Citat:
Ursprungligen postat av nomoremr.niceguy
Ja, att isolera ett totalt omvärldsberoende land som Sverige från möjligheten att integrera de kommande stormakternas kultur i vår egen är så korkat att det måste vara uttänkt av ... nassar och sd-pack.
Ursäkta mig, men oavsett "omvärldsberoende" eller inte - har du några som helt belägg för att massinvandring är ett krav för utveckling, industriellt sett med omvärlden? Jag visste inte att man var tvungen att importera folk för att göra affärer med andra nationer. Japan har ju ytterst få invandrare, Kina likväl (i stort sett SAMTLIGA asiatiska länder) och mig veterligen hanteras industrin och "omvärldskontrakt" och affärer prima. Men vi kanske helt enkelt MÅSTE ha massinvandring och så många afrikaner som möjligt i Sverige för att ens gå runt? Men bara i Sverige. Alla andra länder klarar sig utan. Sedan är det ju lustigt att du pratar om att integrera stormaktskultur. Sen när är MÖ och MENA "stormakter" och kulturer att sträva efter? Borde vi inte isåfall importera kineser, amerikaner, ryssar och indier? Gärna för mig!