Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-28, 14:03
Medlem
Dougs avatar
Först så började ett av mina USB-uttag, där jag har musen krångla.
Antingen dör musen helt, men oftast får den ström men jag får upp ett felmeddelande om att en USB-enhet inte känns igen. Musen funkar i mina andra uttag och jag har provat att installera om den.

Mitt andra problem är att jag får upp ett meddelande att Generic Host Process for Win32 Services har stött på ett problem och måste avslutas, efter det så kan jag inte använda mina ljudkontroller eller komma in i ljudkortsinställningarna.

Då och då lägger även mitt internet av och då måste jag starta om datorn för att det ska funka igen.

Jag har virussökt, spywaresökt, städat med CCleaner men inget hjälper. Ibland får jag varningar av mitt NOD32 att det har blockerat Conficker-masken så datorn ska inte vara infekterad av det heller.

Är det dags att formatera eller är det någon som har en idé vad som är fel på min burk?
Citera
2010-09-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doug
Först så började ett av mina USB-uttag, där jag har musen krångla.
Antingen dör musen helt, men oftast får den ström men jag får upp ett felmeddelande om att en USB-enhet inte känns igen. Musen funkar i mina andra uttag och jag har provat att installera om den.

Mitt andra problem är att jag får upp ett meddelande att Generic Host Process for Win32 Services har stött på ett problem och måste avslutas, efter det så kan jag inte använda mina ljudkontroller eller komma in i ljudkortsinställningarna.

Då och då lägger även mitt internet av och då måste jag starta om datorn för att det ska funka igen.

Jag har virussökt, spywaresökt, städat med CCleaner men inget hjälper. Ibland får jag varningar av mitt NOD32 att det har blockerat Conficker-masken så datorn ska inte vara infekterad av det heller.

Är det dags att formatera eller är det någon som har en idé vad som är fel på min burk?

Kan vara drivarna till moderkortet som spökar lite, hade prövat att avinstallera och installera dem.
Hjälper inte det så hade jag installerat windows på nytt innan jag hade börjat felsöka hårdvara.
Citera
2010-09-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doug
Är det dags att formatera
Lättast att börja med det. Då borde du även bli av med det som gör att du får maskar hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in