2010-09-22, 22:10
  #1
Medlem
robbe0407s avatar
Dexofen rektalt? Är det någon som vet om det är nåt att testa och isåfall hur mkt och ska det lösas upp?
Citera
2010-09-24, 02:16
  #2
Medlem
Chris26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe0407
Dexofen rektalt? Är det någon som vet om det är nåt att testa och isåfall hur mkt och ska det lösas upp?


Nej aldrig testat och skulle inte vilja det heller. Tycker Dexofen suger både som smärtstillande och rusmässigt.
Nej jag skkulle inte satsa på att köra dexofen rektalt.
Citera
2010-09-24, 19:35
  #3
Medlem
laxes avatar
det funkar då iv 800mg >>
Citera
2010-09-25, 12:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris26
Nej aldrig testat och skulle inte vilja det heller. Tycker Dexofen suger både som smärtstillande och rusmässigt.
Nej jag skkulle inte satsa på att köra dexofen rektalt.

rensa din inbox chris26!
Citera
2010-10-04, 21:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris26
Nej aldrig testat och skulle inte vilja det heller. Tycker Dexofen suger både som smärtstillande och rusmässigt.
Nej jag skkulle inte satsa på att köra dexofen rektalt.

Radera inboxen måste skicka ett mess till dig
Citera
2010-10-05, 19:26
  #6
Bannlyst
Glöm dexofem, den går inte att ha roligt med hur då än tar den. Löart att biotillgängligheten är bättre i tvåan men jag tvekar på att du får någon tripp på dexofen hur mycket du än trycker upp i "skitan"


Dock så en kille på ett behandlingshem att om man blandade dexofen med panodil att man kunde få sig en liten tripp. Killen frågade sjuksköterskan om han kunde få två panodil för att han hade ont i huvudet. Sjuksköterskan sa ner på grund av att han gick på dexofen som nedtrappning ifrån subutex. Sen frågade jag om jag fick två panodil och det gick bra. Så jag bytte mina två panodil mot 1 stycket stilnockt så jag var nöjd med bytet men om killen fick sig en trippp eller vågar jag inte svara på men något är det ju när personalen nekar killen en panidil på grund av att han käkade dexofen!
Citera
2010-10-05, 22:06
  #7
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Glöm dexofem, den går inte att ha roligt med hur då än tar den. Löart att biotillgängligheten är bättre i tvåan men jag tvekar på att du får någon tripp på dexofen hur mycket du än trycker upp i "skitan"


Dock så en kille på ett behandlingshem att om man blandade dexofen med panodil att man kunde få sig en liten tripp. Killen frågade sjuksköterskan om han kunde få två panodil för att han hade ont i huvudet. Sjuksköterskan sa ner på grund av att han gick på dexofen som nedtrappning ifrån subutex. Sen frågade jag om jag fick två panodil och det gick bra. Så jag bytte mina två panodil mot 1 stycket stilnockt så jag var nöjd med bytet men om killen fick sig en trippp eller vågar jag inte svara på men något är det ju när personalen nekar killen en panidil på grund av att han käkade dexofen!

Det där vet jag inte om jag tror på faktiskt, Alvedon/Panodil är en vanlig kombination med Dexofen när man har smärtor. Och det borde man ju inte blanda om man får tripp på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in