2010-09-28, 22:28
Medlem
Vad säger ni om att en polare vill odla 100 % stealth i en låda, vitt målat, 60-65 cm hög, inga sladdar, batteridriven lampa och minifläkt. En riktig micro odling. Vad tror ni om 2-3 såna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=154378370 precis intill toppen på plantan. Det lär väl funka. Det är ju inte den mest seriösa odlingen. Men han satsar på att få ut ett par jollar. Anledningen till att ha sådana lampor är, ett; inga värmeproblem, vilket man får av LE lampor i små utrymmen, två; inga sladdar gör det mindre misstänksamt, tre; PRISET, så får man över till att köpa lite röka.

Tacksam för svar.

Mvh
Senast redigerad av LemonSkunkGrower 2010-09-28 kl. 22:30.
Citera
2010-09-28, 22:42
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemonSkunkGrower
Vad säger ni om att en polare vill odla 100 % stealth i en låda, vitt målat, 60-65 cm hög, inga sladdar, batteridriven lampa och minifläkt. En riktig micro odling. Vad tror ni om 2-3 såna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=154378370 precis intill toppen på plantan. Det lär väl funka. Det är ju inte den mest seriösa odlingen. Men han satsar på att få ut ett par jollar. Anledningen till att ha sådana lampor är, ett; inga värmeproblem, vilket man får av LE lampor i små utrymmen, två; inga sladdar gör det mindre misstänksamt, tre; PRISET, så får man över till att köpa lite röka.

Tacksam för svar.

Mvh
Man ska ju ha led´s i rätt färg(er) också!
Sen är deras "fetaste" ficklampa på 1W så man kan ju fråga sig vad denna billiga modell ligger på? men jag antar att det inte kommer växa så bra med dessa..
Citera
2010-09-29, 06:22
Medlem
Citat:

Tacksam för svar.

Mvh
Kommer aldrig funka, han kommer vara tvungen att köpa ett lager med 1000000 batterier eftersom de kommer ta ca 3 månader för att växterna ska bli klara. Sen hur hade han tänkt lösa det med luftfuktigheten? Nej du, jag tror inte du eller din polare kommer komma någon vart med ett sladdlöst microgrow.

PZ
Citera
2010-09-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Man ska ju ha led´s i rätt färg(er) också!
Sen är deras "fetaste" ficklampa på 1W så man kan ju fråga sig vad denna billiga modell ligger på? men jag antar att det inte kommer växa så bra med dessa..

Han tänkte åka dit och fråga om andra sladdlösa lampor också.
Haha jo jag vet, men som sagt det är inte min odling, han vill testa det. x)
Citera
2010-09-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radonic
Kommer aldrig funka, han kommer vara tvungen att köpa ett lager med 1000000 batterier eftersom de kommer ta ca 3 månader för att växterna ska bli klara. Sen hur hade han tänkt lösa det med luftfuktigheten? Nej du, jag tror inte du eller din polare kommer komma någon vart med ett sladdlöst microgrow.

PZ

Jo.. det är sant, hahaha, får se hur han gör. Han orkar verkligen inte sladdar, tyvärr. Hoppas han bygger om sitt rum så han kan ha sladdar.
Citera
2010-09-29, 09:46
Medlem
Jag är inte så insatt i ämnet men efter att sökt lite så hittar jag detta.
Kjell.com
Det är massa Högintensiva led dioder, fråga är om de funka, ifall de gör så är det ju bra.
Ifall jag skulle sätta mig ner och göra detta så skulle jag använda mig utav några hundra av varje sort av dessa två.
Vitljus Kjell.com
Gultljus Kjell.com

Eller vad tror ni?

PZ
Citera
2010-09-29, 10:21
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i ämnet men efter att sökt lite så hittar jag detta.
Kjell.com
Det är massa Högintensiva led dioder, fråga är om de funka, ifall de gör så är det ju bra.
Ifall jag skulle sätta mig ner och göra detta så skulle jag använda mig utav några hundra av varje sort av dessa två.
Vitljus Kjell.com
Gultljus Kjell.com

Eller vad tror ni?

PZ

Det kan funka, helst 2/3 röda och 1/3 blå då. Men då blir det lite att pilla och jag vet inte riktigt hur man gör med batterier till lysdioder. Får se. Om det behövs sladd så kan han lika gärna ta någon LE lampa istället.

Mvh
Citera
2010-09-29, 11:01
Medlem
Citat:
Det kan funka, helst 2/3 röda och 1/3 blå då. Men då blir det lite att pilla och jag vet inte riktigt hur man gör med batterier till lysdioder. Får se. Om det behövs sladd så kan han lika gärna ta någon LE lampa istället.

Mvh
Som sagt, det kommer aldrig funka med batterier. Så släpp det.

Varför man vill ha Led är för att de inte ger ifrån sig någon värme. Så därför så kan du ha extrema utrymmen och fortfarande få bra ljus.

PZ
Citera
2010-09-29, 11:14
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:

Varför man vill ha Led är för att de inte ger ifrån sig någon värme. Så därför så kan du ha extrema utrymmen och fortfarande få bra ljus.

PZ
Inte att förglömma den överlägsna brinntiden!

+1 på att skrota batterifunderingarna..
Citera
2010-09-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Inte att förglömma den överlägsna brinntiden!

+1 på att skrota batterifunderingarna..

Men det är ju inte jag som tror på batterier! -.- Han vill verkligen slippa sladdarna, men nu får han köra med det ändå
Citera
2010-09-29, 12:16
Medlem
Citat:

PZ

Yes sir!
Citera
2010-10-01, 08:40
Medlem
http://www.gardenscure.com/420/lighting/117772-how-build-your-diy-led-array-2.html

en jäkla massa info på sid 1, du kan köpa allt du behöver på elfa och kjell men det blir dyrt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in