2013-08-29, 10:23
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScaniaUlf
Hej. Jag har sökt väldigt länge på nätet nu och kan verkligen inte hitta något svar på mina frågor så jag tänkte att jag helt enkelt frågar här.
1. Vad för sorts månadslön får någon inom befattningen Jägarsoldat på ett ungefär?
2. Är det "okej" att genomföra GMU efter sina universitetsstudier? Alltså när man är 25.

1. Ingångslön ligger förnärvarande på cirkus 18000:- efter genomförd GMU. Sen tillkommer givetvis tillägg för obekväm arbetstid och övningsdygn m.m.

2. Ja det är hur lugnt som helst.
2013-08-29, 10:25
Bannlyst
Citat:
Hej. Jag har sökt väldigt länge på nätet nu och kan verkligen inte hitta något svar på mina frågor så jag tänkte att jag helt enkelt frågar här.
1. Vad för sorts månadslön får någon inom befattningen Jägarsoldat på ett ungefär?
2. Är det "okej" att genomföra GMU efter sina universitetsstudier? Alltså när man är 25.

Hade flera 25-åringar i min pluton.
2013-08-29, 10:57
Medlem
Tack för svaren
18 000 är inte så himla farligt faktiskt, är bara några tusen under vad jag skulle kunna förväntas få som nyutbildad arkitekt och där är det inte särskilt lätt att få bra anställning från starten så lite militär erfarenhet kanske till och med kan hjälpa i framtiden.
2013-08-29, 14:55
Medlem
Visst ja hur ses det på tatueringar inom försvaret?
Jag har bara en nu men håller på att spara till en till och planerar att ha flera varav alla följer ett nordiskt mytologiskt tema.
2013-08-29, 16:48
Bannlyst
Citat:
Jag har bara en nu men håller på att spara till en till och planerar att ha flera varav alla följer ett nordiskt mytologiskt tema.

Har många tatuerade kollegor, även sådana med mycket synliga gaddar.
2013-08-29, 17:00
Medlem
Citat:
Vänta med den andra tills du har börjat GMU. Det kan ge ett dåligt intryck den första dagen, när alla strippar i korridoren. Sen är det inga problem.
2013-08-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
Vänta med den andra tills du har börjat GMU. Det kan ge ett dåligt intryck den första dagen, när alla strippar i korridoren. Sen är det inga problem.
Är det vanligt med fördomar emot tatueringar inom försvaret då eller? Jag har mestadels fått positiva kommentarer såhär till vardags nämligen...
2013-08-29, 17:32
Medlem
Andra gången irad det är livbataljon på livgardet som anställer efter gmu, usch va tråkigt.
2013-08-29, 17:59
Medlem
Citat:
Är det vanligt med fördomar emot tatueringar inom försvaret då eller?
Generellt sett? Ja. Finns säkert undantag.
Det allra viktigaste är nog att det inte är en känslig symbol. Har du ett hakkors på bröstet kommer du åka ut.
2013-08-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
Generellt sett? Ja. Finns säkert undantag.
Det allra viktigaste är nog att det inte är en känslig symbol. Har du ett hakkors på bröstet kommer du åka ut.
Jo det är ju klart, kanske inte sådär jätte bra att beväpna ny nazister.
Men nej för nuvarande så har jag fenrirs ulven på exeln och tricep och håller på att spara till att skaffa världs ormen tatuerad bredvid.
Jag är helt enkelt historia och mytologi nörd och har en viss för kärlek för fornnordisk mytologi men även romersk historia men jag vill inte tatuera in ett annat lands kultur arv så jag håller mig till vikinga temat
2013-08-29, 18:35
Medlem
HaanTs avatar
Citat:
Jo det är ju klart, kanske inte sådär jätte bra att beväpna ny nazister.
Men nej för nuvarande så har jag fenrirs ulven på exeln och tricep och håller på att spara till att skaffa världs ormen tatuerad bredvid.
Jag är helt enkelt historia och mytologi nörd och har en viss för kärlek för fornnordisk mytologi men även romersk historia men jag vill inte tatuera in ett annat lands kultur arv så jag håller mig till vikinga temat

Samtliga veteraner/soldater/officerare jag har träffat har haft synliga tatueringar så det bör ju inte vara några problem alls
2013-08-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaanT
Samtliga veteraner/soldater/officerare jag har träffat har haft synliga tatueringar så det bör ju inte vara några problem alls
Ah okej då går det förhoppningsvis bra skulle vara lite drygt att bli grundlöst ogillade redan första dan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in