Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-29, 10:40
Medlem
Tja! Skriver det här från telefonen, så ursäkta diverse språkbrister!
Nu till problemet, efter ett åsknedslag tidigare i sommar så dog datorn, efter en del felsökning så har jag köpt ett par nya hdds! När jag försöker installera win7 så säger installationsprogrammmet ifrån, och säger att bios inte har installerat styrenheten för mina hdds, dvs att den tycker att jag ska installera drivrutiner till hdds? Det har jag aldrig tidigare hört talas om?

Så nu har jag kommit fram till att en snabbflash av bios kan lösa problemet? Hur går man till väga för att göra det? Kommer inte ihåg exakt moderkortsnamnrt, men tror det är ett gigabyte med sockel 1156... Uppdaterar tråden när jag kommer hem!
Citera
2010-09-29, 12:56
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latty
Tja! Skriver det här från telefonen, så ursäkta diverse språkbrister!
Nu till problemet, efter ett åsknedslag tidigare i sommar så dog datorn, efter en del felsökning så har jag köpt ett par nya hdds! När jag försöker installera win7 så säger installationsprogrammmet ifrån, och säger att bios inte har installerat styrenheten för mina hdds, dvs att den tycker att jag ska installera drivrutiner till hdds? Det har jag aldrig tidigare hört talas om?

Så nu har jag kommit fram till att en snabbflash av bios kan lösa problemet? Hur går man till väga för att göra det? Kommer inte ihåg exakt moderkortsnamnrt, men tror det är ett gigabyte med sockel 1156... Uppdaterar tråden när jag kommer hem!
Man läser manualen, för däri lär det stå hur du ska göra?
Citera
2010-09-29, 15:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Behövde du byta diskarna är nog dina SATA-portar också rökta. Prova de andra två G_SATA portar (om ditt kort har några). Jag skulle föreslå ett helt nytt moderkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in