Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-12, 08:49
Medlem
ZenoElias avatar
Trump ska hålla tal på AIPAC-konferensen 20-22 mars.

http://www.targetliberty.com/2016/03/donald-trump-hillary-clinton-to.html
2016-03-12, 08:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
En överstelöjnant General i Dubai fruktar nytt krig om Trump vinner. Verkar ju inte helt otroligt då han hävdar att hela Islam hatar USA. Vinner Trump så lär det nog kunna bli ett nytt krig. USA går in i Jemen b.la å Syrien/Iraq igen. Skulle dock vara intressant å se om han nu blir president hur han gör med alla muslimer som redan finns och bor i USA. Om han kommer bygga en mur mot mexico, etc.. Han har ju redan sagt att det är många punkter han inte kommer genomföra om han blir vald.
Men märk väl att USA har en författning; presidenten är inte enväldig! Skulle en president Trump komma med alltför vildsinta förslag kommer de att falla i kongressen, eller högsta domstolen. I sig kan detta bli ett problem, att den verkställande makten skulle gå så i otakt med den lagstiftande och kontrollerande att USA styre skulle förlamats. Detta gäller problem iochför sig inte bara Trump utan även ytterkantspolitikern Sanders, och den osmidige Cruz också. Därför föredrar jag Kasich eller Clinton.
2016-03-12, 10:13
Bannlyst
Ja vad förväntade man sig av negerstaden Chicago? Det är ju alldeles uppenbart att dessa demonstranter är de som förstör samhället, bidragsberoende, vänsterslöddrande blacklivesmatter allt till alla äckel. Svarta i Usa är verkligen inte de skarpaste hjärnorna det må man säga.

Nåväl, en seger för Trump iallf. Alla förstår vilka demografier som ställer till med problem, och han behöver inte ens säga det själv.
2016-03-12, 10:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta påminner ju väldigt mycket om slöddret som exempelvis stör SD's torgmöten i Sverige. Allmänt vänsterslödder som egentligen inte vill något, bara slåss och förstöra.

Det är väldigt svårt att se någon specifik åsikt i detta slödder, det verkar som huvudsaken är att få slåss och "protestera" (oklart mot vad).
2016-03-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Men märk väl att USA har en författning; presidenten är inte enväldig! Skulle en president Trump komma med alltför vildsinta förslag kommer de att falla i kongressen, eller högsta domstolen. I sig kan detta bli ett problem, att den verkställande makten skulle gå så i otakt med den lagstiftande och kontrollerande att USA styre skulle förlamats. Detta gäller problem iochför sig inte bara Trump utan även ytterkantspolitikern Sanders, och den osmidige Cruz också. Därför föredrar jag Kasich eller Clinton.

USA har en förattning. Ingen är enväldig.

Utom en stor mobb? Trump är problemet och mobben lösningen.

Och grejen är... du skriver detta efter mobbens härningar i Chicago. Du förstår, det vore skillnad om du skrev detta före. Nu skriver du efteråt. Det säger en del om dig, tycker du inte?
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanthehoe
Här är en ganska ny Bill O`Reilly som diskuterar b.l.a. Trump. https://www.youtube.com/watch?v=oj7y6N2WsU4
Här är en sjuk parodi på Bill O`Reilly från Saturday Night Live från 2013. https://www.youtube.com/watch?v=UBn_cs0mvy4

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Här är ett ännu bättre klipp från SNL och som faktiskt berör trådens ämne; Donald Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=byDk5bAjbnI

Klippet är från 2013 men är förbluffande likt The Donald fortfarande...speciellt hans vana att uppehålla sig vid sina jätteframgångsrika affärer. Och hur han snoppar av debattmotståndare.
Klippen är nog äldre än så, SNL började dock ladda upp sin backkatalog 2013, första klippet från säsong 27 andra från säsong 37. Nuvarande säsong torde vara 41.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Ja vad förväntade man sig av negerstaden Chicago? Det är ju alldeles uppenbart att dessa demonstranter är de som förstör samhället, bidragsberoende, vänsterslöddrande blacklivesmatter allt till alla äckel. Svarta i Usa är verkligen inte de skarpaste hjärnorna det må man säga.

Nåväl, en seger för Trump iallf. Alla förstår vilka demografier som ställer till med problem, och han behöver inte ens säga det själv.

Gör du? Jag tvivlar. För du nämner inte demografrin "Bernie-bros".
2016-03-12, 10:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
USA har en förattning. Ingen är enväldig.

Utom en stor mobb? Trump är problemet och mobben lösningen.

Och grejen är... du skriver detta efter mobbens härningar i Chicago. Du förstår, det vore skillnad om du skrev detta före. Nu skriver du efteråt. Det säger en del om dig, tycker du inte?
???? Jag skriver inte om några händelser i Chicago, som jag överhuvudtaget inte kommenterat (har inte satt mig in vad som faktskt hände... Skall nog göra det.) Allt timingen säger om mig är att jag skriver på FB när andan faller på och jag har tid. Då passade jag på att svara ovansåtende inlägg. Tycker du skall läsa mitt inlägg igen långsamt... Då kanske du fattar att det inte på något sätt handlar om Chicago...
2016-03-12, 11:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta påminner ju väldigt mycket om slöddret som exempelvis stör SD's torgmöten i Sverige. Allmänt vänsterslödder som egentligen inte vill något, bara slåss och förstöra.

Det är väldigt svårt att se någon specifik åsikt i detta slödder, det verkar som huvudsaken är att få slåss och "protestera" (oklart mot vad).
Händelserna är anmärkningsvärda. Visst har det förekommit våld i amerikansk politik, men det har ju då mer i regel varit mordförsök på politiker av enskillda - det här verkar ju vara mer av tyo kravaller - när såg vi något liknande senast i USA - Vietnamprotesternas dagar kanske?

Sedan vet jag inte om man skall betrakta protestantna som "vänsterslödder" i första hand - denna grupp är väl rätt liten i USA?? Är det inte troligare att det är minoriteter - främst mexikaner - som Trump har retat upp? Detta länk verkar i viss mån stödja detta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22429330.ab
2016-03-12, 11:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Händelserna är anmärkningsvärda. Visst har det förekommit våld i amerikansk politik, men det har ju då mer i regel varit mordförsök på politiker av enskillda - det här verkar ju vara mer av tyo kravaller - när såg vi något liknande senast i USA - Vietnamprotesternas dagar kanske?

Sedan vet jag inte om man skall betrakta protestantna som "vänsterslödder" i första hand - denna grupp är väl rätt liten i USA?? Är det inte troligare att det är minoriteter - främst mexikaner - som Trump har retat upp? Detta länk verkar i viss mån stödja detta?

Arbetande mexikaner och även afroamerikaner stödjer ju Trump i massor. Jag vidhåller att det som "protesterade" vid Trumpmötet är typiskt vänsterslödder, objekt som inte har något bättre för sig och bara vill förstöra. Ungefär som de som stör SD's torgmöten, eller för att gå längre tillbaka, slöddret vid Hvitfeldtska gymnasiet 2001. Helt enkelt objekt som inte tillför samhället någonting, bara vill förstöra allt som byggs upp. Vänsterslödder rätt och slätt.
2016-03-12, 11:18
Medlem
Citat:

Så har nu har läst på. Men du har inget att säga om "enväldighet"?

Försöker du rättfärdiga detta med att det ska vara mexikaner, d.v.s sådana som inte är medborgare i landet? Jag förstår inte riktigt.

Lite pikant att du underlåter att nämna att gott om Bernie-bros också deltar.
2016-03-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Arbetande mexikaner och även afroamerikaner stödjer ju Trump i massor. Jag vidhåller att det som "protesterade" vid Trumpmötet är typiskt vänsterslödder, objekt som inte har något bättre för sig och bara vill förstöra. Ungefär som de som stör SD's torgmöten, eller för att gå längre tillbaka, slöddret vid Hvitfeldtska gymnasiet 2001. Helt enkelt objekt som inte tillför samhället någonting, bara vill förstöra allt som byggs upp. Vänsterslödder rätt och slätt.

Detta är liberaler. Ingenting annat. Vissa gör mer eller mindre löjliga inhopp i den här tråden ibland. De som sitter på lederredaktioner är de som har satt på sig kostym.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in