Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-01, 20:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
PPP poll: Pennsylvania

Clinton 45%

Trump 42%

Johnson 4%

Stein 2%

Sjukt att Trump kan vara så nära i Pennsylvania Clinton hade ju sitt konvent där.

Vad är skillnaden i föregående undersökning?

Att Trump har 42% och Clinton 45% tyder på att folk orkar inte lyssna på media. Annars hade Trump varit förlorad.
2016-08-01, 21:02
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:

Clinton 45%

Trump 42%

Johnson 4%

Stein 2%

Sjukt att Trump kan vara så nära i Pennsylvania Clinton hade ju sitt konvent där.

Jag hoppas det föranleder Trump att satsa en massa tid och resurser på PA! Det har varit ett ekonomiskt slukhål för republikaner sedan 1992.
2016-08-01, 21:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kan ju vara en "lägre" hackare. Då går det kanske hitta spår. Men nationsstödd hackning var ju FBI hur tydliga som helst med i Hillary server ärendet att dom sopar igen sina spår och att FBI inte hade någon möjlighet veta om Hillary s server blivit hackad lr ej.

Det visar sig, det är därför jag även poängterade att jag själv väntar med att säga att det garanterat är Ryssland som bär ansvaret för detta, det man dock måste komma ihåg är att tävlingsmentaliteten mellan de olika grupperna som arbetar för den ryska staten är lika stor idag som den var när ryssen ville upp i rymden så det är inte helt omöjligt att spåra om det är ryssarna om de har stressat fram det hela och därmed lämnat någon form av spår.

Men jag tror den chansen är liten.
2016-08-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag hoppas det föranleder Trump att satsa en massa tid och resurser på PA! Det har varit ett ekonomiskt slukhål för republikaner sedan 1992.

Hahahah han har spenderat 0 jävla kr hittills i Pennsylvania Clinton har spenderat miljoner och miljoner.

Fortfarnade nästan lika.
2016-08-01, 21:11
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Clinton 45%

Trump 42%

Johnson 4%

Stein 2%

Ja verkligen "sjukt" när det skiljde 1% i förra 4-way PPP i Pennsylvania....

Lite källkritik tack.
2016-08-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja verkligen "sjukt" när det skiljde 1% i förra 4-way PPP i Pennsylvania....

Lite källkritik tack.

Förra från PPP Pennsylvania var JUN. 22-23 Clinton 46% - Trump 42%

PPP är långt till vänster min vän 538 hemsidan drar av från Clitnon 3-4% från deras undersökningar.

Hon hade ett 4 dagars reklam jippo i Pennsylvania också.
Senast redigerad av seeeg321 2016-08-01 kl. 21:18.
2016-08-01, 21:20
Bannlyst
Ett Youtubeklipp från förra året då Trump får frågan om han är Batman, läderlappen, och svarar; I am Batman. https://www.youtube.com/watch?v=OV9p348boM0
2016-08-01, 21:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Förra från PPP Pennsylvania var JUN. 22-23 Clinton 46% - Trump 42%

PPP är långt till vänster min vän 538 hemsidan drar av från Clitnon 3-4% från deras undersökningar.

Alltså, jämför du 2-way med 4-way eller vad håller du på med?

EDIT:

Exakt vad du gör, skärp dig nu. Du fattar väl att du måste jämföra resultatet i lika polls över tid? Det som är intressant här är ju trenden, och den visar att Clinton ökar i Pennsylvania jämfört med förra mätningen.
2016-08-01, 21:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är inte så säker på detta. Massmedia är stark i USA och kan lätt få folk rösta på Clinton för att Trump inte vill ha in muslimer från Syrien.

Att det debatteras om Putin är bra. Att det debatteras om Kahn är både bra och dåligt.

Dåligt för att det väcker mycket känslor hos folk.
Bra för att nu visar massmedia sin falskhet när dem använder muslimfamiljen som snyftpropaganda och glömmer bort Bengazi och att Clinton röstade JA till krig mot Irak.

Jag hoppas verkligen Trump drar upp vem som skickade muslimfamiljens son till krig och lämnade soldater att dö i Bengazi. Annars förlorar Trump stort.

Hade massmedia verkligen haft en sådan makt så hade Trump varit borta för länge sen. Så det tror jag inte är någon risk. Dessutom är muslimkramande bara populärt i vissa kretsar i USA. Men naturligtvis kommer Trump att köra in kniven och vrida om flera gånger. Genom att påpeka just vilka som bär ansvaret för dödade amerikanska soldater och eländet generellt i mellanöstern. Det kommer inte att bli några vunna poäng alls för Hillary.
2016-08-01, 21:26
Medlem
Ser ut som att Trump får gräva upp freddie mercury så han kan sjunga we are the champions under hans Inauguration Day.

Tänk er när han landar i Sverige med Air force Trump.
2016-08-01, 21:28
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det är en sak jag inte förstår att många tror att det kommer bli någon slags förändring med Trump vid makten. Jag ser Trump som lättmanuvrevad ungefär som George W Bush. George W Bush var från början en isolationist och var inte så intresserad av mellanöstern. Detta ändrades kraftigt efter 911 och han satte fart med sin krigsiver genom tal som han knappt förstod innebörden själv. Han var lätt att kontrollera i sin terrorrädsla.

Trump är lite som George W Bush att han kan lätt ledas in i en artificiell konflikt. Utrikespolitiken kommer även vara oförändad eftersom Trump aldrig kommer vända Israel ryggen. Israel dikterar USAs utrikespolitik och om det ska ske en förändring måste alla band kapas till den staten.

Jag ser hellre att Clinton vinner för hon är fullkomligt inkompetent och bara lyder order. Det kommer bli fullkomligt uppenbart vem som styr henne och hon kommer styra in USA i rena vansinnigheter. Detta är bra tycker jag för detta ökar istället att fler människor kommer till insikt hur korrumperat USAs maktapparat är och hur sionister styr. Hennes tid som president kommer vara mer vansinnig än Obamas och fler och fler inser att revolt är enda vägen. T.ex. USAs miltär kommer vägra att lyda neocons längre.
2016-08-01, 21:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Ett Youtubeklipp från förra året då Trump får frågan om han är Batman, läderlappen, och svarar; I am Batman. https://www.youtube.com/watch?v=OV9p348boM0

Trump är en man med humor. Sånt gillar folk. Har du sett hans gamla reklamfilmer om Trump Tower? Riktigt roliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in