2010-09-29, 23:03
Medlem
Niteclubs avatar
Jag vet inte hur jag ska fixa detta, jag spelar in med boss gt-10 genom usb till Cool edit pro 2 och cubase. Men jag får inte till så jag hör vad jag spelar samtidigt som jag recordar.

Om jag kör genom ljudkortet så klickar man på Monitor i cubase men det funkar inte när jag kör genom USB.

Vad kan felet vara?
Citera
2010-09-30, 01:35
Medlem
wzbzs avatar
Använd "Phones"-jacket på din Boss!
Citera
2010-09-30, 11:43
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Använd "Phones"-jacket på din Boss!

hmm ja det är ett alternativ, men jag brukar änvända mjukvarueffekterna så jag vill helst få ljud ur högtalarna.
Citera
2010-09-30, 14:01
Medlem
The Meatballs avatar
I Cubase finns det en liten ikon till höger om inspelningsknappen på ljudspåren som ser ut som en högtalare. För du musen över den så står det monitor, tryck på den så hör dig själv samtidigt som du spelar in.

Edit: Äsch då, läste inte originalposten ordentligt. Kan det ha något att göra med att datorn tror att det är ett eget ljudkort när du kör genom usb? Då måste du mest troligt ändra var Cubase utsignal ska gå.
Citera
2010-10-01, 08:51
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Kan det ha något att göra med att datorn tror att det är ett eget ljudkort när du kör genom usb? Då måste du mest troligt ändra var Cubase utsignal ska gå.

Ja det har du rätt i. I device setup VST audiobay (Master ASOI Driver) så kan jag välja mitt ljudkort "m-audio 2496" och GT-10, även ASIO4ALL som jag installalerade. Men det som är irriterande är att jag inte kan välja att VST input ska vara GT-10 och VST output ska vara m-audio kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in