2010-10-03, 09:32
Bannlyst
tråden "Elin Krantz Mördad" är nog den största och mest kommenterade tråden nu.

vad jag blir förvånad över varför en moderator beslutar att stänga tråden en hel natt, han skulle öppna den igen när han vaknade.

jag säger inte att han har fel att göra så, men han skrev "nångång när jag vaknar så öppnar jag den igen"

tycker man borde skriva mer nån exakt tid så användarna vet så inte tråden anpassas efter moderators sov schema
Citera
2010-10-03, 09:37
Medlem
zBr9s avatar
Den aktuella moden kanske inte ställer sin väckarklocka på söndagar, och därför inte kan ge någon exakt tidpunkt för när tråden öppnas.

Trådar i aktuella brott brukar med jämna mellanrum stängas under längre perioder när det inte finns tillräckligt med mods inne för att hinna moderera dom. Skulle tro att det är viktigaste forumet att hålla rent i, så inget fel med att stänga trådar IMO. Bättre än att låta dom svämma över av skit, vilket verkligen kan vara dåligt.
Citera
2010-10-03, 09:39
Medlem
lendrygghs avatar
Tror att det var för att kunna hålla ordning i den. Om det inte var någon moderator online i det forumet i övrigt så skulle diskussionen kunna spåra ut hejvilt i en sån stor tråd.
Dessutom är den upplåst nu.
Citera
2010-10-03, 16:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Om det inte finns några mods som kan bevaka högintensiva trådar är det bättre att temporärt låsa dem, annars riskerar man trådar som blir fullständigt urspårade med en massa regelbrott.
Citera
2010-10-03, 20:43
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Anledningen till att tråden låsts är för att den trots sina 15 000 inlägg egentligen inte kommer någonvart, och nattetid sitter folk och nästan använder den som en chatt. Att då behöva lägga någon timme på morgonen åt att radera ett hundratal inlägg är inte hållbart i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in