2010-10-03, 21:09
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Det här är lite intressant faktiskt, av de 4 tjejer jag har varit riktigt seriös med så har samtliga sakta men säkert visat sig vara precis lika dana. Fullpumpade med surhet och dåligt självförtroende. Kan även tilläggas att dessa tjejer har utåt visat exakt motsatsen och därför har jag blivit attraherad av dem. Återstående tid av förhållandet har gått ut på att jag hängt kvar och hoppats på att dom ska bli som dom var förut, vilket inte händer, för alla tjejer är tjejsura innerst inne.

Jag har tagit upp detta med flera polare och alla har upplevt samma sak i sina förhållanden. Vad fan beror detta på? Hur kan vi låta hondjuren komma undan med detta beteende?? En kille som beter sig såhär blir ju klassad som psykfall och utkastad med huvet före på några sekunder.
Dom kanske ser sig själva som prinsessor som ska få allt dom vill ha?

Jag ogillar fenomenet. Ignorerar bara honan när det händer tills hon kommer på bättre tankar. Enkelt & kostar mig inget huvudbry.
Citera
2010-10-03, 22:22
Medlem
Flippkids avatar
Skaffa en ny.
Eller så är du sådär mogen och gör exakt samma sak tillbaka, bli sur över skitsaker, så får hon se hur det känns.
Citera
2010-10-03, 22:28
Medlem
Rottweils avatar
Visa henne vart skåpet ska stå! Låt henne inte göra dig till en toffla.
Citera
2010-10-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prancer
Tja!

Så fort flickvännen inte får som hon vill så blir hon på dåligt humör. Säger man åt henne att hon gjort nåt dumt eller fel så får man ett helvete tillbaka...
Börjar tappa tålamodet att småtjafsa med henne varje dag över skitsaker som inte ens kräver en diskussion.

Vad har ni för erfarenheter av sura flickvänner? Hur ska man hantera dem?

Äter hon p-piller? Jag blev helknäpp av dom...
Citera
2010-10-04, 01:11
Medlem
Malkos avatar
Kan nästan lova dig att dessa problem inte finns i muslimska länder eller fanns förr i tiden. Hmmm undra varför?

Testa att dominera henne totalt när ni har sex. Behandla henne som skräp men var lite kärleksfull efter och sen ignorera.

Hör av dig efter att du har testat!
Citera
2010-10-04, 01:17
Medlem
Tuttankommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Kan nästan lova dig att dessa problem inte finns i muslimska länder eller fanns förr i tiden. Hmmm undra varför?

Testa att dominera henne totalt när ni har sex. Behandla henne som skräp men var lite kärleksfull efter och sen ignorera.

Hör av dig efter att du har testat!

Ja, kör på det Malko säger. Helt rätt!
Citera
2010-10-04, 08:43
Medlem
Prancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikita
Äter hon p-piller? Jag blev helknäpp av dom...
Jo då, det gör hon. Men varför blir man så knäpp av såna då? haha
Citera
2010-10-07, 02:44
Medlem
fyras avatar
Nästan alla tjejer är sådär. Man blir tjejsur för att man tycker något är uppenbart och att karln ska fatta det utan att man säger något. Det vill säga att man ger lite bestraffning genom att låta er räkna ut det själv, medan man surar om saken! Oftast räcker det med att vara lite oseriös för att bryta den dåliga stämningen. Tjejsur är inte sur på riktigt! Men man kan blir sur-sur om killen gör samma misstag flera gånger, fastän man uppenbart har visat att man är tjejsur flera gånger då han har gjort samma grej.

Dock är kvinnor och män helt olika, så killar fattar oftast inte den röda tråden utan att man har haft en konversation om det. Men det fattar självklart inte tjejer, så det blir en konflikt! Det är jävligt korkat att vara sådär, men jag försöker ändra mig!

Fråga henne omtänksamt fall hon inte ska berätta vad det är exakt som bekymrar henne, så du kan göra vad du kan för att göra saken bättre. Var ödmjuk!

PS. Det kan vara så att hon testar dina gränser. Har hon svårt för att lita på killar? Testa att fråga henne om en tjänst, om du ger henne en? Går hon inte med på det kan du alltid påminna henne i framtida tjat och gnat. Möjligtvis att du ber henne om en tjänst innan du ger din?
Senast redigerad av fyra 2010-10-07 kl. 02:49.
Citera
2010-10-07, 03:48
Bannlyst
Finns bara en lösning : dumpa henne ögonblickligen!
Så kan hon vara sur och krävande bäst hon vill men mot någon annan kille , om nu någon kille är så dum att han skulle befatta sig med en sån subba..
Citera
2010-10-07, 03:56
Medlem
Medias avatar
ja, det var ju en rättvis syn på saken, du kanske från en objektiv punkt ska berätta vad som hänt så någon, någonsin kan ge dej den responsen du söker om det inte är "dumpa henne" du vill höra förstås.
Citera
2010-10-07, 04:02
Medlem
Herrtrosas avatar
Det handlar om att kompromissa och finna en lösning på problemen. Vanligtvis sker det också med kommunikation, någonting väldigt många verkar ha problem med trots välfungerande talorgan. En sak är säker: du kan inte säga att din flickvän har fel om det är något hon stör sig på - det är så hon uppfattar situationen och svårare än så är det inte. Detsamma gäller givetvis åt andra hållet. Förståelse är en bra sak, räcker inte heller det till får du acceptera att alla inte fungerar som du.

Jag har då aldrig haft en sur och krävande flickvän, och glad är jag för det.
Citera
2010-10-07, 04:05
Medlem
Medias avatar
..man blir väl rätt sur om den man pratar med aldrig uppfattar budskapet i det hela, utan avfärdar allt man säger som tjat, surhet osv.

kan ju tänka mej att det inte direkt leder till en muntrare attityd :>
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in