2010-09-30, 16:50
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
En mer korrekt och färskt uppdaterad beskrivning är väl att Flashback är Sverigedemokraternas "högborg".

Enligt allmänheten är det samma sak...
Citera
2010-09-30, 16:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Enligt allmänheten är det samma sak...

Som tur väl är så vet vi ju dock bättre än allmänheten.
Citera
2010-09-30, 17:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Övrig media och andra aktörer för en propagandakampanj mot Flashback som de av olika anledningar uppfattar som ett hot. Det beror dock inte enbart på att nazister får kommas till tals här om de önskar.
Citera
2010-09-30, 23:41
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Att FB överhuvudtaget kunde bli "avstängt" från nätet visar tydligt på hur internet i dess "barndom" (då pratar jag dessa barndom bland vanliga användare, runt 1997) var betydligt mindre "fritt" än vad det är idag

Det finns ju inte på kartan idag att nån enskild svensk politiker skulle kunna "stänga ner" en websida pga åsiktsskäl

Det är bra att komma ihåg idag när diverse piratpartister gnäller över hur "odemokratiskt" och "inlåst" nätet har blivit. I Själva verket är vi friare än någonsin att sprida våra åsikter på webben. Betydligt friare än 1999-2000 i alla fall.

Internet är inte fritt. Tror du att Flashback drivs ifrån Sverige?
Citera
2010-09-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased

Precis min tanke. Flashback har väl sina servrar i England eftersom dom (vi) blev utkörda ur Svea Rike.
Citera
2010-09-30, 23:48
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
Precis min tanke. Flashback har väl sina servrar i England eftersom dom (vi) blev utkörda ur Svea Rike.

När det gick över från flashback.info till flashback.org så flyttade man väl till USA på grund av EUs kommande inskränkningar väl. Så nu är vi utkörda ur både Svea Rike och Fort Europa.
Citera
2010-10-01, 00:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased

Min poäng är att det är friare idag än för 10 år sedan. Då var det lättare för enskilda aktörer, t ex en politiker, att "stänga ner" en server genom påtryckningar på en handfull internetleverantörer.

Det som hände FB tidigare, när Björn Fries bedrev påtryckningar mot internetleverantörer och fick FB nedstängt pga att de hostade en nazistisk websida - det skulle aldrig kunnat inträffa idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in