2010-12-09, 23:40
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen-j
jag har ingen accelerations pump

Vad har du för gammal harv om du inte har accpump? Alla bågar från 99 har haft någon form av accpump. Vad har du för märke på förgasaren? Keihin är det vanligaste men Husaberg körde Dellorto PHB fram till 04, och Husqvarna körde med PHB fram till 01, sen gick de över till Mikuni TM för att sen byta till Keihin FCR, som alla andra.

Är det vid låga varv, och du är SÄKER på att du inte har accpump, så kolla upp ditt lågfartsmunstycke.
Citera
2010-12-28, 15:06
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen-j
Det märks inte när man kör lugnt, men när man ska ha upp den på bakhjulet eller dra på i en uppförsbacke eller liknande då är det jobbigt för mycket bensin? ska jag prova sänka nålen igen då eller?
Låter som om du ligger på för hög växel
Citera
2010-12-30, 00:24
Medlem
du råkar inte ha för stelt tändstift? haha de skaffa ja förut o fick samma problem men när ja skaffa dom rätta fungera den underbart igen
Citera
2011-03-29, 17:43
Medlem
Jorgen-js avatar
Det var luftfiltret som var kass, bytade det till ett lite dyrare sen gick det fint

Tack för hjälpen endå

MVH jorgen-J
Citera
2011-04-01, 20:25
Medlem
hedinos avatar
haha.. Tvätta filtert / byta gör man ju efter varje körning.. hade du inte varit en sådan slarver så hade du inte haft detta problem :P Bättre att ta lång tid på sig och göra det noga än att slarva och göra det fel peace jaoo

EDIT: Slarviga mig , ( Filtret )
Senast redigerad av hedino 2011-04-01 kl. 20:27. Anledning: fel stavat
Citera
2011-04-15, 00:32
Medlem
steeekarns avatar
jag tycker att du ska försöka ställa in förgasaren lite,om du inte vet hur man gör leta upp luftskruven och testa dig fram genom att skruva in eller ut skruven 1/2 - 1 varv och se om det blivit bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in