2020-04-24, 04:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag är förvånad över att han ställer upp i Lindhmordet-dokumentären på TV3. Nu blir han igenkänd av folk i tio år till.

Varför inte? Har man suttit häktad för ett ministermord så är man väl nästan en nationalklenod. Har för mig att han framstod som snygg och välartikulerad i intervjun med Robert Aschberg 2003. Dock lite verklighetsfrånvänd. Hoppas han inte har gått ner sig alltför mycket sedan dess.
Citera
2020-04-24, 04:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Varför inte? Har man suttit häktad för ett ministermord så är man väl nästan en nationalklenod. Har för mig att han framstod som snygg och välartikulerad i intervjun med Robert Aschberg 2003. Dock lite verklighetsfrånvänd. Hoppas han inte har gått ner sig alltför mycket sedan dess.
Han är yrkeskriminell och har ägnat sig mycket åt bedrägerier. Min tanke är att han vill kunna fungera anonymt.
Citera
2020-04-24, 08:14
Avstängd
Men hur var detta möjligt - när skall vi konstatera eller pzykundersöka myndighetspersoner såsom
åklagare o poliser för vanföreställningar?

Dvs om de vet att killen är oskyldig är det falsk tillvitelse.

Om de Troor/Är Säkra På att han är skyldig har man vanföreställningar o då är man pzyksjuk
o det borde utredas o övervägas om personerna skall spärras in, eftersom de är farliga.

Ett exempel på en sådan farlig o sinnesjuk person som klarade sig undan o tjänade grova
pengar på sina vanföreställningar var Hans General Spårlös Holmer - enligt honom hade
alla dessa mördat Palme - Victor Gunnarsson, Kurderna o Christer Pettersson - minst två
av dessa utpekade handlade om vanföreställningar = sinnessjukdom
Citera
2020-04-24, 12:20
Medlem
ligermans avatar
Flera skriver att han livnärt/livnär sig på bedrägerier och är dömd för detta. Kan någon hitta FUP/domar eller annan info kring detta och ladda upp?
Citera
2020-04-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligerman
Flera skriver att han livnärt/livnär sig på bedrägerier och är dömd för detta. Kan någon hitta FUP/domar eller annan info kring detta och ladda upp?

Det är min polare. Hur schysst som helst. Superintelligent. Han klarar sig, det värsta med honom är att han älskar DIF.. Bor i Jönköping nu.
Citera
2020-04-24, 16:16
Medlem
ligermans avatar
Okej, tvivlar inte på att han är en sjysst polare, han verkar ha en avslappnad syn på livet och lär ju bidra med en hel del verklighetsförankrade och självupplevda rövarhistorier?
Citera
2020-04-28, 01:16
Medlem
AstridErikssons avatar
Finns det bild på honom? Kollar förvisso på programmet om Lindh-mordet, men får man se hur han ser ut i dokumentären?
Citera
2020-04-28, 02:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Finns det bild på honom? Kollar förvisso på programmet om Lindh-mordet, men får man se hur han ser ut i dokumentären?
Yes, här nedan! Bild på både hur han ser ut idag och då när han som 35-åring satt häktad.

Citat:
- De gör sånt rättsövergrepp och häktar en helt oskyldig och låser in honom som ett djur, säger Per Svensson, i dag 51 år.

– Så jag var hela tiden beredd på att det kan komma in någon ful och kanske ska slå fram en bekännelse. Så jag var ”kampfbereit” (beredd på att låss -reds anm): ”Om de kommer in ska de få ett helvete.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/per-51-berattar-nu-jag-kallades-ministermordare/
Citera
2020-04-28, 14:57
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Yes, här nedan! Bild på både hur han ser ut idag och då när han som 35-åring satt häktad.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/per-51-berattar-nu-jag-kallades-ministermordare/
Tackar!

Måste faktiskt säga att det inte är konstigt att de tog in honom. Han har ju samma hårfärg och frisyr som MM.
Citera
2020-04-28, 19:18
Medlem
Merdives avatar
Går den senaste intervjun att se någonstans? (Gjorde ett snabbt försök att söka, men förstår mig inte på hur internet fungerar numera...)
Citera
2023-09-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicko1963
Det är min polare. Hur schysst som helst. Superintelligent. Han klarar sig, det värsta med honom är att han älskar DIF.. Bor i Jönköping nu.

Din schyste polare sitter just nu häktad misstänkt för att knivskurit en polisman: (FB) Ledig polisman svårt knivskuren i centrala Jönköping (2023-09-18)
Citera
2023-09-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Din schyste polare sitter just nu häktad misstänkt för att knivskurit en polisman: (FB) Ledig polisman svårt knivskuren i centrala Jönköping (2023-09-18)

Någon som vet om personen som den här tråden handlar om är samma Per som gick under namnet "Per Nazist" på Per Brahegymnasiet i Jönköping under andra halvan av 80-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in