Cruz och Rubio gjorde hans jobb åt honom genom att skjuta sig i foten.
Ja, det där var versionen för media igår. Idag inför sina egna i Dayton var det 100% support som gällde samtidigt som han tydligt la all skuld på terroristerna. "We have to fight back", tror jag t.o.m. han sa.
2016-03-12, 20:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Marco Rubio and John Kasich on Saturday said they were no longer sure they could support Donald Trump should he become the GOP presidential nominee after protests and unrest sparked by a planned Trump rally in Chicago.

Är inte det avtalsbrott? Jag har förstått det som att alla presidentkandidater som kör i Republikanska partiets namn har skrivit under på att stödja den som blir vald?

Så sa de iallafall på en debatt för någon vecka sedan.
Ja, och alla de där typerna samt hela mediaapparaten var på Trump som bara fan om att han skulle garantera att ställa sig bakom den nominerade och garantera att inte köra independent för ett par månader sen, om ni kommer ihåg det. Nu pushar media de här typerna att bryta samma avtal de pushade Trump att stå bakom.
2016-03-12, 20:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, det där var versionen för media igår. Idag inför sina egna i Dayton var det 100% support som gällde samtidigt som han tydligt la all skuld på terroristerna. "We have to fight back", tror jag t.o.m. han sa.

Japp, nu (på sina rallys) kör han stenhårt mot dessa Bernie-terrorister.

Som sagt, han spelar det hela perfekt.
2016-03-12, 20:36
Bannlyst
29 000 är det på rallyt i cleveland sägs det..asså jävlar vilka publiker han drar!
2016-03-12, 20:41
Medlem
Vad kan straffet bli på personen som försökte attackerade Trump idag. Trump lär ju ha några jävligt bra advokater.
2016-03-12, 20:43
Medlem
BuzzMeekss avatar
De som saboterade Trumps möte i Chicago kom till stora delar från MoveOn - en rörelse som sponsras av George Soros och som i sin tur sponsrar Bernie Sanders valkampanj. Ingen kan vara överraskad.

http://www.infowars.com/soros-funded-moveon-org-takes-credit-for-violence-in-chicago/
2016-03-12, 20:49
Bannlyst
Här är ett gammalt klipp där någon springer upp på en scen där Storbritanniens Prince Charles precis ska hålla tal. Killen som springer upp har en startpistol, men det kan vara svårt att se skillnad när det går så snabbt. https://www.youtube.com/watch?v=9e_GoHngOIE
2016-03-12, 20:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanthehoe
Här är ett gammalt klipp där någon springer upp på en scen där Storbritanniens Prince Charles precis ska hålla tal. Killen som springer upp har en startpistol, men det kan vara svårt att se skillnad när det går så snabbt. https://www.youtube.com/watch?v=9e_GoHngOIE

Är inte startpistoler farliga vid ett visst avstånd?

Jag vet att lösa skott blir "skarpa" om de avfyras för nära kroppen (vid hud nivå om jag inte mins helt fel nu)

Hur som, ja det kan vara svårt att avgöra när det går fort och man ska alltid anta det värsta när något sker.
2016-03-12, 21:03
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
jävlar...tycker att secret service var lite långsamma där? dom lät han ju komma ända fram till podiumet

Ja, och de misslyckades även med att bilda en hel mur runt Trump.
De som har lite erfarenhet av säkerhetsarbete vet att det finns saker som heter skenmanövrar. Denna kille kan ha haft som enda uppgift att ta uppmärksamhet medan Trump får ett skott i ryggen.
Head´s gonna roll...
2016-03-12, 21:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Marco Rubio and John Kasich on Saturday said they were no longer sure they could support Donald Trump should he become the GOP presidential nominee after protests and unrest sparked by a planned Trump rally in Chicago.

Är inte det avtalsbrott? Jag har förstått det som att alla presidentkandidater som kör i Republikanska partiets namn har skrivit under på att stödja den som blir vald?

Så sa de iallafall på en debatt för någon vecka sedan.
AVTALSBROTT? Rubio och Kasich har naturligtvis full rätt att agera som de vill politiskt, och även för den delen lämna republikanska partiet om det är så... När Ronald Reagan kandiderade till president fanns det en grupp "demokrater för Reagan" om jag mins rätt. Så om det nu blir Trump mot Clinton - vilket förefaller troligt - så är det ju inte omöjligt att det finns mitteninriktade republikaner som föredrar Clinton - och kanske rental bildar "republikaner för Clinton". Jag är inte amerikansk medborgare, men det hade hade varit min inställning om jag var det.
2016-03-12, 21:08
Bannlyst
Vad Trump måste lära sig att hantera vid ett senare skede, är häcklare. Här har han mycket att lära från Obama, som är en diplomat ut i fingerspetsarna. Trump skulle vinna så otroligt mycket på att inte bara vara bödel, utan också benådare och den som sitter ner och lyssnar på sina motståndare, ja faktiskt omvänder dom!

Att spela hardman och bryskt skicka ut folk vinner sympatier från ett läger, men det finns en tidpunkt då han också måste vara den sansade och vinna över sin antagonist med taktkänsla och sensibilitet.
2016-03-12, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ja, och de misslyckades även med att bilda en hel mur runt Trump.
De som har lite erfarenhet av säkerhetsarbete vet att det finns saker som heter skenmanövrar. Denna kille kan ha haft som enda uppgift att ta uppmärksamhet medan Trump får ett skott i ryggen.
Head´s gonna roll...

jag säger det ändå...fyll på med fler agenter och poliser för säkerhetens skull! sprid ut dom i publiken och även vid podiumet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in