2010-09-28, 13:40
Medlem
Som ovanstående fråga lyder; vill gärna starta en tråd om en "tjej" (för det sägs att hon är en kille) som många har hört en del rykten om och dylikt. Skulle vara intressant att höra vem det egentligen är (om någon känner till detta).

Min fråga är dock: Har jag rätt att lägga upp hennes för och efternamn som hon heter på Facebook samt ladda upp en bild på "henne" eller är detta straffbart?

Tack på förhand!
Citera
2010-09-28, 14:05
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Så länge som du inte kopplar samman personens identitet här på Flashback med Facebook-kontot så ser jag inga problem med det.
Citera
2010-09-28, 14:54
Medlem
epost72s avatar
Övrigt-►Om Flashback
/Mod
Citera
2010-09-28, 15:11
Moderator
^Eazs avatar
Njae.... är nog inte helt säker på att detta är ok.

Citat:
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer i syfte att utsätta dessa för andras missaktning. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Även den här tråden kan vara läsvärd, då det kan falla under nätmobbning: https://www.flashback.org/p23504569
Citera
2010-09-28, 18:37
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Njae.... är nog inte helt säker på att detta är ok.

Även den här tråden kan vara läsvärd, då det kan falla under nätmobbning: https://www.flashback.org/p23504569
Jag skulle säga att en trådstart där TS frågar om personen verkligen är en kille är okej enligt båda reglerna, men inläggen i tråden kommer förmodligen bryta mot dessa, så trådstarten är okej, men kommer med största sannolikhet förstöras av posterna.
Dock vet jag inte var en sån tråd skulle placeras, det rör sig ju knappast om en kändis, så Skvaller funkar inte, något annat passande forum kommer jag inte på.
Citera
2010-09-28, 18:40
Moderator
skunkensunes avatar
Det bästa är att pm:a moderatorerna för det forum du vill placera tråden. Å andra sidan vågar jag redan nu gissa på att den inte kommer ha något relevant diskussionsunderlag då det enbart verkar vara en tjej som vem som helst. Därmed faller det under det som ^Eaz nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in