Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-20, 19:40
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Var fan kom alla antitrumptroll från? Ni var inte här i våras.

Flashback är ett diskussionsforum, även om det i hög grad blivit ett tillhåll för högermuppar - inte en skyddad verkstad. Om du inte tål att höra avvikande åsikt föreslår jag att du bildar en Trump Fan Club. Där kan ni hålla er variant av Dumskallarnas Sammansvärjning utan att bli störda och fira hans kommande storseger ända fram till valdagen. Sen får ni väl upplösa klubben
2016-10-20, 19:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu har Trump pinkat rejält i det blå skåpet. Att inte svara Ja på frågan att acceptera valresultatet, en direkt fråga i den sista debatten. Och idag vid ett Rally hålla fast vid att han "accepterar valresultatet .. om han vinner".

Jag håller på Trump (hans politik och vissa av hans egenskaper) men ack så nära det var att jag rakt ut skrek "rädda oss Hillary" när jag hörde och såg denna oerhörda, omogna utläggning vid debatten. Herregud säger jag bara.

Han har skitit i det blå skåpet, för om det är något som amerikanerna håller främst så är det sin demokrati, konstitution och sin frihet. Jag tror han tappar minst 10 procentenheter på detta. De mest hardcore procentenheterna Trump-fans blir ännu mer övertygade. Men General Public ser att han är en galning. Och en farlig galning.
2016-10-20, 19:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
När Trump har kontroll över armen och sitt folk inom FBI så gör han nog vad som helst och hur som helst.
De som inte går med på hans villkor lär nog mystiskt försvinna. Precis som ett annat land i öst.
Det är väl något sådant Trumps följare har våta drömmar om. Men det är inte the american way. Traditionen att ta död på diktatorer och fascister är lång och djupt rotad.

Det har cirkulerat utredningar från FBI och CIA hur man ska ta hand om problemet Trump eftersom han inte är pålitlig för fem öre. Det verkar ha gjorts upp planer för hur man ska isolera honom och frysa ut honom om han mot förmodan vinner.
2016-10-20, 19:42
Medlem
Aviarts avatar
Intressant att höra och se honom tala. För mig som beskådat flertalet politiska talare genom åren så framstår han som sansad, samlad och påläst och han har en klar agenda som han för fram. Inte som Jude-Hillary och henne vidriga sionist likar som endast spyr ur sig buzz-words. Ett bra exempel är sionist-GW Bush. "Yada yada yada IRAQ!!! Yada yada yada AAAAAAL-QAAAIDA!! Yada yada TERRORISTS!!"

Hoppas han vinner och sätter sprätt på USA.
2016-10-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Hoppas han vinner och sätter sprätt på USA.

Kan inte hända och kommer inte hända. Trump kommer gå till historien som en av de som förlorat allra störst i ett amerikanskt presidentval. Jag tippar på ca 15 procentenheters övertag till Clinton, och endast ett litet antal röda stater i slutändan.
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har Trump pinkat rejält i det blå skåpet. Att inte svara Ja på frågan att acceptera valresultatet, en direkt fråga i den sista debatten. Och idag vid ett Rally hålla fast vid att han "accepterar valresultatet .. om han vinner".

Jag håller på Trump (hans politik och vissa av hans egenskaper) men ack så nära det var att jag rakt ut skrek "rädda oss Hillary" när jag hörde och såg denna oerhörda, omogna utläggning vid debatten. Herregud säger jag bara.

Han har skitit i det blå skåpet, för om det är något som amerikanerna håller främst så är det sin demokrati, konstitution och sin frihet. Jag tror han tappar minst 10 procentenheter på detta. De mest hardcore procentenheterna Trump-fans blir ännu mer övertygade. Men General Public ser att han är en galning. Och en farlig galning.

Ja, det där var en historisk blunder som kommer att bli klassisk. Han kan ha förlorat valet där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag inte bara hoppas, jag tror också att han vinner. Hälla vatten på en gås. Allt skit de försöker kleta på honom, det rinner bara av. Alla vet redan att han är en rik knös som säger och gör vad han vill. Alternativet är värre. Av två alternativ där man vet att den ena är dålig... Många i USA har länge velat att deras land ska sluta lägga sig i överallt i världen. Många vill också ha ett bättre förhållande med Ryssland. De vill också ha bättre gränsbevakning. Många saker som den gode Trump säger är helt rätt och lockande för en hel del väljare.

Edit:

En intressant artikel:

http://nyheteridag.se/darfor-kan-valet-i-usa-bli-en-ny-brexit-med-trump-som-vinnare/

Men det är ju just utrikespolitiken som Trump ligger allra längst under och har allra minst förtroende:

http://www.foxnews.com/politics/2016/10/14/fox-news-poll-clinton-leads-trump-by-7-points.html
2016-10-20, 19:47
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Kan inte hända och kommer inte hända. Trump kommer gå till historien som en av de som förlorat allra störst i ett amerikanskt presidentval. Jag tippar på ca 15 procentenheters övertag till Clinton, och endast ett litet antal röda stater i slutändan.

Nja. KAN hända, Ja.
KOMMER hända, Nej.

Problemet är att Trump inte passar in i den sionistiska världsbilden. Även om Donald hade vunnit så hade han varit död inom 6 månader, det hade dom sett till ganska omgående. Det är bättre att ha en nickedocka likt Clinton som man kan styra precis som man vill, som den äckliga sionistdockan hon är.
2016-10-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Nja. KAN hända, Ja.
KOMMER hända, Nej.

Problemet är att Trump inte passar in i den sionistiska världsbilden. Även om Donald hade vunnit så hade han varit död inom 6 månader, det hade dom sett till ganska omgående. Det är bättre att ha en nickedocka likt Clinton som man kan styra precis som man vill, som den äckliga sionistdockan hon är.

Det blir lite fånigt att blanda in "sionismen" i detta, då Trump är en stor Israelvän, liksom alla amerikanska politiker (möjligtvis med undantag av en liten Naziklick runt "David Duke").
2016-10-20, 20:10
Medlem
Vad mer turbulens är att vänta från Trumplägret?

- Mike Pence avgår (med en djup suck av lättnad).
- Och Tada! Eric Trump utses till vicepresidentkandidat.
- The Trump Dynasty bildas med tanke på revolutionen som följer på den här i förväg riggade valutgången.
- Melania Trumps passionerade intresse för Interior design gör henne
till den mest lämpade att ta över US Secretary of the Interior.
- Yngste sonen med stort intresse för bilar och flyg tar över posten som Under Secretary of Commerce for Industry and Security.
- Ministry of Beauty (nytt) kommer att utfärda kriterier för korrekt utseende för kvinnor 45+. Exfrun Ivana Trump kommer att leda ministeriet. Kvinnor som anses vara för feta och/eller för fula uppmanas att frivilligt ikläda sig burka (kan dock bli tvingande om de vägrar).

I händelse av utebliven revolution kommer The Trump Dynasty isolera sig i Trump Tower, sitta och sura tills staden bygger en lekpark med sandlåda, rutschkana, snickarbod och karusell utanför huset. Och alla blir glada och gladast blir Donald ... som sätter igång att kränga sandkakor.
2016-10-20, 20:15
Medlem
Citat:

Vad menar du? Varför ska han ovillkorligt acceptera förlusten ifall han förlorar? Finns massvis med kandidater tidigare som tvivlade på att det hela gått rätt till och de fick omröstningar och utredningar gjorda, varför skulle inte Trump kunna göra det samma? Varför är det fel när Trump gör det men inte när det har skett alla andra gånger i historien tidigare?
2016-10-20, 20:18
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Vad mer turbulens är att vänta från Trumplägret?

- Mike Pence avgår (med en djup suck av lättnad).
- Och Tada! Eric Trump utses till vicepresidentkandidat.
- The Trump Dynasty bildas med tanke på revolutionen som följer på den här i förväg riggade valutgången.
- Melania Trumps passionerade intresse för Interior design gör henne
till den mest lämpade att ta över US Secretary of the Interior.
- Yngste sonen med stort intresse för bilar och flyg tar över posten som Under Secretary of Commerce for Industry and Security.
- Ministry of Beauty (nytt) kommer att utfärda kriterier för korrekt utseende för kvinnor 45+. Exfrun Ivana Trump kommer att leda ministeriet. Kvinnor som anses vara för feta och/eller för fula uppmanas att frivilligt ikläda sig burka (kan dock bli tvingande om de vägrar).

I händelse av utebliven revolution kommer The Trump Dynasty isolera sig i Trump Tower, sitta och sura tills staden bygger en lekpark med sandlåda, rutschkana, snickarbod och karusell utanför huset. Och alla blir glada och gladast blir Donald ... som sätter igång att kränga sandkakor.

Hahaha, många roliga poänger där! Men till saken, Mike Pence som VP har jag aldrig förstått. Varför gick han inte ALL IN med nån som Newt, Rudy G. eller Sarah Palin (gubevars)...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in