Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-29, 15:33
Medlem
SPID3RM4Ns avatar
Hejhej, Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Har en minipc. En LGX110.
Problemet är att VISSA tangenter inte fungerar.
Dom är lite utspridda men känns ändå inte som om det är någon inställning.
Ex på dom som inte fungerar är w,r,u,i,o,å,ö. Eller de är dom jag vet inte fungerar.

Man kan göra kommandon som tex hålla in o och p och trycka på å så de blir en 9:a
Har testat ALLT känns de som och vill rådfråga här om någon har nån aning om vad felet kan vara innan ja ber min kompis skruva isär den..

LG supporten var inte till någon vidare hjälp.
Citera
2010-09-29, 15:45
Medlem
Jens.Bonds avatar
det är väl säkert något hårdvara problem i tangentbordet, testa ett annat tangentbord, om det fungerar så lämmna in ditt nuvarande på lagning (om du har garanti) eller köp ett nytt.
Citera
2010-09-29, 15:50
Medlem
KongKeyDons avatar
Vet att ibland har man haft problem med att det "alternativa" tangentbordet var aktivt. Exemeplvis numpaden mitt bland bokstäverna. Det är inte någon sådan funktion som slagit till?

Annars låter det som om att tangentbordskabeln är lös eller trasig, då du kan få fram bokstäverna ändå!
Edit:
alla tangenterna i din beskrivning är ju från övre raden av de tre bokstavsraden. LÅter troligt med någon skada.
Citera
2010-09-29, 16:05
Medlem
Benganleets avatar
kan vara att NUMLOCK är aktiverat så att de fuckar ur med tagenterna.
Citera
2010-09-29, 16:12
Medlem
SPID3RM4Ns avatar
Inte bara från övre faktis, typ piltagenterna fungerar inte heller. Som sagt. Känns som de är bara att öppna å kolla om de är något tekniskt fel under tangenterna. Numpad vet jag att de inte är. De har ja försökt med. Och inställningar känns som sagt inte som att de kan va anledningen heller. har ändrat om, laddat ner nya drivrutiner. Installerat om operativsystemet haha. Känns rätt körd!
Citera
2010-09-29, 16:17
Medlem
nickedicks avatar
Min bärbara, en ASUS F3JR lider av exakt samma problem. För ett halvår sedan lämnade jag in den för reparation. Efter 3 veckor fick jag tillbaka den fortfarande med samma problem. Lämnade in eländet igen och den gången var den på rep i ca 2 månader. Nu för 2 veckor sedan pajade tangentbordet igen.
Tyvärr så misstänker jag att din dator på något sätt är släkt med min då de verkar att lida av samma tangentbordssjuka. Jag kör nu med ett externt tangenbord via usb.
Testa om det funkar med ett sådant.
Har du garanti kvar så lämna in den så fort det bara går.
Lycka till...
Citera
2010-09-29, 16:21
Medlem
SPID3RM4Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickedick
Min bärbara, en ASUS F3JR lider av exakt samma problem. För ett halvår sedan lämnade jag in den för reparation. Efter 3 veckor fick jag tillbaka den fortfarande med samma problem. Lämnade in eländet igen och den gången var den på rep i ca 2 månader. Nu för 2 veckor sedan pajade tangentbordet igen.
Tyvärr så misstänker jag att din dator på något sätt är släkt med min då de verkar att lida av samma tangentbordssjuka. Jag kör nu med ett externt tangenbord via usb.
Testa om det funkar med ett sådant.
Har du garanti kvar så lämna in den så fort det bara går.
Lycka till...

Haha fandå de låter inge vidare för oss med andra ord.
Garantin har gått ut så jag är rätt körd.
Och det jobbigaste är att det inte är min dator heller haha, skulle fixa ett program till en kompis. sen när jag skulle skriva in hennes namn upptäkte jag att vissa bokstäver inte fungerade.
Hon säger att den fungerade innan så har lite dåligt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in